|
Baby Alarm |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det ligner et spændende produkt. Det skal du såmænd nok blive glad for. Man sparer da helt sikkert en del ture op på børneværelset, hvis man lige kan se om ungen faktisk græder eller bare grynter i søvne. Men du kommer ikke udenom at skulle have en almindelig babyalarm/walkie også. (med mindre du tager kamera og HTPC med når i skal besøge mormor eller ungen skal sove i baglokalet, mens I er til bryllupsfest eller han hun skal sove helt nede i baghaven hvor der er skygge, men hvor wifi ikke rækker). Men du skriver at i har et lille walkie-sæt. Prøv om ikke det kan bruges i de situationer, hvor det er upraktisk at bruge kameraet. mvh Mogens |
||
![]() |
||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
|
Selvfølgelig skal der ikke slæbes HTPC e.l. med til bedsteforældre e.l. Nej - der må walkie Talkies og evt. dette kamera kunne medbringes. Kameraet står til at veje omkring 1 Kg. Ihvertfald fragtmæssigt og ellers er langt de fleste bedsteforældre og lignende jo også ganske hooked på at kunne holde øje med tingene. Så det kunne være de selv investerede i noget udstyr Men lad os nu se, hvor god ideen er, det skal da ihvertfald testes her i huset Mit problem er så bare, at de henviser til en IR-lampe, såfremt den skal kunne tage billeder/film når der er total-mørke. Vil en sådan IR-lampe evt. kunne skade barnet??? Sidder der ikke noget lignende i de andre produkter I refererer til og så må det jo ikke være skadelig. Og så må det jo ikke være skadelig.... |
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
|
Der findes en del babyalarmer med kamera som har en krans af IR dioder omkring linsen, så mon ikke det er ok? Det er jo bare lys, som tilfældigvis befinder sig i et frekvensområde som vi ikke kan se. Tilfældige eksempler fundet på google. |
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
|
Tror du forveksler IR med UV lys.
IR er helt uskadeligt. ![]() |
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
|
Jeg er bare forsigtig - specielt hvad angår vores pige. Men takker for svarene og så skal vi bare have det kamera hjem. Og lækkert at IR-lys er uskadeligt. Så må jeg lige teste hvor mørkt det maximum må være, før kameraet ikke kan fungere mere og behøver en sådanne IR-lampe. Men lad mig endelig høre, hvad I andre har og får mht. erfaringer med Philips og andet godt på markedet... |
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
|
Man kan undres over hvordan meneskeheden har kunne overleve barndommen i gamle dage, hvor der ikke fantes alle disse tekniske dimser
![]() ![]() |
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
|
Såmænd - ved hjælp af træpinde, bark-snore og så lige en flintesten - kombineret på den helt rigtige måde så kan dette fint lade sig gøre... |
||
![]() |
||
Deucalion ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
|
Man kunne jo også bare lade være med at have så travlt med alt mulig andet, og bare sidde og passe på ungen, mens den sover |
||
![]() |
||
|
Så kom modtog vi OV-kameraet og efter lidt opsætning i går aftes, for at den skulle igennem vores router. Så fungerer det. Der var dog ingen medfølgende mikrofon, men der har jeg en liggende, som gerne skulle passe. Så lydsiden er ikke testet endnu. Ren installationsmæssigt, var der lidt problemer med den CD-rom som fulgte med. Da installationsprogrammet "skjulte" NEXT-knappen. Men det omgik jeg ved at gå ind på Linksys, noget træge, hjemmeside og hente den nyeste opdatering af programmet. Samt benyttede så også lige chancen til at lægge nyt firmware i kameraet og det kan anbefales. Jeg fik det først til at spille rigtigt herefter Mht. til billedsiden, er det "kun" i 640x480, men det giver et udemærket billed til det som kameraet skal bruges til. Og kameraet kan opsættes til flere forskellige billed-kvaliteter, også noget som kaldes MJEPG. Der er samtidig mulighed for optagelse, tage et billed, optage-funktion ved bevægelse/alarmering m.m. Jeg har dog heller ikke fået email-alarm-funktionen o.l. testet endnu, men det skal nok komme. Dette var blot for lige at fortælle om kameraet og dets muligheder til Jer fædre/mødre derude. Og det kan jo så benyttes bagefter også. F.eks. til at overvåge boligen, bilen, håndværkere osv... |
||
![]() |
||
Høeg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Februar-2006 Status: Offline Point: 17 |
|
SuperNova er heller ikke fedt.... Jeg droppede dem efter det tredje par... Hvis du endelig skal have en SuperNova vil jeg opfordre dig at lede efter den gamle version. Den er muligvis bedre end den nye.
Generelt er det utroligt at alle babyalarmer er noget lort. Hvor svært kan det være? |
||
![]() |
||
smidt ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
|
Her er et udmrket produkt også er det også meget sødt :-) http://www.shop.net2admin.dk/product_info.php/cPath/21_29/pr oducts_id/202 |
||
![]() |
||
mufcdk1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
|
Mon ikke vedkommende efter over et år har fundet det han søgte ![]() |
||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |