recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Baby Alarm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Baby Alarm

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneR Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Baby Alarm
    Sendt: 22-Juni-2008 kl. 15:10
Hejsa

En af de få indkøb jeg står for i forbindelse med jeg snart bliver far er en baby alarm

Nogen som kan anbefale noget ? erfaringer fra fædre modtages med kyshånd

Skal man droppe idéen omkring video overførsel bliver det i en acceptable kvalitet ?
Rækkevidde huset er 134m2

mvh Rune snart nybagt far


Redigeret af RuneR - 22-Juni-2008 kl. 15:10
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2008 kl. 15:18

Hej Rune...

Er selv for 11/2 måned siden blevet far og går med overvejelser om at købe et "overvågnings"-webcam a al disse:

http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=2009792&l okation=

http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=240495&lo kation=

Og JA - eksemplerne er fra et firma som er i betalingsstandsning, men kunne ikke lige pt. finde andre eksempler...

Mit problem er så opløsningen, som er på 640x480 af hvad jeg kan læse og det er ikke meget syntes jeg. Samt jeg vil gerne have dem trådet og IKKE trådløst.

Der bliver jo både overført lyd og billede :)....

Nogen der har erfaringer med disse eller tilsvarende produkter og evt. kan anbefale et produkt.

Men dette er hvad jeg overvejer og kan foreslå som en mulig løsning...

Til top
fordfairlane Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fordfairlane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 11:12

tillykke med det

jeg købte selv en babyalarm hos babysam med video (padvico 968) - det viste sig desværre at være en lorteprodukt. Det annoncerede med rækkevidde på 300 m for lyd og 100 meter for video - men selv i et åbent rum havde det problemer efter 30 m - hvor modtageren periodisk meldte om intet signal fra sender. Vi fik byttet men samme problem

Vi fik så lov at vælge en helt anden model som de desværre ikke fører mere, men den virker rent faktisk. Er mere klodset en padvico, og har ikke mulighed for at justere følsomhedsniveau på sender - men den virker!

billedet er naturligvis påvirket at lukkede døre og vægge - men vi har endnu ikke oplevet at der slet ikke er signal - og man kan se hvad poden foretager sig - også i mørke (sidstnævnte kræver dog at der 220v)

så det kan lade sig gøre - men man kan godt se at dette marked ikke er helt modent endnu.

Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 13:38

Jeg kan klart anbefale SuperNova. Nu var det godt nok ikke den sidste nye model, vi havde, men den gamle virkede bare! Glem alt om video osv. - det er slet ikke nødvendigt!

Vi var ude for mange i vores omgangskreds, som skulle have alle mulige smarte (og dyre) og alle mulige billige (og dårlige) apparater, men de blev alle skuffede - og flere købte efterfølgende SuperNova.

Prøv det.

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 13:46
Vi endte også op med SuperNova. Mener heller ikke der er behov for video, børn plejer at kommunikere vha lyd  
mvh Christian
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 14:06
Er der behov for en alarm med 134kvm, babyer kan som regel høres på stor afstand når det er nødvendigt 

(Og jo, jeg har selv to børn og har aldrig ejet en babyalarm )
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 14:38
Jeg har hørt rigtigt mange brokke sig over den ene babyalarm efter den anden og hvor dårlige de er, på nær et produkt, som faktisk virker super:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4288&n=10


Man må så leve med, at man for oplader og batterier og at den ikke koster særligt meget, og at man kan grine af dem som har købt en dyr alarm hos babysam.
Nå ja, og så kan man jo bruge dem som almindelige Walkie Talkie Sæt, nå ungen bliver gammel.


Redigeret af Axlon - 23-Juni-2008 kl. 14:39
Mvh Jesper
Til top
Deucalion Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deucalion Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 15:13

Jeg vil klart anbefale dig at tage et grundigt kig på Philips babyalarmer, så du ved hvad du skal UNDGÅ!

Vi købte den dyreste Philips DECT alarm vi kunne finde hos Babysam, med forhåbning om, at den så var til at stole på. Den fungererede også rigtig godt i ca. 11 måneder, men pludseligt en dag kom der ikke længere lyd ud af forældre-enheden, hvilket er en rimeligt kritisk fejl for en babyalarm. Alarmen blev sendt til reparation, og vi levede uden én en måned, før vi brokkede os til Babysam. De ringede så til Philips, som sagde, at sådan én ikke kunne repareres, og at de bare skulle give os en ny. I mellemtiden var "vores" model udgået, så vi fik den sidste nye model, som var en uhåndterlig klods med indbygget musik. Den var med genopladelige batterier i både forældre- og babyenhed. Desværre kunne baby-enheden ikke holde strøm, så vi måtte have den koblet til lysnettet, hver gang den skulle i brug. Det kunne stikket i baby-enheden ikke holde til ret længe, indmaden forsvandt ind i enheden.

Så det sidste stykke tid, mens børnene var små, klarede vi os uden en alarm.

Skulle jeg vælge idag, ville jeg klart vælge en Supernova - dem har jeg kun hørt godt om.

 

Til top
Pioneer540 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 267
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pioneer540 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 15:40

Er der nogen der har et tip til et sted hvor man kan spare lidt penge på SuperNova-alarmen.............det er jo lige ved at der skal arrangeres et fælleskøb

Edit: Har fundet den i Malmø til 1095 SEK (Ca 900 DKK) for den store model som koster 1195 kr herhjemme men de sender ikke til DK og der er lidt langt fra Jylland til Malmø 

www.g-knapp.se

 



Redigeret af Pioneer540 - 24-Juni-2008 kl. 15:53
Til top
fordfairlane Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fordfairlane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2008 kl. 17:18

lige en tanke omkring det med at video ikke er nødvendigt..nej det er det principielt set ikke. MEN det kan spare dig for et par ture frem og tilbage til hvor barnet sover - for når der nu kommer et "øf" fra ungen, så kan jeg se på skærmen om det er fordi hun drømmer eller om hun er LYSVÅGEN  om hun har smidt dynen af sig, eller om hun ligger helt vildt åndsvagt.

Men det er klart nice to have - men hey....det tæller alt sammen

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muele Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2008 kl. 17:55

Jeg kan tilslutte mig forslaget om at købe en walkie talkie istedet.

Adskillige i vores omgangskreds har Supernovaer (som sikkert ER noget af det bedste på babyalarm-markedet). De slås allesammen med rækkevidden. De står og vender og drejer den i vindueskarmen for at få den til at virke selvom barnevognen bare står 15 meter fra vinduet med frit syn til alarmen.

Med vores walkietalkie som er en udgået model fra harald-nyborg kunne vi trygt gå til kaffeslabberas hos naboen 50+ meter væk uden de mindste problemer. Da vi havde to barnevognssovebørn købte vi et 100-kr walkie-sæt i aldi. Den rakte også fint, men holdt kun et halvt år inden den begyndte at være ustabil.

Køb et walkie-sæt og grin ad dem der køber en dyr babyalarm når du bruger prisdifferencen på at købe noget lækket til dig selv eller din baby.

Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2008 kl. 07:49

Hejsa...

Nu har vi bestilt denne og så prøver vi det:

http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=240495&lo kation

Og så koble den op til en HTPC e.l. og op i et lille vindue på f.eks. fjernsynet  eller lignende. Og det skal da også forsøges, at få det på mobilen via hjemmeside eller direkte streaming. Men dette er ren på eksperiment-stadiet pt.

Den kan da nå jorden rundt, hvis det skal være og benyttes til andre ting også ...

Nu skal vi jo lige se om SHG i det hele taget kan levere , trods deres betalingsstandsning....

Mht. til retur-lyd - så man kan kommunikere med barnet, har vi et lille sæt walkies som evt. kan benyttes.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu