recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 342343344345346 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 13:42
LG SIGNATURE OLED TV R. Er vi nok mange der er faldet for, måske mest grundet nye indretnings
muligheder. Rulle konceptet er aldrig set før for et tv. Klart at LG vil spinde lidt guld på det. Der vil nok
også være køber hvor pengene bare er der, som betaler prisen. Så må vi andre bare vente, prisen
skal nok komme ned. Måske det kommer til at passe med vores BeoVision 7 ikke kan mere. Wink
 
Lars skrev: Beovision Eclipse er pludselig et billigt TV 
Lars, er det ikke helt naturligt at fjernsyn falder i pris, når de er fra 2016/2017. Smile  
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Opfrisk lige min hukommelse ?

Hviile Smart TV apps levererer ukomprimret HD lyd ?
Netflix har vist Atmos men kan jo i pricippet være hvad som helst og understøttes alligevel ikke af B&O og kommer heller ikke til at blive understøttet i en evt. LG WISA verden. i hvertfals ikke standard konfigurationen.
Ingen - som jeg skrev, bruger de (højst) Dolby Digital Plus.
Selvfølgelig, for de ved godt at det andet (ukomprimeret lyd) ikke ville virke i dag og en god tid fremover.

Da WiSA-standarten højst understøtter 8 kanaler, ville Atmos helt klart ikke være muligt på et LG-WiSA Ready/dongle-tv.
Noget andet er, hvis man gør som B&O gør det - her er der mulighed for at blande kablede og trådløse/WiSA-kanaler.....det burde vel række til Atmos Tongue
Hvis altså de ville lancere en audio-løsning, der understøtter Atmos....hvilket jeg ikke tror ret meget på.

MM
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 16:20
@mm

Tak!
Gud ske tak og lov! Et nøgternt svar uden et køkkenrulle LG TV eller Wisa dongling plink link eller billede...
Helt enig, analysen bliver vi måske ikke helt enige om Wink
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 17:00

Enhanced Audio Return Channel (også kendt som eARC) er den næste generation af ARC. Det er en funktion
implementeret i HDMI 2.1 specifikationen.

Den største fordel ved eARC er et stort løft i båndbredde og hastighed. Dette giver dig mulighed for at sende
højere kvalitets lyd fra dit tv til en kompatibel AV-modtager. Der er muligt med eARC at få levere op til 32
lydkanaler, herunder 8-kanals, 24bit / 192kHz u komprimerede datastrømme med hastigheder på op til 38 Mbps.

Det betyder alle de høje bitrate formater, der i øjeblikket er tilgængelige på Blu-Ray-diske, 4K Blu-Ray og nogle
streaming - tjenester - Dolby True-HD, DTS-HD Master Audio og objektbaserede formater som f.eks Dolby Atmos
og DTS: X - vil alle være kompatible.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 17:40


Redigeret af Peter Pan - 23-Maj-2019 kl. 13:43
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 20:14
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Det betyder alle de høje bitrate formater, der i øjeblikket er tilgængelige på Blu-Ray-diske, 4K Blu-Ray og nogle
streaming - tjenester - Dolby True-HD, DTS-HD Master Audio og objektbaserede formater som f.eks Dolby Atmos
og DTS: X - vil alle være kompatible.

Så ta’r vi den lige igen....
Hvilke ‘nogle streaming - tjenester’ er det så lige, der bruger lyd i 
Dolby True-HD, DTS-HD Master Audio’?
Det kan vist da (efterhånden) ikke have undgået din opmærksomhed, at når der er Atmos-lyd fra f.eks Netflix eller iTunes, ligger den i en Dolby Digital Plus-container.....som fint kan hånteres via HDMI 1.4/ARC.

Og så iøvrigt, hvilke streamingtjenester bruger DTS:X Confused

P.S. Ingen grund til at vente, Peter Pan - køb nu det nye C8-LG-tv til fruen - de er sikkert på tilbud nu.
Enhver bare halvvejs moderne A/V receiver kan modtage det (bitstreamede) Atmos-lydspor, du savner så inderligt.
Husk at sende hende på ferie, mens du sætter de ekstra højtalere op LOL

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 21:08

Som tidligere beskrevet er det tekster jeg har fundet og læst. Denne oversigt har jeg heller ikke skrevet.
Så jeg håber en dag, der er en der kan svare på dine spørgsmål, du er ikke den eneste der har spørgsmål.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Så jeg håber en dag, der er en der kan svare på dine spørgsmål, du er ikke den eneste der har spørgsmål.

Det var nu dig, der skulle svare - når nu du skriver sådan her på siden.

Jeg kender svaret/-ene:

Der er ingen streamingtjenester, der p.t. bruger DTS:X.

DTS-folkene arbejder givetvis på en version, der baserer på en eller anden komprimerings-algoritme....vi får se, om ikke den kan klares med ARC.

Brug af HD-lydformaterne - ja, det vil være muligt via eARC/HDMI 2.1. Men jeg tvivler på, om streamingtjenesterne nogensinde kommer til at bruge ukomprimerede lydspor. Så meget båndbredde i streamen vil de nok ikke ofre på lyd.....8K er jo lige for døren og vil kræve sit.

MM



Redigeret af millemis - 06-April-2019 kl. 22:07
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 22:08
Der er intet mystisk Peter, indtil TVet selv kan finde et eller andet HD audio signal enten OTA eller via en app er der ingen fordel ved eARC. Hvis det er HD Audio kilder som UHD skiver eller NAS er det blot at tilslutte HDMI signalet direkte til AV reciveren som altid, der er absolut ingen grund til at loope gennem TVet, snarere tvært imod.

Med mindre det handler om hviken fjernbetjening man foretrækker...
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2019 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Med mindre det handler om hviken fjernbetjening man foretrækker...
Uhadada - skal Peter Pan (og frue) da nu til at vænne sig til flere forskellige fjernbetjeninger Confused

MM 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 07:24
Nej MM, Jeg har min ny renuveret Beo4, så her kører det bare. Med hensyn til Enhanced Audio Return Channel
systemets måde at virke på, har jeg forstået det. Hvad for højkvalitets bitrate formater, der er tilgængelige,
som tillader datastrømme med hastigheder på op til 38 Mbps via HDMI kablet mellem HDMI 2.1 / eARC
kompatible produkter er en anden sag. Det må du ud i den store verden og finde ud af, og lave en liste over.
For mig har det ingen betydning før BV7 bliver skiftet ud.  Wink Men jeg syntes emnet er interessant.

Redigeret af Peter Pan - 07-April-2019 kl. 07:33
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 08:25
....og du klarer dig fint med good old Dolby Digital fra din ATV3-boks, som jeg husker det.

OBS! Jeg skal ikke lave ‘en liste’ - du siger bare til, når du engang støder på en tv-/streaming-tjeneste, der anvender ‘højkvalitets bitrate formater’.

Hvis jeg selv vil have glæde af dem, smider jeg en BR-disk i maskinen.....så kører det 🚀


MM


Redigeret af millemis - 07-April-2019 kl. 08:26
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 342343344345346 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu