|
Bananstik go, or no go? |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Online Point: 4664 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det du kalder strutskørtet, er det fjederbenet man stikker ind i højttalerbøsningen? Mener du at der ikke er god forbindelse fra bananstik krop til fjederbenet? Jeg er især glad for at kablet ikke puttes i enden af bananstikket, fordi der så er for lidt gods til gevindet hvor en lilke skrue sidder i siden og skal holde kablet fast. På den type her er hullet til kablet i siden, så skruen er tykkere og har masser af gevind at holde i til at trykke på en kugle der trykker på kablet. Så på den måde holdes selv tykke kabler mega fast i bananstikket.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har prøvet mange stik etc. gennem årene, de bedste højtaler bananstik jeg har benyttede til dato er fra Inakustik, BFA Premium gold plated. De koster 15-20kr. stykket, de skal loddes og have en gang krympeflex. De findes også med en plast skruekappe hvis man da ikke syns om krympeflex, men så også til en lidt anden pris. Edit: Kan se at b.la. av connection er forhandler af dem til 19kr. stk. Redigeret af Potter - 26-November-2021 kl. 16:04 |
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24761 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Uh, sådan noget med at lodde og så få krympeflex på, der står jeg sgu af. Men jeg tvivler ikke på, at det vil være super godt.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
De virker super godt og fylder kun minimalt i mellem terminalerne, f.eks. en receiver med 7-13 højtaler udgange er jo ren kaos med alle de kabler, mange bananstik er jo relative kraftige, og på nogle stikkes kablet ind i siden og spændes i enden, de fylder.......
Det er klart hvis man køre med nogle løse effektforstærker som jeg selv gør, så er der mere plads. Og så syns enlig også at det ser godt ud med et kabel der stort set går straight in i terminalerne, men det er jo hver sin smag.
|
|||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg synes “egentlig” det er ok med bananstik med indstik i siden. De fylder ikke for meget, og kablet kan vende nedad så alle kabler sidder lige så fint på række.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Nu har du (så vidt jeg lige husker) også en surroundforstærker, hvor alle højttalerterminaler sidder ved siden af hinanden. På andre modeller (kan se på på nogle Yamaha modeller) er + og - terminalen placeret lodret over hinanden. Så er det ikke så smart med “nedenud-ledning”. Klaus (der har bananer af begge typer i sit setup)
|
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo det er rigtigt. På min nuværende Marantz SR7011 er alle 18 terminaler anbragt i en række nederst, virkelig genialt. På tidligere Pioneer SC-LX83 sad terminaler i to rækker over hinanden. Her sad kablerne også fint nedad selv med mine 4 mm2 højttalerkabler, da de kunne gå imellem terminalerne. Så jeg ser overhovedet ingen problemer i at bruge den type bananstik med skruen i enden og kablet ud af siden. Skruen er kraftigere og blir ikke skruet over, som det oftest sker med en mindre skrue i siden af et bananstik.
|
|||
|
|||
jespermart
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg bruger selv disse stik fra QED og de sidder perfekt |
|||
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|||
vclarke
Guld medlem Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10425 |
Funktioner
Tak(1)
|
||
Ganske kort: Go. Flemming
|
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
Flemming Larsen
Platin medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 24761 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tror lige, at jeg står over. Og har fået købt.
|
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19452 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Klaus
|
|||
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |