recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Backup/kloning/spejling software til Windows
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Backup/kloning/spejling software til Windows

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersHP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Backup/kloning/spejling software til Windows
    Sendt: 27-November-2019 kl. 16:01
Hej alle

Jeg bruger på Mac et kanon værktøj til at backe en række eksterne harddisks med fotos op til andre eksterne harddisks, efter spejling princippet, hvor filer unikke til destinationen slettes. Dvs. hvis jeg på min harddisk 1 sletter en enkelt fil, og klikker "clone", så går programmet ikke igang med at kopiere 99,9% af indholdet over, men sletter blot samme fil på harddisk 2.

Jeg søger et program der kan det samme, men ak. Når man googler "Carbon Copy Cloner alternatives for windows" dukker kun anbefalinger af Paragon Disk Imager og Acronis True Image op.

Acronis kommer tæt på, men kræver at der er dobbelt så meget plads på destinationsdrevet, fordi den først kopierer HELE ens drev, dernæst sletter forrige version. Ikke særlig smart. 
Clone funktionen er en simpel "kilde" og "destination" wizard, der således ikke holder styr på hvad der præcis er sket siden sidst, og der kan ikke tilføjes "Tasks", fx. "clon harddisk A til B" og måske "klon Harddisk C til D".

Paragon har heller ikke disse funktioner.

Hvad jeg søger er:

* Task-oversigt over "presets" af opgaver, så man ved et enkelt klik kan starte kloning af A til B eller C til D. 
* Kloning/spejling, der ikke starter forfra hver gang, men blot registrerer forskelle mellem de to diske

Programmet behøver ikke være freeware, Carbon Copy Cloner KAN disse ting perfekt, og koster i omegnen af 300 kr. Men findes kun til Mac.

Nogen der kan hjælpe?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 17:29
Robocopy 

Men det er kommando linie baseret. Check option /MIR
Til top
bingoking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bingoking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2019 kl. 21:20
Der findes en del programmer, der kan det du vil. Spørgsmålet er nok mere hvor avanceret det skal være.

Fbackup er gratis, og kan det bl.a. LINK




Redigeret af bingoking - 27-November-2019 kl. 21:32
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 07:49
Carbon Copy Cloner er en frontend til rsync kommandoen, så mon ikke du finder noget, hvis du søger efter rsync til Windows.
Venlig hilsen
KB
Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndersHP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 09:33
Tak for tilbagemeldingerne - jeg fandt også Synctoy og GoodSync som begge er gratis. De ser ud til at kunne det, jeg eftersøger, og specielt Synctoy er uhyre simpelt. Jeg forsøger mig med disse.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af AndersHP AndersHP skrev:

Tak for tilbagemeldingerne - jeg fandt også Synctoy og GoodSync som begge er gratis. De ser ud til at kunne det, jeg eftersøger, og specielt Synctoy er uhyre simpelt. Jeg forsøger mig med disse.


Synctoy har en del år på bagen. Og jeg har dårlige erfaringer med Synctoy. Synctoy virker ikke, så det kan jeg ikke anbefale
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu