recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backlight Bleeding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Backlight Bleeding

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Backlight Bleeding
    Sendt: 08-Februar-2016 kl. 18:33
Jeg har et lg LED tv som har en fejl som jeg tror hedder backlight bleeding. Der forekommer en slags hvid skygge nederst venstre side af billedet. Dette er naturligvis kun tydeligt ved mørke scener og LED backlight OFF.

Jeg har kunne reducere det ved at stille backlight på 40 og LED dimming til og dynamisk kontrast fra.

Den er købt August sidste år. Er der fejl på mit panel eller har LED IPS panel disse svagheder ?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 19:04

Det vil du finde på mange TVer i større eller mindre grad.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
BLACKBIRD Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2007
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BLACKBIRD Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 19:04
jeg har det også nogle gange mere end andre
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 19:28
Men er der overhovedet noget at komme efter.....kan jeg få udskiftet panelet på garantien?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 19:34

Selv om det e.v.t. vil blive gjort, er der jo ingen garanti for at det ikke er på det andet panel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 19:43
Jeg fik talt med LG sidste uge.
De mener at de aldrig har hørt noget lignende før......det lyder meget mærkeligt i mine ører.
De ville godt have et par billeder af det. Problemet er at når jeg slår over på en AV kanal hvor billedet er sort så viser mit kamera bare et blåt billede. Så det er lidt svært for mig at bevise det.

Hvordan gør i det ?
Har prøvet at slukke al lys i stuen og tage det i mørke men ikke optimalt nok.

Min onkel har et magen til og hans panel fejler ikke noget.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 19:54

Det forekommer heller ikke på alle paneler, men der er ingen garanti for at det ikke er der. Der forekommer også af og til en lysere stribe nederst på mit,den ses ikke altid, en lille dæmpning af Backlight ses den næsten ikke.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

De mener at de aldrig har hørt noget lignende før......det lyder meget mærkeligt i mine ører.

Det er noget fis. Det er muligt, at ham i kundesupporten lige er færdig med sin træning og du var hans første kunde, men bleeding/DSE/clouding/... er så almindeligt på LCD-TV, at enhver supportmedarbejder bør have hørt om det.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:41
Men er det overhovedet noget jeg skal spilde min tid på ?
Mener bare at hvis nu de bare melder tilbage med at det er helt normalt fænomen.

Ud fra jeres meldinger så lyder det også sådan :-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2016 kl. 21:51

Det er normalt at det forekommer, som tidligere skrevet, i større eller mindre grad.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af xalodogan xalodogan skrev:

De ville godt have et par billeder af det. Problemet er at når jeg slår over på en AV kanal hvor billedet er sort så viser mit kamera bare et blåt billede. Så det er lidt svært for mig at bevise det.

Hvordan gør i det ?
Har prøvet at slukke al lys i stuen og tage det i mørke men ikke optimalt nok.

Min onkel har et magen til og hans panel fejler ikke noget.
Prøv med lidt forskellige indstillinger på dit kamera, så du evt. kan få et mere naturligt billede.
Prøv med forskellig blænde, lukkertid, ISO og/eller hvidbalance. Auto mode gi'r sjældent noget brugbart billede i den slags motiver. 

Omkring dit topic, så er det desværre en af få skavanker, som også mit fhv. halvdyre og udemærkede Panasonic 47DT60 har.
Men med noget finindstilling af bl.a. baglys og sluk for alle smartindstillingerne, har jeg fået et tåleligt billede, som jeg sagtens kan leve med !
Desuden er det meget sjældent, jeg ser tv i en hel mørk stue

Redigeret af Roland - 09-Februar-2016 kl. 01:54
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2016 kl. 11:23
Som tidligere skrevet kan jeg reducere det ved at sætte LED local dimming til. Men det påvirker selvfølgelig hele billedet. Det påvirker også undertekster som kan blive lyse (hvide) og grå. Ret irriterende. Selvom dynamisk kontrast eller helt fra
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu