|
|
Besvar ![]() |
Side <1 510511512513514 909> |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
LG C9 - OLED TV. - 55C9 - 65C9 - 77C9.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PCM Jeg skrev tidligere på tråden: "Først fra og med BeoVision 7-40" Mk III's decoder, håndteres lyd i PCM". |
|
![]() |
millemis ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1791 |
![]() |
Peter Pan skrev:
‘Utroligt at millemis ikke kommenterede det ![]() Og den gang havde du ikke nogen OPPO-spille - så det var jo ikke relevant dér. Først med din MK3 blev det aktuelt og virkede......efter at jeg havde vist dig, hvordan man konfigurerer den til at afkode, hvad der (dengang) måtte ligge af lydspor på en bluray-skive. De gamle preMK3-BV var (oprindeligt) slet ikke gearet til digitale (lyd)kilder. Det var jo i scart-tilslutningernes tid. DVD-afspilleren, de havde puttet i, kunne selv afkode, så tv’et kunne klare resten. Mere var der ikke behov for dengang. P.S. Et PCM-signal er iøvrigt ikke nogen garanti for at ‘indholdet’ er ukomprimeret. Hvis du f.eks har et Dolby Digital/AC3-lydspor som udgangspunkt - og lader din spille afkode det til PCM - vil der stadigvæk mangle noget.....det bliver jo ikke ‘bedre’ af at det afkodes til PCM. Fordelen ved PCM er, at der ikke skal afkodes yderligere når det når frem og at stort set alle lydbehandlingsenheder kan håntere det og behandle det, hvis nødvendigt. MM
Redigeret af millemis - 30-Juli-2019 kl. 12:46 |
![]() |
millemis ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1791 |
![]() |
Jeg har highlightet de ting, jeg vælger at kommentere på lige nu. Enten vælger du at misforstå mig - eller jeg har ikke udtrykt mig klart nok! Jeg skrev om dedikerede output til center-signalet.....sådan som vi snakkede om ved de forskellige BV7-versioner. Talen var også om, hvorvidt signalet derfra er ‘låst’ - heraf dit spørgsmål om, hvordan det er i et BSys4-produkt. Hertil svarede jeg, at der - i et BSys4-produkt - ikke er forud-definerede (PL-)outputs - der er PL- (og i nogle tilfælde WPL-) outputs!!! Disse kan frit konfigureres - dvs man vælget selv hvor et givent center-signal skal komme ud. Og ja, det skal jo være tilstede i lydsporet.....enten nativ eller upmixed. I en højtalergruppe kan det være fra ét stik - i en anden højtalergruppe fra ét andet. N.B. Højtalergrupper er ikke noget, der (udover én startgruppe) findes default - det er noget man selv laver efter behov. Det er her at fordelene ved de frit konfigurerbare outputs kommer ind - de kan matrixes. Det er en ‘speaker mapping’, som man iøvrigt kun finder andetsteds i semi-professionelle A/V-receivere som f.eks Trinnov Altityde. Læs om den f.eks her: (Den er nam-nam ![]() ‘Signals in the original recording are re-distributed.. Aha,- det lyder godt nok alternativt ?’ Nej, det er ikke spor alternativt! Det har været brugt i diverse sammenhænge i årtier.....lige fra de gode gamle analoge dage. Dolby og DTS (og flere andre) har til enhver tid haft deres upmixere. P.t. markedsfører Dolby deres Atmos upmixer knaldhårdt og vogter nidkært over den: Se her - på sidste side/60 om den: Jeg er sikker på, at du - som alle andre BV-kunder med mere end bare tv’ets højtalere - i årevis har brugt en upmixer. Det skulle undre mig meget, hvis du ikke lader f.eks et 2.0-kanal-spor fra et tv-signal upmixe til et 3.0-signal. Jeg har i hvert fald altid gjordt det med de forhåndenværende upmixere i tv’et - således også nu med TrueImage-processeringen. Der er ikke noget okkult i den slags! Iøvrigt må du jo læse den Technical Sound Guide som fanden læser biblen. Du poster selv et citat, hvor af det fremgår, at det er såre nemt at undgå/omgå TrueImage-processeringen....man vælger blot 1:1 under konfigurationen af en valgt gruppe. Hvis du er purist - og det er du jo øjensynligt....i hvert fald når det kommer til afterburnerne i Top Gun - så bruger du da bare en højtalergruppe, der er lavet sådan. Personligt har jeg en gruppe, som jeg (ja, jeg selv) har defaultet til det input, hvor min OPPO er tilsluttet, der er 1:1.......altså uden up-/downmixing. Herved afspilles det lydspor, som jeg vælger på disken eller lydsporet fra en CD, som det er....uden ‘intepretation’. Som allerede nævnt har jeg tv-tuneren defaultet til en gruppe, hvor jeg lader opmikse til 3.1. Jeg har også en gruppe der upmikser til hele 5.1- setup’et. Den kan af og til bruges ved film fra tv-tuneren........som jo - via DVB-T/2 udsendes med et 2.0-spor. Desuden hænder det, at jeg lader lyden fra en live-CD hhv en stream køre igennem den gruppe. Ikke at forglemme - til stille aftener bruger jeg af og til en gruppe bestående kun af tv’ets indbyggede højtalere i L/C/R-konfiguration. N.B. Jeg har flere grupper - som ikke er relevante for diskussionen lige nu. Iøvrigt kan jeg da fortælle, at langt de fleste, der har et 5.0/5.1-setup på et BSys4-tv, vælger at lade alt køre gennem TrueImage-processeringen til samtlige højtalere. Ofte bliver der - af teknikeren ved opsætningen - kun lavet én gruppe med upmixing som default. Dels koster det jo tid (og penge) at gøre det anderledes = mere individuelt, dels ved folk ofte selv slet ikke hvad de vil. I og for sig har der ikke ændret sig meget fra tidligere - adskillige ejere af BV7 med fuldt højtaler-setup bruger Speaker 5 til alt. Og den kære Peter Pan foretrækker at høre (2-kanals) musik med Speaker 3 aktiveret. Speaker 4 til 2.0/stereo-musik er også meget udbredt....selom jeg jo personligt betragter det (næsten) som en ‘dødsynd’ ![]() Såååå - upmixing er der ikke noget mærkeligt ved. Det fine er bare, at det med et BSys4-baseret produkt er blevet muligt og nemmere at fin-tune lydindstillingerne efter ens eget behov........hvis man da ellers har behov for det og kan finde ud af hvordan. Skulle der være andre end beovox141, der har læst med hertil, så er her et link til en artikel om TrueImage processeringen: Her er et link til en youtube-video, hvor baronen beskriver opsætning af højtalergrupper, processeringen m.m. Selvom jeg ikke altid er enig med ham, kan den være fin, hvis man vil se, hvordan man (læs: han) gør det: Slutteligt: Og nej - AST er ikke nævnt i guiden. Hvorfor skulle det det - True Image processeringen er jo en videreudvikling af bl.a. AST. MM |
![]() |
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
![]() |
Inden jeg svarer på Millermissens udemærkede indlæg sidder jeg lige og filosoferer over dette billede...
Det er alt hvad der er tilbage af audio enheder i staged kategorien udover højttalere. Den er vel nu kun to muligheder tilbage. Den gode: der kommer flere. Den dårlige er vel på nuværende tidspunkt,- its over! En tynd papkasse med en puk... Den får med GARANTI ingen designpris, måske med undtagelse af Different Circle Design and Branding Agencys ÅGE pris! ![]() ![]() Redigeret af beovox141 - 30-Juli-2019 kl. 18:36 |
![]() |
![]() |
For en, der har allergi mod tablets, apps og internetbaserede musik-services og ligeså radio, er det at kigge på det billede selvfølgelig som at være i helvede. Personligt har jeg det fint med, at ‘min’ boks (en BS Essence 2nd gen) bare er gemt væk i et skab og gør hvad den skal. Min(e) iPad(s), mine fjernbetjeninger og mine to BV giver mig rigeligt med styringsmuligheder og feedback. Var det ikke fordi jeg allerede havde den, lå der helt sikkert en BS Core i dens sted. Faktisk har jeg aldrig haft bedre muligheder for at kunne høre det, jeg vil end nu!!! En sådan boks udelukker jo ikke muligheden for at smide en CD i 4500’eren i ny og næ. Der er sågar dem, der tilslutter en vinylspille til den. Designpriser - nå ja, jeg vil da lige gøre opmærksom på at Essence remoten: i sin tid fik en Reddot Award: Og den virker på samme måde uanset om kassen er firkantet eller rund. ![]() Lad os nu se, hvad de finder på i de hellige haller - rygterne taler om en kommende fjernbetjening.......som en stor Essence Remote med display. Jeg ved - alt sammen ikke noget, der kan imponere en beovox141. Så er det jo godt, at han kan kombinere sin NAS, sine små PC’er, et par FM-modulatorer, en horde af Beolink 1000’er og et halvt museum af oldschool B&O-grej med lidt ‘alt-er-muligt-lommefilosofi’. Bare han er tilfreds sådan, er det jo fint. MM Redigeret af millemis - 30-Juli-2019 kl. 22:01 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
beovox141 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Maj-2009 Status: Offline Point: 1940 |
![]() |
Skulle der være nogle andre end de sædvanlige tre der læser denne tråd, kunne de måske blive en smule forvirret af en sådan sætning.. så lad os sætte lidt B&O setup billeder på de tre deabtører, bare så referencerne bliver korrekte. Først The Man,- the Peter,- the Pan. Han er den ukronede ekspert i kabler, konverterboxe og Peterpantastiske tegninger ![]() ![]() Nummer to er Millermissen, Hand down,- den bedste forsvarspiller på B&O holdet, over 20.000 indlæg er sku enten imponerende eller skræmmende. ![]() ![]() Og til slut Beovoxen der nok mest af alt bare elsker teknikken og designet,- altså den gang B&O havde de dyder. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
Nå, nu nærmer vi os måske tidspunktet, hvor beovox141 løfter sløret for ‘flow’et’ i hans setup.
Det er dog ikke nok med ét billede af nogle pæne højtalere.....hvordan bruger han dem og setup’et generelt er vel det vigtige! Kom frem i skoene - det er vel ikke et ‘teknik og design-museum’, du bor i. ![]() P.S. Nemt at træffe et ‘special’ udvalg af andres billeder - men meget tendensiøst.....vil jeg mene. Dirty trick! Godt at jeg allerede har beskrevet mit setup og ‘flow’et’tidligere, hvis alllllle læserne ellers kan huske det. MM
Redigeret af millemis - 31-Juli-2019 kl. 10:10 |
![]() |
![]() |
Har ikke haft tid til at se det endnu. Men vi må da håbe, at der snakkes om andre sager end om bare det forsøg fra et håbefyldt designer-team på at imponere i Struer. P.S. Nogle kalder ‘det der’ for kaffebønnen, andre for.....nå, ja lad os lade det ligge ![]() MM
|
![]() |
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
![]() |
Vover lige pelsen selvom jeg ikke er del af den eksklusive klub der repræsenterer langt de fleste indlæg i denne imponerende tråd
![]() Hvordan kan man seriøst designe sådan en højttaler? Enhver kan se det ligner en
![]() |
![]() |
![]() |
@ beovox141. Når vi nu ved du elsker at lege med elektronikken, og benytter PC'en som en del af dit setup, er en Trinnov |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 510511512513514 909> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |