Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
|
Sendt: 15-Maj-2010 kl. 23:04 |
pånær fosforslør :P
|
Samsung 65HU7505
Pioneer VSX-LX50
SVS 5 satelite SVS SB2000
JVC HD750
Sony PS4
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 00:41 |
Nej, Panasonic overtager ikke tronen, så længe deres tv lider af banding, retention, plasma-flimmer og en evt. forringelse af sort-niveau.
|
 |
Novatic
Bruger
Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 01:40 |
PhDream skrev:
Nej, Panasonic overtager ikke tronen, så længe deres tv lider af banding, retention, plasma-flimmer og en evt. forringelse af sort-niveau. |
Haha, sørgeligt hvor ret du har.
Fatter simpelthen ikke alt det Pana hysteri. På dem jeg har set, er der irriterende meget flimmer (nærmest som at være tilbage i 90erne) og fosforslør i spil, og prikken over i´et må være dalene sort niveau, som der stadig ikke bliver meldt klart ud fra Panasonic, om de har fixet.
Nu er jeg godt nok ikke tv ekspert, men har på fornemmelsen, at det lave retention på Panas skærme gør at der kommer mere fosforslør, forringende sort og flimmer.
Fx Samsung og LGs plasma skærme, har ikke de problemer som Panasonic døjer med på samme niveau, men har til gengæld betydelig mere tendens til image retention.
Det kan jo også bare være tale om producent forskel, men alligevel... virker lidt pudsigt.
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 02:45 |
@ Novatic:
Præcis! 
Jeg har en lille mistanke om, at Samsung og LG bruger de samme paneler, siden de har nogle af de samme mangler. Sidste år var designet på deres skærme også meget ens.
|
 |
E. Larsen
Guld medlem
Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 1427
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 08:07 |
PhDream skrev:
Nej, Panasonic overtager ikke tronen, så længe deres tv lider af banding, retention, plasma-flimmer og en evt. forringelse af sort-niveau. |
Nej..FKC er mester det næste år,
men problemerne du nævner er der, du har helt ret, men du overdriver ...lige rigeligt
|
E.L.
|
 |
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 08:13 |
PhDream skrev:
"Plasma-flimmer" ses ikke af alle, jeg kan f.eks. ikke se det.
Læs artiklen igen på AVForums. Jo, der opstår retention, men man skal kigge endog rigtig rigtig godt efter for at se det - så altså ikke noget reelt problem.
Og så "evt. forringelse" - altså ikke noget nogen ved noget som helst om endnu, men det er vand på din mølle, så det skal altså bruges som argumentation?
Hvor om alt er, så er VT20 det bedste panel i år 2010 ind til nu - i hvert tilfælde jfr. AVForums test, og det er den vi diskuterer her.
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 08:28 |
Hvor er hummelmose som skriver plasma "evangelisterne
de samme to mennesker bliver ved med at skrive dårligt om plasma det er helt i orden samt aldrig har nævnt et problem på lcd men de er vel ikke lcd evangelister zolto lade med at kommentere på de to
ps kun et spørgsmål om tid så bliver dette indlæg sikkert slettet
Redigeret af xcardman - 16-Maj-2010 kl. 08:32
|
 |
E. Larsen
Guld medlem
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 08:49 |
xcardman skrev:
de samme to mennesker bliver ved med at skrive dårligt om plasma det er helt i orden zoltolade med at kommentere på de tops kun et spørgsmål om tid så bliver dette indlæg sikkert slettet |
Ikke helt enig.
Fortielse fremmer ikke debatten.
Hummelmose griber nok kun ind, hvis vi fører debatten i en grim tone
Det der irriterer mig er, at de samme modstandere ikke fremkommer med
noget bedre...men alene går efter modstanderen...plasma.
Jeg var i en af de store radiobutikker for nylig:
Her stor 2 ældre kunder og så på skærme,de havde ikke en dyt forstand på skærme. Tydelig var det deres første bekendskab med fladskærme, deres gamle luxus B&O (kendt for naturlige farver) ville ikke mere
Jeg stod længe og hørte deres debat, hvor de hele tiden pegede på en bestemt skærm,
Den vil vi ha, siger konen, for den har de bedste naturlige farver, og et skarp billede.
De kalder på ekspedienten og spørger han om det er en god skærm.
Ja, den bedste vi har...., og så er den ikke engang så dyr
Det var en Panasonic plasma.
|
E.L.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 08:57 |
Men hvorfor skriver de to mennesker gang på gang og 100 procent det samme om plasma
uden at nævne forskellen på et plasma til 7000 kr eller et 16000-20000 kr. samt aldrig har nævnt et problem på en lcd skærm samt jeg mener en morator skriver evangelister det dur bare ikke fair nok man ikke er enig, men så må man oprette en tråd hvor man vil argumenter hvorfor man synes plasma er så dårligt fremfor at skrive de samme ting 150 gange i forskellige tråde.
dette er jo ikke nogen købstråd, men en test af vt20
Redigeret af xcardman - 16-Maj-2010 kl. 09:02
|
 |
E. Larsen
Guld medlem
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 09:03 |
xcardman skrev:
Men hvorfor skriver de to mennesker gang på gang og 100 procent det samme om plasma
uden at nævne forskellen på et plasma til 7000 kr eller et 16000-20000 kr. samt aldrig har nævnt et problem på en lcd skærmsamt jeg mener en morator skriver evangelisterdet dur bare ikkefair nok man ikke er enig, men så må man oprette en tråd hvor man vil argumenter hvorfor man synes plasma er så dårligtfremfor at skrive de samme ting 150 gange i forskellige tråde. |
enig
|
E.L.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 09:30 |
PhDream skrev:
På trods af nævnte issues eller tendens til samme, - må testsites som AVforums og HDTVtest.co.uk vurdere at testede LCD produkter har andre og værre mangler . De hylder i hvert fald Panasonic for at have bedste billede overall - indtil videre . . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 10:03 |
E. Larsen skrev:
xcardman skrev:
de samme to mennesker bliver ved med at skrive dårligt om plasma det er helt i orden zoltolade med at kommentere på de tops kun et spørgsmål om tid så bliver dette indlæg sikkert slettet |
Ikke helt enig. Fortielse fremmer ikke debatten.
Hummelmose griber nok kun ind, hvis vi fører debatten i en grim tone
Det der irriterer mig er, at de samme modstandere ikke fremkommer med noget bedre...men alene går efter modstanderen...plasma.
Jeg var i en af de store radiobutikker for nylig: Her stor 2 ældre kunder og så på skærme,de havde ikke en dyt forstand på skærme. Tydelig var det deres første bekendskab med fladskærme, deres gamle luxus B&O (kendt for naturlige farver) ville ikke mere Jeg stod længe og hørte deres debat, hvor de hele tiden pegede på en bestemt skærm, Den vil vi ha, siger konen, for den har de bedste naturlige farver, og et skarp billede. De kalder på ekspedienten og spørger han om det er en god skærm. Ja, den bedste vi har...., og så er den ikke engang så dyr
Det var en Panasonic plasma.
|
Hej alle
Den med at gribe ind er der såmænd andre end Hummelmose der kan og gøre, moderatorgruppen f.eks. - og mig selv, hvis jeg ser noget går helt galt
Problemet er lidt, at vist kan en tråd spoleres af helt uvedkommene indlæg i en tråd, men omvendt, man kan have lov til at have en mening, som så fremføres på en saglig og fornuftig måde, og her sker så normalt ikke noget.
Men indrømmet, der har været et par indlæg i denne tråd, som næsten har været grænsetilfælde.
Men venner, vær venlig at holde jer til emnet, som i dette tilfælde er en test af en plasme TV og ikke den sædvanlige LCD/plasma krig - nu er det sagt, og forhåbentligt tydeligt nok
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |