|
|
Besvar ![]() |
Side <1 218219220221222 909> |
Forfatter | |
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
flex195 - Eller er vi mon ude i, at købe en HDMI - Komponent konverter og bruge til setop boksen ? Hej flex195
Vi må bare konstatere at det ikke er bare lige, at få det gamle Beosystem 2 til at fungere
med dagens standarter. Dette grundet HDCP = kopi sikring, der forhindre Blu-Ray via VGA. Men dette kunne måske være del af opskriften: HDMI TO VGA med Audio. Dimsen support HDCP 1.0 / 1.1 / 1.2 / 1.3, HDMI Input: 480i / 576i / 480p / Scott har et BeoVision 6-26" som har samme problem, som nu er tilsluttet PC og Apple TV3.
Redigeret af Peter Pan - 16-Januar-2017 kl. 12:38 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() |
Peter Pan - Tusind tak for input, det er guld værd😊 jeg er i mellemtiden stødt på et produkt, en såkaldt HDMI Expander er der nogen der har erfaringer med den? Fjernsynet er opdateret til nyeste software og den har mulighed for HDMI 1-4 og styring af Gefen produkter. Ringede til B&O Aalborg i dag og sådan et produkt passede ikke til det tv sagde de
![]() Mvh |
|
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design |
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
Hej igen flex195 Klart en B&O-butik siger det - Find prisen på et tilsvarende Gefen produkt. B&O skal jo også leve IK! |
|
|
|
![]() |
|
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() |
Det er selvfølgelig rigtigt, var bare af den opfattelse at det var noget B&O selv havde implementeret og derfor var interesseret i at sælge produktet :)
Et sidste spørgsmål : nu har vi jo trukket kablerne i kabelbakker osv, det ville jo være noget nemmere hvis vi bare kunne bytte rundt på kablerne, altså : Setop boks -- HDMI til COMPONENT konverter -- Component indgang på BeoVision 7-40 (men er der også HDCP sikring på en setop boks)? Ps3 -- HDMI til DVI kabel -- Dvi indgang på BeoVision 7-40 (det har vi konstateret virker, men den må jo understøtte HDCP på dvi indgangen, ellers ville det jo ikke virke)? Eller hvad tænker du/i? Mvh |
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
![]() |
flex195 Du skriver - det fungere også med undtagelse af når vi sætter en blu-ray i Så jeg går ud fra Blu-Ray afspiller mangler HDCP understøttelse, og måske vil køre med den viste adapter. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er selvfølgelig rigtigt.
Det undrer mig bare, hvis jeg kobler den til mit pioneer tv med samme indstillinger og via samme component tilslutning så får jeg billede på... Kobler jeg den efterfølgende til via HDMI - DVI kabel på BeoVision 7-40 viser den godt nok blu-ray film. Altså problemet opstår kun når jeg bruger Component indgangen, så er det component indgangen på BeoVision 7-40 der ikke understøtter HDCP? Og dvi indgangen gør? Mvh Brian |
|
Mvh Brian
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
|
![]() |
![]() Nu kan alle versioner af Beolab 3500 arbejder som en stand alone højttaler med dette adapter kabel. - Model trs / 5PD / 1m. - Click her.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Rasmus Larsen har beskrevet sit nye setup med Apple TV4, til et sæt BeoLab 9 og et non b&o TV.
![]() ![]() . 1.Apple TV4 (og Apple TV3) kan outputte al tv-lyd trådløst vha. Airplay-systemet, uden forsinkelse. Har du allerede en Airplay-højttaler i hjemmet så prøv at ”swipe” ned fra toppen på Apple- fjernbetjeningen og vælg din Airplay-højttaler som lydoutput. 2.B&O har produkter med indbygget Airplay, som samtidig kan trigge højttalerne til kun at tænde, når de er i brug. En af disse løsninger er BeoSound Essence-boksen og da jeg alligevel søgte en løsning til også at kunne afspille trådløst musik (med Airplay), faldt valget på Essence. 3.Essence tilsluttes via PowerLink-kabler til BeoLab-højttalerne (der ryger 1 led trådløshed naturligvis) og opsættes til at forbinde til WiFi-netværk. 4.Apple TV-boksen kan nu se Essence som en Airplay-højttaler (se billedet her over) og når den vælges, sendes tv-lyden trådløst fra Apple TV til Essence og føres videre til BeoLab-højttalerne. Der er nu trådløs tv-lyd imellem Apple TV4 og højttalerne. Af Rasmus Larsen. - Læst her Redigeret af Peter Pan - 03-April-2019 kl. 22:54 |
|
|
|
![]() |
|
Bungoo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Januar-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 81 |
![]() |
Hej Peter Pan
Jeg skal have lavet noget musik anlæg i mit køkken. Tænker det bliver essence som min afspiller, men er lidt splittet omkring hvilken højtaler fra B&o jeg vil vælge vil helst have en liggende højtaler. Beolab 3500 kan den lade sig gøre? Beolab 7-1/7-2? Andre muligheder Mvh Bungoo |
|
![]() |
|
quarkir ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-August-2006 Sted: København, DK Status: Offline Point: 1575 |
![]() |
Hejsa,
har lige hjulpet min far med at få en Airport Express forbundet til hans Beocenter 9000. Det er lavet med dette kabel https://www.av-cables.dk/bogo-minijack-kabel/minijack-til-din-kabel-1-m-2.html, forbundet til AUX. Og der kommer også lyd ud, den er bare ekstremt lav ? Selv hvis der skrues helt op på den iPad der styrer lyden via DR Radio appen, er der ikke ret meget at gøre godt med på Beocenteren. Kan kablet være forkert forbundet eller er der noget jeg har overset ?
|
|
mvh
Jesper \ The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 218219220221222 909> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |