recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 584585586587588 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2019 kl. 23:24
Viewed 71,505 times. Det syntes jeg da er fint, jeg undlade jo ikke at skrive, hvad jeg mener. Big smile
 
Selv om dette måske først bliver i 2020. Så må folk, også på BeoWorld vænne sig til B&O bliver noget andet,
selv om det falder dem rigtigt svært.
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 07:42

En gang troede menneskeligheden at jorden var flad, hvordan kunne vi ellers gå på
den. Jorden ser også ganske flad ud. ...

Hvisse personer holder stædigt fast i fortiden, nok fordi de har satset rigtigt mange
penge på fortiden teorier. Så er det da også surt at opdage at 'Jorden er rund', . . . 
og B&O's økosystem stille og roligt overtages af nye teknologiske muligheder.

Hvem har det ikke svært med at 'Jorden er rund' ? Muligvis de samme personer som
husker tiden, da vi købte er stereo - receiver, selv om vi ejede et BeoVision TV.

Nok også derfor det ikke falder os så svært at gå den vej igen. Dette er tros alt måden
de fleste der idag ønsker surround sound vælger, verden over. Skulle enkelte her være
uenige, så meld jer ind i bevægelsen Flat Earth Society. Smile

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hvisse personer holder stædigt fast i fortiden, nok fordi de har satset rigtigt mange penge på fortiden teorier.

Og det skulle komme fra en som indædt/stædigt holder fast i et ældgammelt BV7-40 setup....og benægter alt, hvad der er kommet fra B&O de sidste ti år.

MM




Redigeret af millemis - 22-September-2019 kl. 10:36
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Dette er tros alt måden de fleste der idag ønsker surround sound vælger, verden over. 
Skulle enkelte her være uenige, så meld jer ind i bevægelsen Flat Earth Society. Smile
At B&O siden start-halvfemserne har tilbudt integrerede setup - hvor højtalerne bliver benyttet til både stereo/2.0-afspilning og surround/multikanal-afspilning som daglig praksis - ligger åbenbart udenfor Peter Pans horisont.

Beosystem AV 9000 var vel et sublimt eksempel herpå.



Netop dette er vel noget, der har gjordt B&O anderledes end ‘de fleste verden over’ - de har netop ikke gjordt som de andre!


Jeg kan så blot konkludere, at B&O i Peter Pan’s optik må være medlem af ‘Flat Earth Society’.
I hvert fald lader det til at folkene i Struer aldrig har været og til dato ikke er enige med Peter Pan........deres nyeste skud på stammen - BV Harmony - er i høj grad beregnet og velegnet både til afspilning af stereo-lyd som til afspilning af surround sound.

MM


Redigeret af millemis - 22-September-2019 kl. 12:56
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 12:55

Ja men så har du jo ingen problemer millemis. Så mangler B&O bare at lancere højttaleren.

 

Den du ved, der er til at betale, den kinesiske. Star  eller hvor den nu kommer fra.

Model: BeoSound Stage
Manufacturer: BANG & OLUFSEN A / S
Country: Czech Republic (China)
Date of Application: 2019-08-16 - https://fccid.io/RR-BOA-BEOSOUNDSTAGE


Redigeret af Peter Pan - 22-September-2019 kl. 13:01
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 13:17

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Mht BS Stage forstår jeg ikke helt din begejstring. Det er et lydsystem (et BeoSound), ikke blot en soundbar
til et tv. Og som sådan ikke sammenligneligt med et traditionelt audio-setup med to adskilte højtalere -
snarere med noget som BeoPlay A6 eller A9......noget som ofte er blevet kaldt ‘mono’-højtalere. Det bliver i
hvert fald svært at finde ‘sweetspottet’ foran en BS Stage, der afspiller 2-kanals musik.

Personligt ønsker jeg mig ikke yderligere (Atmos) soundbarer i stil med BS Stage. Det, jeg nok får brug for
engang, er en 3.0 højtaler (som på Eclipse/Avant) med et integreret fuldt TrueImage/BSys4-baseret NL-
audiosystem........vi får se, hvad der kommer - de er jo godt begyndt med BV Harmony-konceptet.

Dette sagt —— en Stage/LG-kombination med et lidt mindre end 55”-tv ville da være fint, når engang min
V1-32 ikke kan mere.

MM

( Fra skygge tråd)

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 13:28

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Og det skulle komme fra en som indædt/stædigt holder fast i et ældgammelt BV7-40 setup

LOL -  Nu har jeg jo ikke en V1-32 der skal afløses. Men som du skriver BV7-40" Mk III der skal afløses når det ikke kan mere. 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 13:47
Jeg har ingen planer om, at min V1-32 skal afløses - den fungerer fint - alene og i Beolink med det øvrige setup Wink

Citatet ovenfor viser bare, at der absolut kan være behov for en BS Stage-løsning.....for folk, der ikke ønsker et fuldt 5.1/7.1 setup - eller for folk, der har et sekundært tv....sådan som min V1 er det.

MM


Redigeret af millemis - 22-September-2019 kl. 13:50
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 13:51
Nu er det jo ikke nok med ‘højtaleren’, som Peter Pan efterlyser i forbindelse med billedet af et LG-tv på forrige side.
Som det er dig bekendt efterlyser ‘alle nørderne’ et opdateret BeoSystem 4. Der skal jo være noget til at integrere en ‘højtaler’ i det øvrige setup/til integrere den med de øvrige højtalere.
Vi får se, hvad der kommer udover Harmony-løsningen og en event. Eclipse MK2-løsning.

Pt er stategien at få gang i salget - med en løsning som nok dækker behovet hos de fleste = BS Stage.

Jeg forventer ikke nogen ‘højtaler’, som ‘bare kan tilsluttes’ til et LG-tv.
Dette er slet ikke muligt.....med mindre man indskrænker sig til at bruge en WiSA/dongle-løsning i en 5.1-konfiguration.
Og det vil der - udover at det teknisk set er en ret forsimplet løsning - nok ikke være mange penge for B&O i at lancere.

Ønsker man derimod en højtaler, der kan levere 2.0 hhv 3.0, findes den allerede = BS Stage......som så i tillæg er et fuldt NL-audiosystem.

Mon ikke en ny ‘højtaler’ dedikeret til center-brug forbliver en ønskedrøm for Peter Pan!

MM


Redigeret af millemis - 22-September-2019 kl. 13:54
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 14:38

millemis har lært af B&O . . . Du skal bare beskrive om vores historie, så går de kinesiske produkteer som varmt brød.

Må sige du gør dit bedste med dette foto - (https://forum.recordere.dk/uploads/8299/1av_system.jpg.)  Tongue Super dengang.

millemis. Jeg er sikker på der skal mere til. Konkurrencen du ved, som f.eks Sonos, i også havde oppe og vende.

Jeg har lagt et par tegninger på side 585.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 16:35
Øøøh!
Hvad har ‘kinesiske produkter’ at gøre med BV Eclipse, BV Harmony og BS Stage???

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Den du ved der er til at betale, den kinesiske. Star  eller hvor den nu kommer fra.
Model: BeoSound Stage
Manufacturer: BANG & OLUFSEN A / S
Country: Czech Republic (China)
Date of Application: 2019-08-16 - https://fccid.io/RR-BOA-BEOSOUNDSTAGE
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 584585586587588 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu