recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backlight bleeding
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Backlight bleeding

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mranders Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mranders Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Backlight bleeding
    Sendt: 01-August-2020 kl. 07:27
Hej 

Jeg har købt et Samsung The Frame 43" (2020). Synes der er lidt backlight bleeding i toppen er det bare noget man skal acceptere når det er et kantoplyst TV, eller burde det ikke være der? Har linket til et billede af det (husk at se det i fuld størrelse så der ikke er noget hvidt på skærmen samtidigt ellers er det svært at se). 

Har lidt svært ved at finde ud af hvad der et acceptabelt niveau. Håber nogen kan hjælpe.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 10:44
 Når man køber et TV med Edge Light, så løber man netop den risiko at få Backlight Bleed, det er en "Feature" der kan følge med på sådanne paneler. Det forekommer i større eller mindre grad, som så må accepteres eller ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mranders Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mranders Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 10:52
hej, ja det et jo det. Hvad tænker du om mit billede er det mere eller mindre grad Wink
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 11:02
 Svært at sige hvad du kan leve med, billedet siger ikke meget, et stort kraftigt hvidt lysende kryds midt på skærmen og en lige så kraftig lysende hvid streg i den ene side, så det er svært at bedømme.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mranders Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mranders Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 11:08
Nej det kan godt være lidt svært at se, hvis man ikke henter billeder ned og kører det i fuld skærm så ens egen skærm er helt sort og uden hvide kanter. Jeg har prøvet at uploade et nyt billede hvor jeg har sat ringe om det.


om jeg kan leve med det? Det kan jeg jo nok godt. Vil bare ikke acceptere det med et helt nyt TV, hvis det ikke burde være der, og jeg bare kunne få det skiftet og så var der intet af det. Men hvis det er noget alle producerede the frame 43" har så er det jo bare sådan de ser ud. Er bare i tvivl om de virkelig ikke skulle være lavet uden, og jeg bare har fået et uheldigt panel.


Redigeret af Mranders - 01-August-2020 kl. 11:09
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 11:14
 Der ses meget lidt, og på en helt sort baggrund, hvor meget ses det når der er et billde på.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mranders Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-August-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mranders Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 11:33
når der er billede ses det kun hvis det er en sort scene i kanten.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2020 kl. 11:46
 Det kunne være meget værre, det er op til dig om du vil gøre noget ved det, men det kan du næppe.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu