|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Lance52 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 210 |
![]() Sendt: 04-Juni-2006 kl. 12:06 |
Hej
På mit gamle trofaste Loewe CRT 26" havde jeg en lille lampe stående, som gjorde det mere behageligt for øjnene at se tv. Det er jo umuligt på mit pana 42pv60. Den står på den medfølgende fod 18 cm fra væggen. Jeg har tænkt på, om der ikke findes nogen smarte løsninger, hvor lyskilden er skjult bagved tv'et, så lyset kun ses på væggen. En slags mini ambiligt. Har du løsningen eller en god ide til, hvordan det løses, så kom frem med det. Der må være flere, som har fået den mangel ved skifte til den flade. ![]() Hilsen Lance |
|
![]() |
|
Dumbo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 71 |
![]() |
Jeg går selv med en ide om at fastsætte en simpel lyskæde med (små) pærer rundt om tv'et... Dette vil forhåbenligt kunne levere lidt "amibilight"....
![]() |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
Ikea har nogle Trettioen lamper, som kan monteres bag på skærmen,
men jeg synes de hvide af dem giver et lidt ubehageligt koldt lys, og lyset spredes ikke så meget ud. Jeg leder lidt efter nogle lyskilder som jeg kan montere nede ved gulvet, bag møblet, som anlægget står på, som så lyser opad. I øvrigt kan en lampe (gulvlampe, loftslampe, bordlampe) ved siden af skærmen sagtens hjælpe, for bagvæggen bliver jo oplyst. Ellers også må man kontakte Herren i det høje om at få ham til at fastholde den belysning, der i min stue er omkring 18-19, for lige præcis der har bagvæggen det lys, der gør at billedet står optimalt ![]() Redigeret af lunddal - 04-Juni-2006 kl. 12:27 |
|
![]() |
|
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Hvorfor er det umuligt at have en pære stående bag din 42PV60? Det handler jo blot om at få placeret en pære med den korrekte temperatur bag billedet. |
|
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|
![]() |
|
Lance52 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 210 |
![]() |
Der er ingen plads til at have en lampe stående, da Tv'et går til kanten af bordet.
|
|
![]() |
|
bloch ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
|
![]() |
|
bloch ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Køb en vægmonteret up-light
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvor kan jeg købe det.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Enhver lampeforretning bør have vægmonterede up-lights...
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
rasmuslarsen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-September-2005 Status: Offline Point: 259 |
![]() |
Ahh. På den måde :) Du kan købe vægmonteret systemer i de fleste lampeforretninger. Jeg ved at f.eks. Højager Belysning - mener jeg at huske de hedder - har sådanne systemer. Vær dog opmærksom på, at selve temperaturen på lyskilden er langt vigtigere end lyset er i sig selv. |
|
www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
|
![]() |
|
![]() |
SE det var jo en oplysning jeg kan bruge til noget. Jeg ved de har lamper i en lampeforretning
![]() |
|
![]() |
|
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
hvad med noget i denne stil til at montere rundt bag på skærmen
http://www.veliline.dk/produkt_info.asp?Id=391 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |