|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pr76 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() Sendt: 19-Januar-2009 kl. 18:09 |
Jeg skal have placeret mine bagereste kanaler i mit 7,1 setup. Har dog lige nogle spørgsmål ang placeringen. Mine sidehøjtaler er placeret i en 90 graders vinkel lige ud fra lytte pos. Men bagkanalerne er jeg lidt itvivl om. Skal de flugte fronterne i en lige linje eller skal de være tættere på hinanden. Fronternes diskant er ca 65cm fra sidevæg såskal bagkanalerne have samme afstand til sidevægen,mere eller mindre. Lytte pos er plaseret ca 1,3 m fra bagvæg og stuen er 4m bred. Jeg har dog lige en dobbelt dør bag lytte pos som er 1,5 bred, så der er en begrænsning på hvor tæt de kan sidde. De skal hænge på vægen i en højde af 1,4 m (som sidekanalerne) og jeg har ikke noget de kan stå på, så jeg kunne prøve mig frem. Hvordan ville i placere dem |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
Det er jo svært præcist at sige, da det er afhængigt af rummet, men jeg har placeret mine i ca. 60 graders vinkel, når jeg flytter sofaen 1 meter frem fra bagvæggen. Altså der er 7 højtalere rundt det giver jo 6x60 grader=360 grader. Så da dine surr. sidder i 90 grader, mener du vel ud fra din synsvikel. så skal du prøve at placere bag surr i 60 grader fra disse og 60 grader mellem de 2. Husk at nogen receivere har indstilling for under eller over 1,2 m mellem dem.
Redigeret af SVP03 - 19-Januar-2009 kl. 18:17 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
pr76 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() |
SVP03: puhaaaa, det blev jeg ikke meget klovere af |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
hvis du laver en cirkel med centrum i lytte positionen skal vinklen mellem alle dine syv højtalere være den samme, ikke afstanden til dem. Det er da også svært at forklare, prøver at finde en skitse. http://www.dts.com/Support/Speaker_Options.aspx Her er DTS forslag, det er den første std. jeg mener, her bare lidt tættere fronthøjtalere. Men det bedste er at lytte sig frem. Redigeret af SVP03 - 19-Januar-2009 kl. 18:51 |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Men kan ikke lige se hvor, hvad og hvordan du mener |
|
![]() |
|
![]() |
Har sat link ind ovenfor. Noget i den retning.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
![]() |
Så er di kommet op og jeg har lige testet det Hold da helt kæphest hvor det lyder |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |