recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Azbox HD-kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAzbox HD-kanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
keped1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Azbox HD-kanaler
    Sendt: 26-Maj-2010 kl. 22:33
Jeg har lige købt en ny Azbox Premium plus med DVBS2- og DVBT-tuner som erstatning for en gammel Force. Jeg har ligeledes Canal Digitals totalpakke, og håbet var selvfølgelig at se noget HD. Det ligger dog lidt tungt med den sag. Det kniber gevaldigt med at modtage Canal Digitals HD-kanaler. De fleste HD-kanaler påstår at signalet er "scrambled" og hvis der endelig kommer et billede, så er det kraftigt pixeleret og hakket. Jeg har forsøgt at finindstille parabolen, og det er også lykkedes at få et korrekt billede, men så snart jeg skifter kanal, så er den gal igen, og når jeg kommer tilbage til den kanal med det gode billede, så er det ligeså dårligt som oprindeligt.

Alle SD-kanaler bliver vist uden problemer. Min parabol er motorstyret og på Astra har jeg ingen problemer med at se f.eks. ARD's og ZDF's HD-kanaler, og DVBT-tuneren har heller ingen problemer med at vise DR HD. Det er således de kodede HD-kanaler den er gal med. Jeg er klar over at HD-kanaler kræver et lidt bedre signal, men det underlige er at signal-kvaliteten siger 99%, så det kan næsten ikke blive bedre. Først troede jeg at LNB'en måske var for gammel eller defekt, så den har jeg lige skiftet ud med en ny Titanium 0.2dB, hvilket ikke ændrede noget. Mit Conax cam modul er dette. Det havde jeg også en teori om, måske ikke var godt nok til at dekode HD-kanaler, men det skulle tværtimod efter sigende være specielt velegnet til MPEG4 HD-kanaler.

Inden jeg bestiller en eller anden antennemand, der kan justere parabolen optimalt, så er spørgsmålet om der kan tænkes at være andre forklaringer end et dårligt signal. Kan det f.eks. være selve Axbox'en, der bare ikke kan finde ud af at vise kodede HD-kanaler? Jeg har opgraderet til sidste firmware version 0.9.4879.

Mvh.
Keld Pedersen
Til top
keped1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2010 kl. 22:20
Er der slet ingen, der kan komme med en forklaring på, hvordan en signalkvalitet på 99% - ifølge maskinen selv - åbenbart ikke er godt nok til at vise en kodet HD-kanal? Det er sgu da lidt underligt!!!

Mvh.
Keld
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2007
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 11:09
Du skal bruge den indbygget kortlæser til at læse dit Canal Digital conax kort.Hvis du læser kortet i Cam modul får du problemer med de HD  kanaler hvor er symbolratet er over 29500-30000.SD virker fint

Til top
keped1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2010 kl. 20:18
Men den indbyggede kortlæser i en Azbox kan - så vidt jeg ved - ikke forstå conax og det virker da heller ikke, når jeg sætter kortet deri. Så hvordan jeg kan slippe for ca-modulet har jeg svært ved at se. Desuden er det også hd-kanaler som sender med lavere symbolrate som f.eks DR HD og Canalplus-kanalerne som har problemer. Men du har sikkert ret i, at jeg kan få endnu sværere ved at tage kanaler med høj symbolrate. De giver end ikke et dårligt billede. Der er totalt sort skærm.

Jeg er stadig temmelig forundret. Jeg er bange for at jeg har smidt pengene ud af vinduet.

Mvh
Keld
Til top
kdalbjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 57
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 18:46
Så vidt jeg ved har Canal digital ført paring med deres kort til den modtager du står oplyst inde ved Canaldigital med, så man kan ikke bare købe en ny boks.

Prøv at ringe ind til dem og hør ad.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu