|
AVI ADM 9.1T til stue. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
luth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-December-2012 Status: Offline Point: 9 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juli-2016 kl. 23:15 |
Hej alle,
Jeg forsøger at finde noget lyd til min 35m2 stue og det skal være nogen jeg kan hænge oppe i hvert hjørne i den ene ende.. Konen er mest til Scandyna men jeg har har fået interesse i avi adm 9.1T men er det muligt at forbinde dem til min Sonos? Jeg kan så se de koster 13000 stykket og tænkte om det er muligt at finde nogen der sælger dem brugt? Da det er noget mere end mit budget :( men jan slet ikke finde dem på DBA. Håber jeg har fundet de rette til mit behov Mvh. Lars |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De vil fungere helt fint med en Sonos Connect, ja. Den har endda DAC indbygget, så vil tro, at hvis du slutter den til med COAX eller Toslink, så finder de også selv ud af at slukke, når de ikke modtager signal.
Men prisen på de 13.000 kroner, er jeg ret sikker på, er for et sæt og ikke pr stk. Ellers er de da steget voldsomt i pris, siden jeg kiggede på dem i sin tid. |
|
![]() |
|
luth ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-December-2012 Status: Offline Point: 9 |
Tak for svar jeg er da super glad for det er for et pr man betaler den pris..
Og fedt det kan køre sammen med min Sonos. Burde man gå efter AVI ADM 10? da jeg kan se på deres orginale hjemmeside at de koster det samme som 9.1 i danmark og klart nok plus fragt.. Er det blasfemi at hænge sådanne op under loftet og vil det smadre lyden i dem? da jeg er meget grøn i det her så vil det bare være dumt at købe noget der er fornuftigt men bruge det på værst tænkelig måde så jeg lige så godt kunne hænge mig Aiwa anlæg op fra 90'erne :) Lars
|
|
![]() |
|
MichaelSJ ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2011 Sted: Kolding Status: Offline Point: 98 |
Hej Luth
Jeg står i samme situation som dig. Har netop købt modellen før DM10, den der hedder AVI ADM 9RS. Planen er, at hænge dem i hvert sit hjørne i et stort alrum. Eftersom basrefleksporten sidder fortil, tænker jeg ikke det gør det store at montere dem under loftet. Jeg har tidligere haft Dynaudio Xeo 5 stående i stuen, som gjorde det rigtig godt. Skal nok give en tilbagemelding næste weekend, når de er blevet hentet. Har tidligere haft AVI ADM 9.1T og var utrolig glad for dem. Med lidt held kan du finde sådan et sæt til omkring 3.000 kr. Med den tilhørende sub, får du utrolig meget vellyd for relativt få penge. Om DM10 er knap 10.000 kr. mere værd kan jeg ikke udtale mig om. Men jeg ville sagtens kunne finde andet, at bruge de ekstra penge på
![]() |
|
![]() |
|
Hej MichaelSJ,
Jeg vil rigtig gerne høre din vurdering når de er hentet og hængt op og om det er lidt et must at have en sub på dem for at få dybde. Venter spændt.. /Luth
|
|
![]() |
|
MichaelSJ ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Oktober-2011 Sted: Kolding Status: Offline Point: 98 |
Da jeg i sin tid købte 9.1T syntes jeg ikke der manglede bas. Det skal dog siges at på daværende tidspunkt brugte jeg dem til computeren i et noget mindre rum end jeg tiltænker at bruge 9RS'erne til. Købte dog efterfølgende subben. Mest af alt fordi det var et godt tilbud og ikke så meget fordi jeg syntes der manglede bund. Men det gjorde en kæmpemæssig forskel.
Det der altid har imponeret mig ved de små højttalere er lydbilledet. De "forsvinder" så snart de spiller, forstået på den måde at jeg ikke kan retningsbestemme lyden. Subben tilføjede en masse bund, uden at det forstyrrede det samlede indtryk. Hvis / når jeg falder over den tilhørende sub igen, påregner jeg bestemt at købe den. Også selvom 9RS'eren skulle have mere bund end 9.1T. Jeg skal nok give lyd når de er hentet, installeret og afprøvet
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |