|
Bananstik, hvilke? Kraftige/stive ledere (Dali SW4 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2015 kl. 17:26 |
Jeg har Dali Silverwave 4 biwire kabel til front og center. Kablet består af mange ledere, men er alligevel ret stift.
Terminal-hullet i NuForce MCA-20 er ikke ret stort. I første omgang skal de 2 sorte ledere i 1 "sort" terminal på effektforstærkeren og selvfølgelig magen til ved "rød". Billede af terminal: ![]() ![]() Info om Dali Silver Wave 4: "Real" billede af kablet: ![]() Hvilke bananstik kan anbefales til formålet? Har set på Argon: Kan bananer normalt monteres nede fra og op eller er der ikke plads til det? (kan frygte lidt at jeg skal se toppen af kablerne over forforstærkeren pga. stivhed i kablerne - men måske de kan bøjes tilstrækkeligt) Redigeret af Warren - 04-Januar-2015 kl. 17:49 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er ikke sikker på, at nede fra og op er rigtigt forstået. Som regel monteres bananstik for enden af højttaler terminalerne, her sidder en lille prop, der normalt kan vippes ud. Og den løsning kan vi så takke EU for, den med proppen.
Redigeret af JeTex - 04-Januar-2015 kl. 17:40 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
Du har helt sikkert ret. Det lille hul kan kun være til højttalerkabel direkte.
Finder lige et billede af terminalen hurtigt.
|
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
ville ta disse http://hificable.dk/produkter/21-bfabananspade/55-hicon-laasebar-banan-stik/ de er låsbare og gode til prisen eller de her som også sidder godt fast http://hificable.dk/produkter/21-bfabananspade/57-lok-suregrip-gold-bfa-connector/
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
De der Aragon minder utrolig meget om dem jeg købte hjem fra "Kinaland" til "ingen penge", dem her ser meget bedre ud: http://www.av-connection.dk/?PGr=4878
Bor du i nærheden er du velkommen til at kigge på "kinaland-til-ingen-penge" stikkene og købe et par stykker af mig til samme pris som jeg gav for dem. Klaus |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
tror sku ikke at de argon er bedre kvalli end disse http://www.ebay.co.uk/itm/12-Gold-Plated-4mm-Banana-Plugs-6-Red-6-Black-Audio-Speakers-Terminal-Connector-/331150443794?pt=UK_Sound_Vision_Audio_Cable_Terminations&hash=item4d1a1ac512 nemlig forgyldt messing
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Mine bananstik tillader kabel i siden. Så fylder ikke så meget som hvis kabel sidder i enden af stik. Har købt dem af bruger herinde.
|
|
![]() |
|
Tak. Mon ikke jeg skal have bananstik som kan have mindst 6-7 mm2?
Det kan de færreste vel eller hva?
|
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
Hvad med andre kabler istedet ?
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
ingen grund til at købe gode kabel og så sætte en prop i enden af dem med et dårligt messing stik brug lidt mere og køb kobber stik uden at gå amok og købe fx wbt eller furutec
|
|
|
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
Grunden til at jeg nævner kabel, er at internt er terminalerne loddet med max 2½ ,kvadrat, så hvis det er skidebesværligt med dali silver så køb noget, 2½.kvadrat kobber.
|
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
Det går nok med kablerne - må bare bruge ekstra tid og finde de stik der "passer" til.
Andre kabler går ikke. Var et helv... at trække igennem tomrør i væggen. På Dali-linket ser det ud til at lederne er 3 mm2 hver. - som så skal kunne klare det dobbelte af det i front og center.
Redigeret af Warren - 04-Januar-2015 kl. 18:51 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |