recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Baghøjtaler 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Baghøjtaler 5.1

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Baghøjtaler 5.1
    Sendt: 28-Januar-2020 kl. 12:43
Hej

Jeg har et 5.0 (snart 5.1) setup.
Jeg har ikke planer om noget atmos, da fruen og konstruktionen af loftet taler imod det...
Jeg har nogle mindre System Audio højtalere, som jeg skal have placeret bagude.
STuens opbygning gør at en venstre sidehøjtaler vil komme lang væk fra lyttepositionen, så derfor skal de på bagvæggen.
Nedenfor er plantegning, samt et ældre billede fra en slagsopstilling. Vores tv/sofa står på samme måde.
Jeg har en Pioneer SC1223, som snart skal udskiftes til en Denon x600X

Skal baghøtalerne placeres i hovedhøjde, eller højt på bagvæggen, og evt. vinkles?
Vil man evt. få en effekt ud at både to i hovedhøjde, og to højt oppe?







Redigeret af noerden - 28-Januar-2020 kl. 12:44
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 13:32
Jeg vil placere dem, hvor de passer bedst i indretningen.

Og så vinkle mod lytteposition.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2020 kl. 23:13
Det er en fin stue, men desværre super uegnet til surround sound. Så jeg er enig med Mufti, gør hvad I finder pænest/mest praktisk.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 08:57
Tak for svarene.
Ja, det tænkte jeg også

Billedet snyder dog lidt - væggen ser på billedet noget smal ud.
Men der er desværre ikke så meget luft ude til højre side. Jeg kunne godt bruge en mindre karnap, og større væg. Sælgeren har selv tegnet husets grundplan, og har også haft en surround interesse.
Som noget fedt, er der trukket kabelrør, med kabler, op over loftet til baghøjtalere. Der er også trykket kablerør/kabler til netværk i de fleste rum. Jeg minsandten også at der er trukket kabler fra stuen ud til køkkenet til en "Zone 2". Men det er ikke så aktuelt mere.

Jeg spørger fruen i hvilken højde hun foretrækker dem, og så vinkler jeg dem så mod lyttepositionen ;-)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 09:25


Redigeret af jacobe - 29-Januar-2020 kl. 09:35
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 09:34
Det går nok.
Jeg skal ikke klage.
Jeg har også et isoleret værksted der kunne ombygges, hvis vi gik op i det.
Men lidt baghøjtaler og så en sub, så skal det nok give noget familiehygge.
Nu er børnene også snart store nok til at se actionfilm, så det ikke kun er Pixar film vi ser herhjemme...

Er det ikke et billede af Bishop du har klippet ind der ;-)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 09:36
LOL, jeg har faktisk lige ændret billedet til et endnu sjovere, men du nåede at skrive først - det var ikke Bishop, men Ash, fra den første film Smile

Redigeret af jacobe - 29-Januar-2020 kl. 09:36
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

LOL, jeg har faktisk lige ændret billedet til et endnu sjovere, men du nåede at skrive først - det var ikke Bishop, men Ash, fra den første film Smile

Var det det - det lignede bare Lance Henriksen
JEg må snart få dem set igen - eller vente 2-3 år, og så se dem med børnene en meget mørk, og sen vinteraften!
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 09:57
Jeg glæder mig også rigtigt meget til at vores knægt bliver gammel nok til at se den!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

Det går nok.
Jeg skal ikke klage.
Jeg har også et isoleret værksted der kunne ombygges, hvis vi gik op i det.
Men lidt baghøjtaler og så en sub, så skal det nok give noget familiehygge.
Nu er børnene også snart store nok til at se actionfilm, så det ikke kun er Pixar film vi ser herhjemme...

Er det ikke et billede af Bishop du har klippet ind der ;-)
pixar lige så god lyd som en action film, der er en del action film som har ringere lyd end pixar film
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[/QUOT
pixar lige så god lyd som en action film, der er en del action film som har ringere lyd end pixar film[/QUOTE]

Det var ikke så meget lyden. Det er mere, når man er i midten af målgruppen for Pixar/Disney film - så går man ikke så højt op i den store oplevelse, som man gør i handlingen ;-)
Men det skal jeg nok få lavet om på.
Fer tiden ser fruen The Crown - og den har faktisk rigtig god lyd. Selvom vores baghøjtaler pt. står helt forfærdeligt, så kan jeg sagtens fornemme det brede lydebillede. Hun lægger ikke specifikt mærke til lyden, mere den samlede oplevelse. Men hvad, vi er jo også vant til serier på DR, hvor man ikke kan høre hvad de siger.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 11:29
Standere bag sofaen
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu