Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
viol8r
Super bruger
Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 12:05 |
Sploink skrev:
Rigtig god test. Kan være det er bliver år, at Panasonic overtager plasma tronen
|
Det har de jo allerede gjort.  Pioneer producerer ikke længere plasma, så som det er nu, så hedder det: "The King is dead. Long live the King"...
AVForums-testen stiller det heller ikke så sort og hvidt op, som oversskriften på deres test. VT20 er uden tvivl bedre end Pio 8G, men placerer sig tæt på 9G. På nogle punkter lidt bedre (støj/features), på andre punkter lidt dårligere (sort niveau). Dog mht. sortniveau, så tror jeg alle tests jeg har læst, at de er meget tæt på at være ens og forskellen er så lille, at skærmene skal stå ved siden af hinanden for, at man kan se forskel (og det er pt. den skærm med bedste sortniveau man kan købe som "forbruger).
Men som testen siger - har du et velfungerende 9G nu og ikke behov for 3D/features, så behold dit 9G lidt endnu. Skal du have et nyt TV, så køb VT20.
Redigeret af viol8r - 16-Maj-2010 kl. 12:06
|
 |
Sploink
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 12:58 |
viol8r skrev:
Sploink skrev:
Rigtig god test. Kan være det er bliver år, at Panasonic overtager plasma tronen
|
Det har de jo allerede gjort.  Pioneer producerer ikke længere plasma, så som det er nu, så hedder det: "The King is dead. Long live the King"...
|
Nu mangler vi stadig Samsung test's før der skal krones en konge. Samsungens ankepunkt sidste år, var så vidt jeg ved, retention. Hvis det er blevet forbedret, tror jeg de står stærkere. Men uden tvivl at VT20 er et fantastisk tv
|
 |
bantam
Guld medlem
Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 13:13 |
Jeg har faktisk line't op til en analyse af 50C7705 om ikke alt for lang tid (den er ikke ankommet endnu). Jeg mangler dog en 3D-afspiller og noget 3D-materiale for at kunne sammenligne med VT20 omkring 3D.
EDIT: Rettede stavefejl.
Redigeret af bantam - 16-Maj-2010 kl. 14:39
|
/lars
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 13:43 |
Sploink skrev:
viol8r skrev:
Sploink skrev:
|
|
Nu mangler vi stadig Samsung test's før der skal krones en konge. Samsungens ankepunkt sidste år, var så vidt jeg ved, retention. Hvis det er blevet forbedret, tror jeg de står stærkere.
Men uden tvivl at VT20 er et fantastisk tv 
|
Samsungs ankepunkt sidste år var BUZZ og byggekvaliteten. Retention bliver mindre med tiden, og efter ca. 500 timer ser man kun meget lidt på 855eren, hvis man overhovedet lægger mærke til det. En af mine venner købte den skærm sidste år, og billedkvaliteten er bedre end på Panasonic V10. Det er i hvert fald min mening.
Redigeret af Firebird - 16-Maj-2010 kl. 13:48
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Firebird
Guld medlem
Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 13:47 |
bantam skrev:
Jeg har faktisk line't op til en analyse af 50C7705 om ikke alt for lang tid (den er ikke ankommet endnu). Jeg mangler dog en 3D-afspiller og noget 3D-materiale for at konne sammenligne med VT20 imkring 3D. |
FEDT...!
|
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.
JVC X3 ? ? ? ?
|
 |
Novatic
Bruger
Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:03 |
zulfo skrev:
PhDream skrev:
Nej, Panasonic overtager ikke tronen, så længe deres tv lider af banding, retention, plasma-flimmer og en evt. forringelse af sort-niveau. |
"Plasma-flimmer" ses ikke af alle, jeg kan f.eks. ikke se det.
Læs artiklen igen på AVForums. Jo, der opstår retention, men man skal kigge endog rigtig rigtig godt efter for at se det - så altså ikke noget reelt problem.
Og så "evt. forringelse" - altså ikke noget nogen ved noget som helst om endnu, men det er vand på din mølle, så det skal altså bruges som argumentation?
Hvor om alt er, så er VT20 det bedste panel i år 2010 ind til nu - i hvert tilfælde jfr. AVForums test, og det er den vi diskuterer her. |
Altså, på min vens Samsungs B5etellerandet plasma, han købte for en uges tid siden, er der stort set ingen flimmer.
Men på de Pana skærme jeg har kigget på, har jeg ofte kunne ane det såkaldte flimmer, og fosforslør.
Så vi må gå ud fra, at Pana kan være godt til nogle, mens andre vil være bedre stillet med en Samsung eller LG plasma.
Og LCD har også problemer, fx clouding, som producenterne tydeligvis ikke har fået rettet endnu, hvilket er grunden til jeg vil have en Samsung plasma iår. Plus man får en større skærm til samme/billigere penge.
Det her er altså ikke en LCD vs plasma kamp, men bare en debat om Panasonic virkelig er så uber, som folk gør dem til (især her på recordere). Jeg napper en plasma med noget retention, der forsvinder efter et øjeblik efter 3 timers film/gaming, fremfor flimmer, slør og dalende sort niveau.
Men er så bare mig.
Redigeret af Novatic - 16-Maj-2010 kl. 17:04
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:13 |
Novatic
du kan jo bare oprette en ny tråd omkring det og ikke her
tænk hvis jeg skrev clouding i næsten alle tråde
Redigeret af xcardman - 16-Maj-2010 kl. 17:13
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:17 |
viol8r skrev:
Sploink skrev:
Rigtig god test. Kan være det er bliver år, at Panasonic overtager plasma tronen  |
Det har de jo allerede gjort. 
Pioneer producerer ikke længere plasma, så som det er nu, så hedder det: "The King is dead. Long live the King"...
AVForums-testen stiller det heller ikke så sort og hvidt op, som oversskriften på deres test. VT20 er uden tvivl bedre end Pio 8G, men placerer sig tæt på 9G. På nogle punkter lidt bedre (støj/features), på andre punkter lidt dårligere (sort niveau). Dog mht. sortniveau, så tror jeg alle tests jeg har læst, at de er meget tæt på at være ens og forskellen er så lille, at skærmene skal stå ved siden af hinanden for, at man kan se forskel (og det er pt. den skærm med bedste sortniveau man kan købe som "forbruger).
Men som testen siger - har du et velfungerende 9G nu og ikke behov for 3D/features, så behold dit 9G lidt endnu. Skal du have et nyt TV, så køb VT20. |
kan du så sige mig hvorfor de ikke skriver
ny reference
det kommer nok i 2011, eller rettere det kan vi håbe.
|
 |
Novatic
Bruger
Oprettet: 22-Maj-2009
Point: 64
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:48 |
xcardman skrev:
Novatic
|
Har du overhoved læst mit indlæg?
Jeg skriver jo netop ikke det er en LCD vs plasma kamp, men om Panasonic i virkeligheden er en smule overvuderet.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:53 |
Novatic skrev:
xcardman skrev:
Novatic
|
Har du overhoved læst mit indlæg?
Jeg skriver jo netop ikke det er en LCD vs plasma kamp, men om Panasonic i virkeligheden er en smule overvuderet. |
overvuderet i forhold til hvad?
har jo ikke noget vt20 og det skulle ikke stå i min stue men billedet fås alså bedre ikke i øjeblikket, hvis man kigger på RÅ billedekvalitet.
dem som køber en vt20 går mere op i korrekt billede og som kan indstilles efter de standarder en film er lavet efter. det er her folk bliver uenig jeg køber nemlig ikke efter hvor godt jeg selv synes et billede er men efter film standard og alt skal kunne slås fra som påvirker mit kildemateiale her under dynamisk kontrast, derfor mit valg af pioneer
Redigeret af xcardman - 16-Maj-2010 kl. 17:56
|
 |
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 18:00 |
xcardman skrev:
ny reference
|
Tror at folk forveksler ordene "bedste nye tv" med "ny reference".
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 16-Maj-2010 kl. 18:22 |
PhDream skrev:
xcardman skrev:
ny reference
|
Tror at folk forveksler ordene "bedste nye tv" med "ny reference". |
du kan jo ikke købe en pioneer mere og det har ikke 3D
men derfor er en vt20 ikke ny reference når vi snakker om 2D helt den samme situation sidste år med v10 og z1 intet ny under solen ud over en vt20 er kommet meget tættere på heldigvis for det og håber de kommer på niveau eller bedre næste år
|
 |