recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - backup af Hi8 bånd til dvd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

backup af Hi8 bånd til dvd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: backup af Hi8 bånd til dvd
    Sendt: 03-Juli-2019 kl. 23:52
Jeg har en stribe gamle Sony HI8 video bånd, som jeg har redigeret og kopieret over på dvd via en panasonic hdd bct 76 optager, nu er planen så denne dvd kan jo gå istykker så filerne fra alle de bånd der nu er på dvd skal over på nas serveren, er det nok og konvertere dem over som iso fil så de kan genbrændes hvis der sker noget med en dvd ? 

gamle hi8 bånd hvordan opbevares disse bedst ?

Hvis man kopierer en dvd er det så korrekt at kvaliteten bliver forringet når der laves en kopi af den kopi der blev lavet af det gamle Hi8 bånd. Vil mene det ikke har noget og sige.

sidste spørgsmål kommer udfra jeg har fået og vide at laver man kopier på kopier af jpeg billeder så forringes kvaliteten af billedet hvilket ikke lyder logisk men er der noget om det ?

Redigeret af jetdirect - 03-Juli-2019 kl. 23:54
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19556
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 06:04
Hvis du laver en digital kopi, er kvaliteten den samme, uanset hvor mange gange du kopierer.

Hvem har fortalt dig at billeder forringes, når man kopierer dem?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 2240
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 06:51
Bånd opbevares vel bedst i et lukket skab? Dette er i hvertfald min erfaring fra den tid, hvor jeg brugte kassettebånd.

Skulle nemlig lige prøve at have båndene på en hylde udenfor skabet, fordi det selvfølgelig var meget nemmere lige at hive et bånd fra en hylde, i stedet for at skulle rode i skabet - dette kunne tydeligt høres på kvaliteten efter nogle dage! Det samme er nok gældende for videobånd.

Redigeret af mnielsen - 04-Juli-2019 kl. 06:52
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 09:43
Tak for jeres svar.

Båndene står i en skuffe på højkant så det må være ok.

Det med at kopi på kopi skulle forringes digitalt er noget jeg har fået fortalt, men nu har jeg så lige søgt lidt på det og kan se at hvis man retter på et master jpeg billed så ændres kvaliteten gang på gang der rettes i det, det er nok det jeg har fået blandet sammen med.

Formoder det er nok båndene ligger i iso formatet. 
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 10:17
Jeg ville lave en rå kopi af alle båndene over på eks. en harddisk. Bånd bliver slidt med tiden og påvirket af temperatur og luftfugtighed.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Jeg ville lave en rå kopi af alle båndene over på eks. en harddisk. Bånd bliver slidt med tiden og påvirket af temperatur og luftfugtighed.

Du skriver rå kopi dvs det er ikke ISO format, hvordan kan jeg lave denne rå kopi nemmest.

Båndende er ikke i brug. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 20:08
Brug makemkv til at rippe dine dvd'er den laver en til en kopi
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Bånd opbevares vel bedst i et lukket skab? Dette er i hvertfald min erfaring fra den tid, hvor jeg brugte kassettebånd.

Skulle nemlig lige prøve at have båndene på en hylde udenfor skabet, fordi det selvfølgelig var meget nemmere lige at hive et bånd fra en hylde, i stedet for at skulle rode i skabet - dette kunne tydeligt høres på kvaliteten efter nogle dage! Det samme er nok gældende for videobånd.

Mon dog?

Om du gemmer som ISO-fil eller konverterer til MKV, er fløjtende ligegyldigt!
Du kan til enhver tid konvertere fra det ene format til det andet, UDEN tab!
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19556
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 22:41
Hvorfor al den polemik?

DVD i drevet i computeren, åben stifinder, kopier alt ind i en mappe på computer eller NAS.

Virker 100%

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2019 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Du skriver rå kopi dvs det er ikke ISO format, hvordan kan jeg lave denne rå kopi nemmest.

Båndende er ikke i brug. 

Jeg mindes at kameraet var udstyret med et Firewire stik og så overførte jeg til min computer og fik MPEG2 filer ud af det med en bitrate på 15Mbit. Tror jeg brugte Sony VEGAS til dette og man kunne styre kameraet fra computeren. Og så skal du have en computer som er 'gammel' nok til stadig at have Firewire.
De rå filer gemmer du så eks. på en ekstern HDD.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2019 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af thxtex thxtex skrev:

Båndende er ikke i brug. 

Jeg mindes at kameraet var udstyret med et Firewire stik og så overførte jeg til min computer og fik MPEG2 filer ud af det med en bitrate på 15Mbit. Tror jeg brugte Sony VEGAS til dette og man kunne styre kameraet fra computeren. Og så skal du have en computer som er 'gammel' nok til stadig at have Firewire.
De rå filer gemmer du så eks. på en ekstern HDD.

Sony kameraet har desværre ikke Firewire, det er fra før den tid. Det har kun alm video/stereo/svhs ud

Det er flg model : Tr650e 

Redigeret af jetdirect - 05-Juli-2019 kl. 16:13
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 2006
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 18:57

Hvis man kopierer en dvd er det så korrekt at kvaliteten bliver forringet når der laves en kopi af den kopi der blev lavet af det gamle Hi8 bånd. Vil mene det ikke har noget og sige.

Det har ikke noget at sige. Det eneste der har noget at sige er det program du bruger til at "kopiere" - Der er mange relativt autonome programmer der også kan finde på at komprimmere og reencode hvis man vælger en forkert indstilling - og så har du tab. Men så længe du holder dig til blot at rippe (og ikke re-komprimmere) eller bare at lave en ISO, så har du intet tab.  
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu