recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVForums test af Panasonic 50VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVForums test af Panasonic 50VT50

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 11:12
Tja - tjo - jeg har ikke lige finanalyseret gennemgangen mht. dette. Det er en egenskab ved plasma-teknologien, som ikke generer mig - men det er klart, at vil man anvende TV'et som computer-monitor til desktop-arbejde, så giver det ikke et specielt stabilt/roligt billede. Anvender man computeren som mediacenter til afspilning af film, synes jeg det er mindre relevant, såfremt man sidder på almindelig betragtningsafstand.

Det, der i virkeligheden bekymrer mig efter at have læst gennemgangen af VT50 hos AVForums (som oftest laver temmelig gode reviews) er, at det lyder som om Panasonic ikke har fået styr på dynamic false contouring endnu. Dette fænomen er noget, der generer mig en hel del - og det afsløres gerne inden for de første sekunders eller minutters kigning. Hvis man har vænnet sig til at se på det, vil man måske ikke lægge mærke til det - eller blot tro, at det er et problem med kildematerialet - men hvis man er vant til at se på et plasma-TV, som ikke har dette problem, ser man det hurtigt på f.eks. G30 og VT30. AVForums nævner det, jeg læser som en i bedste fald marginal forbedring - men problemet er så at de også marginaliserer problemet ved at beskrive det som værende en sideeffekt ved plasma-teknologien, hvilket kun er delvist sandt, da der kan arbejdes udenom det, hvilket f.eks. er lykkes for Pioneer og LG. Jeg mener heller ikke Samsung er plaget af fænomenet  - men der skal jeg lige have mulighed for at kigge en gang mere.

Så snart jeg har muligheden for det, vil jeg kaste noget testmateriale efter VT50, så vi kan få vished for, om der er sket en forbedring på området. Faktisk er dette sammen med den lave lysstyrke i PROFESSIONEL1/2-indstillingerne de to områder, som jeg mener Panasonic burde have arbejdet med mht. billedkvalitet (ud over scaling og de-interlacing som jo altid kan forbedres) - og det er tilsyneladene ikke rigitgt sket. I stedet har man i marketingafdelingen fundet en fysisk parameter, som man har taget den reciprokke værdi af og udråbt som "2500Hz FFD". Det er da muligt at en kortere stige-/faldestider for en eller flere af fosforerne medfører marginalt mere lysoutput (fordi arealet under kurven vokser lidt), lidt sortere sort og mindre fosfor-trails - men jeg havde nu gået og håbet på, at der var gjort noget med dynamic false contouring. Men indtil jeg har set TV'et med egne øjne, må tvivlen trods alt komme det til gode...

/lars
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2012 kl. 23:57
@bantam , det bliver spændende at læse mere om det , når du har kigget mere på de nye modellerSmile...
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
colas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: aalborg
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér colas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 20:47
hdtv reviews test af vt 50, der nævner de st50 mange gange og kunne det faktisk være at st50 er bedre end vt50 ?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af colas colas skrev:

hdtv reviews test af vt 50, der nævner de st50 mange gange og kunne det faktisk være at st50 er bedre end vt50 ?
Nu tror jeg nu heller ikke, at man skal gå helt i selvsving. Billedet er nok ret lig mellem de 2 modeller, og ret mange funktionaliteter er de samme. Men jeg ændre nu ikke min ordre på mit 55VT50. Om ikke andet så er designet nu pænere på VT50LOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:30
Vi har nu haft TX-P50ST50 på bænken 5 dage i træk, og indtil videre er det et blandet indtryk.

Sort er ufatteligt sort, og det laveste jeg har målt på en ikke-Pioneer skærm (fraregnet skærme som helt slukker for bagbelysningen, naturligvis). Det gør virkelig noget for det samlede indtryk.

Filtret er bedre end på sidste års tilsvarende G30 (selvom skærmen er billigere), og generelt er billedkvaliteten mindst på højde med VT30, hvis vi ser bort fra det bedre filter på VT30.

Den kedelige side er at de bestemt ikke er sluppet af med DFC, som jeg ellers havde håbet. Det er (subjektivt vurderet) mindsket en smule men er stadig tydeligt. Nå vi få gang i VT50 finder vi ud af om de sidste 500 Hz FFD gør en forskel. 50 Hz buggen med opbrydning ved bevægelser eksisterer også i bedste form.

Mit indtryk er at de fleste anmeldere nedtoner problemet fordi skærmene i øvrigt gør så mange gode ting. Og ST50 er ubetinget en fantastisk skærm til den pris man kan forvente at få den til om et par måneder.

Forventer at have skrevet en anmeldelse færdig i løbet af de kommende uger (der er travlt for tiden Smile)
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af fredtoft fredtoft skrev:

Vi har nu haft TX-P50ST50 på bænken 5 dage i træk, og indtil videre er det et blandet indtryk.

Sort er ufatteligt sort, og det laveste jeg har målt på en ikke-Pioneer skærm (fraregnet skærme som helt slukker for bagbelysningen, naturligvis). Det gør virkelig noget for det samlede indtryk.

Filtret er bedre end på sidste års tilsvarende G30 (selvom skærmen er billigere), og generelt er billedkvaliteten mindst på højde med VT30, hvis vi ser bort fra det bedre filter på VT30.

Den kedelige side er at de bestemt ikke er sluppet af med DFC, som jeg ellers havde håbet. Det er (subjektivt vurderet) mindsket en smule men er stadig tydeligt. Nå vi få gang i VT50 finder vi ud af om de sidste 500 Hz FFD gør en forskel. 50 Hz buggen med opbrydning ved bevægelser eksisterer også i bedste form.

Mit indtryk er at de fleste anmeldere nedtoner problemet fordi skærmene i øvrigt gør så mange gode ting. Og ST50 er ubetinget en fantastisk skærm til den pris man kan forvente at få den til om et par måneder.

Forventer at have skrevet en anmeldelse færdig i løbet af de kommende uger (der er travlt for tiden Smile)
Super spændendeThumbs Up
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:01

Hmm det var da en skam med den 50 Hz bug - det er en dealbreaker for mig Ouch
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:38
Det glæder vi os til fredtoftSmile
Nu læser jeg også en del med på fex AVForums , og der bliver den 50hz bug jo også diskuteret.
Men er " 50hz bug " blevet værre ift min G20 model ? , for her synes jeg ikke at jeg har noget problem med fex fodbold , på fex 3+HD. Men nogen gange er billedet ikke så pænt på fex TV2 hvis de sender et klip fra udlandet , altså fodbold. Men der er jo meget forskel på billedkvaliteten på de forskellige udsendelser/kameraer.
Og jeg synes heller ikke at folk herhjemme har brokket sig med sidste års modeller , fex G/GT/VT30.
MVH
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:39

... 
... 
Tak for indsparket, Kim - jeg ser frem til at læse din gennemgang af TV'et.

Min gode TV-makker "Humperdink" har set og vurderet 42GT50 for DFC, og resultatet er, at Panasonic med denne model heller ikke ser ud til at have løst problemet. Jeg vil ved lejlighed køre forbi TV'et og teste vha. kendt testmateriale for at forsøge at vurdere omfanget af DFC i sammenligning med VT30. GT50 har som bekendt "2500Hz FFD" igesom VT50, så mit foreløbige gæt er, at VT50 ikke er anderledes.

Jeg er iøvrigt interesseret i, hvordan de to nye THX-modes på topmodellerne performer mht. lysstyrke og farvegengivelse i forhold til THX på VT30 - så det vil jeg forsøge at måle, når jeg får muligheden for det - hvis ikke Kim kommer først... Smile

/lars
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

...
Og jeg synes heller ikke at folk herhjemme har brokket sig med sidste års modeller , fex G/GT/VT30.
...
Jeg gjorde... specielt mht. DFC (som jeg faktisk stadig gætter på er meget nært beslægtet med 50Hz-bug'en - hvis ikke det er helt samme grundlæggende fejl).

Jeg har konstateret, at det var lige så slemt på VT20 (jeg har ikke set efter på G20) - så hvis man ikke er plaget af det på 20'erne eller 30'erne, bliver man det nok heller ikke på 50'erne.

/lars
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:45
Mht lysstyrke på VT50 , der er David Mackenzie ( HDTVtest ) en del negativ , i prof mode , der er den meget lyssvag ift ST50 , og det kan ikke justeres.
MVH
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

...
...
Jeg gjorde... specielt mht. DFC (som jeg faktisk stadig gætter på er meget nært beslægtet med 50Hz-bug'en - hvis ikke det er helt samme grundlæggende fejl).

Jeg har konstateret, at det var lige så slemt på VT20 (jeg har ikke set efter på G20) - så hvis man ikke er plaget af det på 20'erne eller 30'erne, bliver man det nok heller ikke på 50'erne.

Tak for info , man skulle jo gerne engang have et tv , man synes er bedre end man har i forvejen....
MVH
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu