recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AVForums test af Panasonic 50VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AVForums test af Panasonic 50VT50

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Mht lysstyrke på VT50 , der er David Mackenzie ( HDTVtest ) en del negativ , i prof mode , der er den meget lyssvag ift ST50 , og det kan ikke justeres.
Jep - det var også lidt et problem på 30'erne (men ikke så meget på 20'erne, så vidt jeg husker): PROFESSIONEL1/2 egner sig kun til dunkle omgivelser, hvilket sikkert må skyldes implementeringen af CMS'en, der alt andet lige vil justere gamut'en på bekostning af lysstyrken.

THX-indstillingen er for VT30 bedre til dagslys - men *lidt* til den svage side, og derfor synes jeg, at det er interessant at se, om en af de nye THX-modes er bedre til dagslys uden at klippe i eller give misfarvning af gråtoneslalaen.

Redigeret af bantam - 11-April-2012 kl. 22:53
/lars
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6290
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2012 kl. 23:00
Men et ST50 lyder til at være et godt tv. David Mackenzie er fex blevet spurgt i dag hvad han ville vælge af et af hans forum medlemmer , som skulle vælge imellet et VT30 og ST50 . Og her var der ingen tvivl , et ST50 , begrundelsen var at det var en del bedre til at vise " motion " og meget mere lysstærk.
Men glæder mig til at læse dine , fredtoft og flatpanels meninger , når i får målt og kigget lidt mereSmile....
MVH
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
fredtoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredtoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

Mht lysstyrke på VT50 , der er David Mackenzie ( HDTVtest ) en del negativ , i prof mode , der er den meget lyssvag ift ST50 , og det kan ikke justeres.
Jep - det var også lidt et problem på 30'erne (men ikke så meget på 20'erne, så vidt jeg husker): PROFESSIONEL1/2 egner sig kun til dunkle omgivelser, hvilket sikkert må skyldes implementeringen af CMS'en, der alt andet lige vil justere gamut'en på bekostning af lysstyrken.

THX-indstillingen er for VT30 bedre til dagslys - men *lidt* til den svage side, og derfor synes jeg, at det er interessant at se, om en af de nye THX-modes er bedre til dagslys uden at klippe i eller give misfarvning af gråtoneslalaen.

Hvis du få lejlighed til at se på en VT50, så prøv at lave en måling på hvor godt den holder lysoutputtet som funktion af APL. Som jeg har skrevet om VT30 i sin tid, så holde den faktisk rigtig godt hele vejen op til nærmest en fuld hvid skærm.

ST50 derimod falder drastisk i takt med at man fylder skærmen op med hvid, og kurven er langt mindre stejl end VT30 var.

Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede
Til top
colas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Februar-2012
Sted: aalborg
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér colas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2012 kl. 19:28
gt50 og vt50 er ens det er kun design der er forskelligt og at man kan få gt50 i 42" det kan man ikke i vt modellen.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu