recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 559560561562563 909>
Forfatter
Besked
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Ja det har millemis da ret i. I 1987.

1987? Den er god med dig Peter,- på det tidspunkt var et LX2800 det bedste TV man kunne købe for penge! Det ankom med en V terminal, der den dag i dag stadigvæk kan betjene et Beovison,- less the LG!


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 07:49
Jeg solgte mit LX2800 for 4.000 Kr. da jeg havde købt Avant 32". Rigtigt det var i 1998.
 


Redigeret af Peter Pan - 22-August-2019 kl. 08:27
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 10:04
millemis er på arbejde nu, så han sendte mig et par billeder fra sit besøg Struer.
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 10:43
@PP

Det er altså ikke en VHS82 på dit billede men en VHS91. 82ern var den lille kompakte Phillips sag, mens 91ern var en fuldblods avanceret Japaner. 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 11:42
Muligt det er Beocord VHS 91 på billedet. Den kom vist i 1986. Jeg købte Beocord VHS 82 i 1987 Pris.
9.595 Kr. Havde reparationer i perioden for ca. 1.100 Kr. Solgt den Dec.1997 for 800 Kr. Købte så en
Siemens FM739 S-VHS. I 2006 købte jeg en brugt Beocord V. 8000 for 2.500 Kr. som jeg stadig har.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 11:53
I 2003 solgte jeg min fungerende Philips VHS maskine. Havde jeg beholdt den, havde den sikkert virke lige så godt i dag, som den gjorde dengang - den blev solgt fordi den ikke blev brugt.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Uden at have hørt BACCH licenseret 3D-lyd, har fake lyd ikke min interesse.
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

millemis er på arbejde nu, så han sendte mig et par billeder fra sit besøg Struer.

Sjovt du lige skulle poste et par billeder der vist ret beset er borderline fake..
Der er jo ikke ingen af de viste opstillinger, der rent faktisk virker helt efter bogen.


Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Muligt det er Beocord VHS 91 på billedet.

Det er ikke muligt,- Det er en VHS91! Om det så er en MKII eller I kan man ikke se. Det var den første videobåndoptager jeg ejede, og den var svinedyr! Mit held var at MKI versionen på et tidspunkt blev solgt ud til noget der vist var ca halv pris. Den var jo noget man dengang ellers kun kunne drømme om. Ihvertfald på papiret, var den i stand til at levere bedre audio via HIFI sporet end selv den bedste kassettebåndoptager og kunne optage i op til 8 timer! Min enhed tilbragte en god del tid på værksted, da HIFI voldte store problemer på Hitachi maskinen. JEg kan faktisk ikke huske hvad der blev af den, men VHS82 blev den trofaste følgesvend til LX2800, en helt fabelagtig integration af en Phillips videoenhed. Holdbarheden var dog et evigt tilbagevendende problem.
Alt virkede med V-terminalen med direkte tastetryk selvom om menuerne nu også var begyndt at dukke op!




Redigeret af beovox141 - 22-August-2019 kl. 23:01
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 06:19
Ja... Hold da kæft, de LX- og til dels også MX-TV lød hamrende godt. Men her er noger der ikke LG = Lyder Godt: https://www.bt.dk/erhverv/bestyrelsesformand-er-aaben-for-muligt-salg-af-bang-olufsen 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 09:19

@ mnielsen

Jun. 2013. Bang & Olufsen lukker helt ned for produktionen af TV-apparater i hjembyen
Struer. 22. Aug. 2019. Bestyrelsesformand åbner for salg af kriseramte B&O: Lamperne
begynder at blinke.

 
I 2016 - (Den kinesiske rigmand Qi Jianhong). Dengang var jeg glad for B&O's salgs forsøg
ikke lykkedes. Men B&O skulle nok være gået ud med evt. salg af B&O en ekstre gang, til
relæe investor, dengang de havde noget at udbyde til salg. Idag kan aktionærerne vel dele
det der er tilbage.

Som desillusioneret Beofan er jeg glad for alle de second hand, David Lewis / Jacob Jensen,
design ikon der kan købes, og vil kunne købes mange år fremover. Design ikoner fra dengang
Bang & Olufsen selv havde 100% kontrol over produktionen i Struer. Specielt de aktive BeoLab
er nummer et på min hit list.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2019 kl. 10:29

Ole Andersen understreger over for Børsen, at 'Bang & Olufsen i dag befinder sig i en
situation, hvor bestyrelsen fortsat tror på virksomheden som et selvstændigt selskab'.

Hver ikke i tvivl om, jeg hilser fortsat initiativer fra B&O velkommen, og håber de overlever.
Måske det lykkedes hvis B&O begynder at få sat produkter i produktion et flertal kan betale. Wink

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2019 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Måske det lykkedes hvis B&O begynder at få sat produkter i produktion et flertal kan betale. Wink

Helt så simpelt er det nok ikke. Tag en forstærker eksempelvis,- I 70erne tog det mange mandeår af ingeniør timer at udvikle en 20W forstærker, den var kompliceret, krævede mekanik i form af køleplader samt tidskrævende justeringer. I dag er det blot at vælge mellem mange forskellige class D chipsæt og finde en OEM power supply. Tag den viste,- 250kr leveret til døren, og den er ikke sværere at producere end at enhver ungersvend kan starte hjemme på køkkenbordet, og det er jo præcis hvad de gør i Kina.

Beoamp 2 koster i sammenligning 5000kr, altså 20 gange så meget. Den prisforskel skal nødvendigvis retfærdiggøres, og det er der B&O har et problem, især når de fjerner deres absolute trumf kort: designet! The Core som eksempel!






Redigeret af beovox141 - 24-August-2019 kl. 11:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 559560561562563 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu