recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bananstik eller ej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBananstik eller ej?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Emne: Bananstik eller ej?
    Sendt: 31-December-2008 kl. 00:24

Hej folkens.

Jeg har lige fået nyt grej, og med det følger der jo også desværre noget kabelræs.

Jeg har så overvejet at købe noget bananstik til de kabler hvor højtaleren ikke komme til at hænge på væggen(da der ikke er plads til bananstik der)

Jeg ville så høre om evt. ulemper ved bananstik, og om der er nogle fordele ud over at det selvfølgelig bliver nemmere hvis de nogensinde skal flyttes ?

 

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 00:48
ingen fordele udover den du nævner......
+100HD Film
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 09:21
Der er stortset kun ulemper, især hvis de er lavet/monteret forkert. Så jeg ville bruge "rent" kabel, uden nogle stik...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Der er stortset kun ulemper, især hvis de er lavet/monteret forkert.

Det er vel altid en ulempe hvis noget er monteret forkert, med eller uden banan stik  ..

Jeg synes det er nemmere med bananstik på min 805,  især hvis man har 7 højtalere sat til.   Da de ellers sidder rigtig tæt og de sidder lidt dumt når ledningen er nedad.  Men ja det tager jo lidt mere plads bagtil. Men det er meget nemmere og de rykker sig ikke løs på samme måde som ledningen hvis den sat uden bananstik.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Der er stortset kun ulemper, især hvis de er lavet/monteret forkert.

Det er vel altid en ulempe hvis noget er monteret forkert, med eller uden banan stik  ..

Jeg synes det er nemmere med bananstik på min 805,  især hvis man har 7 højtalere sat til.   Da de ellers sidder rigtig tæt og de sidder lidt dumt når ledningen er nedad.  Men ja det tager jo lidt mere plads bagtil. Men det er meget nemmere og de rykker sig ikke løs på samme måde som ledningen hvis den sat uden bananstik.



Ja, det er rigtig skidt hvid det er monteret forkert, hvilket sikkert ikke er ualmindeligt. Bare se på alle de løse stik man kan købe, mange af dem er ikke pengene værd...
Det jeg mener er, hvorfor indskyde endnu et led i kæden? Med endnu flere brud/samlinger?

Ideen om back to basics, med solide kabler uden stik, er ikke sådan at fornægte - og mange vil sikkert ikke kunne høre forskel alligevel!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 13:20

 

Jeg synes bananstik er bedre, da hvis de rykker sig lidt løs...  så kan man bare skubbe det på plads.   Det er bare så meget mere besværligt med de der spænde dimser ..

synes nemlig bare man har rykket lidt på onkyo'en så skal man næsten spænde dem igen,  plus at der er rigtig mange ledninger der er møg besværlig at montere uden de bananstik.    Så bananstik er da lige sagen.

Men hvis jeg kun havde 2 højtalere til kunne jeg godt leve uden de bananstik.   Men med et 5.1 højtaler + zone 2 højtalere   så er det nu ganske meget lettere med de bananstik.

Du må osse have haft rigtig svært ved at få dine højtalere ledninger  på din 905 inde i den hylde

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu