recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Baggrundslyd på min PX70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBaggrundslyd på min PX70

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen2000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
Direkte link til dette indlæg Emne: Baggrundslyd på min PX70
    Sendt: 23-Maj-2007 kl. 08:52
Det er formentlig ikke noget med TV'et, men mit problem er: Jeg kører med Canal Digital box til mit Panasonic PX70. Når jeg sidder og ser en udsendelse kan jeg svagt høre lyden fra et andet program i baggrunden! Hvad kan det skyldes?
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 09:12
Det er muligvis overhøring i dit scartkabel.
Dit TV sender lyd ud på scartstikket fra den kanel tuneren står på.
Prøv at vælge en kanal på tv'et, hvor der ikke ligger nået, og derefter skifte over til din SAT-box.
Hvis det hjælper, så kan du evt. klippe pin 1 og 3 i scartkablet i den ende som sidder i TV'et, så du ikke behøver at zappe over på en død kanal.

Stikforbindelse i scartstik
Mvh Jesper
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 10:57

Hej Alle

Ja, jeg tror også det er overhøring.

Jeg ville overveje et bedre SCART kabel. Men som Axlon siger kan man begynde at klippe de signaler fra der giver fejlen, men rensten af kablet vil jo fortsat være af tvivlsom kvalitet.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Flash Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 11:01
Hej
Lige et spørgsmål i samme pulje!
Jeg var inde og hente mit Pana 50PX70 igår.
Hvis jeg sætter test dvd'en hentet på Recordere på, skruer helt ned for lyden kan jeg høre en svag summen på op til 3-4 meters afstand. Det er mest udbredt på den hvide test side. 
Jeg gætter på at det er strømforsyningen (hvilket jo passer med at strømforbruget er størst på billeder med meget lys).
Jeg har sat lys, kontrast o.s.v.  efter de anbefalede  settings her i forumet så det vil jo nok blive tydeligere når/hvis jeg skruer op efter de 200 timer.
Jeg har læst at andre kun kan høre deres hvis de lægger øret helt tæt på skærmen. Gælder det også med en hvid skærm?
Ellers er jeg ganske godt tilfreds.
Jeg kæmper dog stadig med at få tv'et til selv at skifte over på DVD'en når denne tændes.
Og få lyd direkte fra DVD'en til tv'et. Lyden kan jeg få hvis på DVD afspilleren jeg vælger lyd via HDMI, men så mister jeg lyden fra de andre udgange på DVD afspilleren også til min reciever  hvor jeg er koblet via coax. Og da der kun er  1 HDMI på  DVD'en  vælger jeg så lyden til recieveren.
Og så lige et tillægsspørgsmål - hvilket format bruger i andre?
Jeg har prøvet med både 16:9 og 4:3 og Automatisk. Auto er jo klart det nemmeste men giver måske ikke altid det bedste billede.
Godt gået Recordere teamet!

Panasonic TH-50PX70E
Marantz DV7001
Marantz SR8001
Audio Pro A.100DC, A.20DC &
Allroom sat

Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 23:08
Jeg har sendt mit 50px70 til reperation p.g.a. meget kraftig baggrundslyd / summen, som jeg også tror kommer fra strømforsyningen. Jeg kunne også tydeligt høre det på 3-4 meters afstand, selvom der var skruet rimeligt højt op for lyden. Og uden lyd var det helt skidt, så hørte man det MEGET tydeligt.

Jeg har også indstillet det efter anbefalingerne herinde, satte jeg mere farve eller kontrast på, blev summen endnu højere.
Til top
Flash Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 08:24
Tak for dit svat Kane

Mit er ikke helt så slemt som dit.
Jeg har hørt andre steder at det er helt normalt med trafostøj fra et plasma tv.
Støjniveauet på mit er lidt højere end mit gamle 29" Nokia,  d.v.s.  hørbart fra 3-4 meters afstand  med lyden skruet helt ned.  Med lyden på normalt niveau  er det svært / umuligt at høre. Men det hænger helt klart sammen med strømforbruget.
Og det er det jeg gerne vil vide om det er normalt eller en fejl?
Sagde de noget om hvor lang tid der ville gå med dit tv?

Jeg har annetsteds herinde set en diskussion ang. strømforbrug og har i den forbindelse  sat en forbrugsmåler på.
Over 2 3/4 time i aftes havde det et gennemsnitligt forbrug på 170W.
Det skal siges at ca. 1.5 time var i 4:3.
På test dvd'en er forbruget på den hvide side ca.  370W ved anbefalet settings og 540W med settings på 50%.
For den hvide side er det 56 W uanset settings.

Panasonic TH-50PX70E
Marantz DV7001
Marantz SR8001
Allroom sat

Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 11:22
Ok mange herinde har sagt, at de skal indenfor 1 m. med lyden slukket, for at høre deres PX70. Så måske er dit lige i overkanten, men det kommer jo an på om det generer dig.

Mit var i hvert fald ikke til at leve med.

Nej de har desværre ikke sagt hvor lang tid der ville gå, der er gået 1 uge indtil videre og jeg har intet hørt.

Til top
Flash Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 12:09
Ok, jeg har ringet til MM-Vision og de kontakter et firma i Køge som så kommer og henter tv'et.
Det er ret surt med et nyt tv, men det ved du jo alt om.
Tak for dit svar!
Panasonic TH-50PX70E
Marantz DV7001
Marantz SR8001
Allroom sat

Til top
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2007 kl. 12:17
Ja det er virkeligt surt. Nu må vi bare håbe de hurtigt får repareret dem. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu