recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Baghøjttalere eller back-high?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Baghøjttalere eller back-high?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
FreddyFremad Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Marts-2020
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FreddyFremad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Baghøjttalere eller back-high?
    Sendt: 29-Marts-2020 kl. 15:07
Hej,

Jeg er lige flyttet, og mine bag-højttaleres naturlige placering er midt på en gang i stuen. Det har ret lav WAF ;-)
Det muliges kunst er at anbringe dem bag gangen, og oppe ved loftet. Det er en ret naturlig placering for back-high.
Mine to (store) surround højttalere står lidt bagved sofaen - men stadig ved siden af, da surL ellers ville være en meget stor hovedtelefon, hvis man sidder nærmest - og kalibreringen ift midt og modsat plads ville være svær (stor volumen-forskel på 20cm, 80cm og 150 cm)
Ved at gå lidt skråt bagud får jeg mere ens afstand til alle tre pladser i sofaen.

Spørgsmål: er det bedst at connecte højttalerne til back-surround eller back-high i forstærkeren?

Tænker selv, at ved gamle formater (5.1) er der ingen forskel. Nyere (fx TrueHD) supporterer 7.1 - og altså back-sur, men ikke high, og dermed er vi (måske?) nede på 5.1. De nyeste (fx ATMOS) supporterer 7.2.4, men konkret altså kun 5.1.4 i min mulige opsætning.

Ved ikke om forstærkeren kan finde ud af at sende back-sur op i back-high, hvis det fx er TrueHD - eller om det vil lyde mærkeligt.

:-) Freddy
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu