|
Backup af DVD film - Undertekster? |
Besvar |
Forfatter | |
jukhs
Ny bruger Oprettet: 24-Januar-2004 Status: Offline Point: 6 |
Emne: Backup af DVD film - Undertekster? Sendt: 25-Januar-2004 kl. 18:56 |
Jeg har læst mig frem til at Shrik kan bruges til at rippe og komprimere en dvd ned til 4,7gb, jeg har gjort dette og synes umiddelbart godt om resultatet, men jeg kan ikke få undertekster og sprog med under afspilning i PowerDvd. Er der nogle der ved om disse vil være med hvis man brænder ned på en skive? Dette er nemlig lidt vigtigt for mig, da jeg står og overvejer at investere i en brænder, men vil gerne have styr på en simpel måde at lave backup på inden da. Ps Har selvfølgelig ikke fjernet tekster og sprog under komprimering |
|
claus64
Guld medlem Oprettet: 16-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 693 |
Sendt: 30-Januar-2004 kl. 10:12 |
Her er et link til en guide til dvdshrink. Du kan sagtens rippe/kopiere med undertekster og det fede er man kan smide dem væk man ikke bruger. Når jeg laver backup af en film beholder jeg Engelsk (og dansk hvis det er en reg. 2) og smider så Fransk, spansk, hebraisk osv væk. På samme måde kan du vælge kun at beholde de lydspor du skal bruge. Fx det org. DD 5.1 http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvdshrink31-main.htm DVD2One er et andet program du kan bruge, og der er en guide her http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvd2one.htm Håber du kan bruge det. God weekend til alle (Det får jeg har lige fået min DVR-5100 i går :) ) Stiv tisser og håret tilbage...
|
|
claus64
Sendt: 30-Januar-2004 kl. 10:13 |
Hmmm Ser lige det måske faktisk slet ikke er det du spørger om. Men teksterne burde være der når du brænder ned, og så bare vælges med remoten på din DVD afspiller
|
|
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Sendt: 30-Januar-2004 kl. 13:56 |
Hej Claus
Tillykke med den, vi er stand-by til spørgsmål /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
Bertel
Ny bruger Oprettet: 29-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 04-Februar-2004 kl. 18:57 |
Til jukhs Jeg har også brugt DVD Shrink til at kopiere DVD film med (lave backup af mine egne selvfølgelig) Men når jeg ser dem på PowerDVD kan jeg heller ikke få underteksterne frem, men når jeg brændere den ud på en DVD er de der…. Bertel |
|
jukhs
Ny bruger Oprettet: 24-Januar-2004 Status: Offline Point: 6 |
Sendt: 04-Februar-2004 kl. 21:02 |
Mange tak bertel, lige det svar jeg var ude efter
|
|
tand
Super bruger Oprettet: 30-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
Sendt: 05-Februar-2004 kl. 10:01 |
Jeg bruger også DVDshrink uden problemer. men når jeg vil se filmen på pc i Win DVD-vidoe media player fortæller den at den mangler en DVD- dekoder er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg kan hente en DVD media player med DVD- Dekoder.??? Findes der et gratisprogram som gør det samme som Any-DVD. hilsen tand |
|
claus64
Sendt: 05-Februar-2004 kl. 12:26 |
Du kan downloade et codec-pack her der skulle afhjælpe det meste. Er det det du er ude efter?? http://www.divx-digest.com/software/nimo_pack.html VH Claus |
|
snowatom
Bruger Oprettet: 04-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 234 |
Sendt: 05-Februar-2004 kl. 14:04 |
Når jeg bruger DVD2one er der aldrig nogen problemer Det er efter min mening det bedste backup DVD program der findes. snowatom |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |