recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 623624625626627 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2019 kl. 17:15

Oprindeligt skrevet af gd61 gd61 skrev:

Hej

Jeg har valgt en løsning uden en AV Receiver - men istedet brug af Axiim Link WISA transmitter - som beskrevet i denne tråd:

https://forum.beoworld.org/forums/t/38671.aspx

Evt. erfaringer med Center Channel højtaler modtages meget gerne.

MVH gd61

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jacob118 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 09:31
Jeg modtager mit axiim link idag, så skal jeg nok lige komme med opdatering.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2019 kl. 13:12

@ Jacob118. Star
______________

 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
ohaue Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 14:00
Hejsa,

Er tidligere ejer af BV8-40 som var "Master" i et surround setup med 4 stk. Beolab 3 højtalere og en sub. Mit Beosound 3200 var forbundet til fjernsynet med masterlink.

Nu har jeg fået et LG C9 tv og ønsker om muligt samme opsætning via WiSA og er klar over at jeg skal bruge en dongle på TV samt 5 B&O receivere på mine højtalere.

Spørgsmålet går på om jeg også bare kan finde en B&O Transmitter 1 til mit Beosound og bruge det i et setup som fungerer sammen med TV setuppet ? Kan de 5 B&O Receiver 1 enheder være koblet på til Donglen/Axiim på LG fjernsynet og også til Transmitteren ?

Jeg skal selvfølgelig ikke bruge de 2 transmittere samtidigt, men er ikke interesseret i at skulle "parre" enhederne hver gang jeg skifter fra TV til Musik.

Mvh Otto


Redigeret af ohaue - 07-December-2019 kl. 14:03
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 15:22

Hej ohaue.

Jeg har på mine tegninger vælge at køre en AV surround receiver sammen med et LG C9 tv.
Dette fordi jeg endnu ikke har det fulde overblik over hvordan WiSA virker. Jag håber der på
et tidspunkt kommer et indlæg, med en rigtig god forklaring på hvad, og hvordan det gøres
uden den surround processer, vi er vant til i BV tv'et.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jacob118 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Oktober-2019
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 15:44
Så fik jeg mit axiim link, og må sige jeg er ret imponeret, men mest af muligheden for 2.1, equalizer osv fungere, men synes egentligt hvad jeg har kunnet finde frem til så lyder det bedst med axiim's standard indstilling. Men det fungere rigtig fint ellers. Jeg kan styrer højtaler niveauer på hver enkelt højtaler. 
Deres app kan godt forbedres en del, men tænker også den bliver med tiden. Det er meget tidligt stadige firmaet er på. 
Men er endt med at løsning som jeg mener er rigtig fin.
Hvis jeg skal sige noget så er det at, brugervenligheden med indstilling osv er nemmere på et BV da alt forgår på tv'et og ikke i en app.
Vil klart anbefale axiim link frem for LG's wisa dongle - her er mulighederne kun 2.0 Og 5.1, der kommer forhåbeligt flere muligheder med tiden. Men på nuværende tidspunkt så mangler 2.1 efter min mening. Selvfølgelig noget andet hvis man har beolab 5,9, 20,50,90 hvor der er subfoower enheder i. 

Jeg tror kun en højtaler kan være forbundet sammen med en wisa transmitter. Så du kan ikke have beotransmitter til også. Men hvorfor vil du også det? Der er Spotify og NAS muligheder på tv'et. 
Generelt fungere LG C9 110% bedre end horizon tv'et som jeg havde før. 
LG's app til styring er også 100 gange bedre end b&o app'en. 

Kører forresten 2x beolab 18, beolab 19, beolab 7-2 Og 2x beolab 3. Som 5.1 setup.
Der skiftes automatisk mellem 2.1 Og 5.1 eller 3.1 alt efter indhold på tv'et. Ligesom BV. 
Hvis der er andet ifht alt det her LG C9 wisa teknologi folk er interesseret i så spørg endelig. 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 16:28

@ Jacob118. Tak for dit indlæg.

På min Beo4 trykker jeg mode 1 for center, 2 for front, 3 for front + center, 4 for front + bag højttaler,
5 for front + center + bag højttaler = 5.1 surround. Kun i mode 1, er subwooferen ikke med.

Sammenlignet med din nye App's muligheder, hvad mangler du eventuelt i forhold til min beskrivelse. ?

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2019 kl. 07:46

Læs her.



Redigeret af Peter Pan - 10-December-2019 kl. 07:43
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 09:55
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 11:12
Før Peter Pan nu går i selvsving over den nye Axiim-darling —— der er andre spillere på markedet...
.....og en af dem er sogar ‘dansk’:

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 13:32

Mere du kan se på. 

____________________________________________________

SWM908SD-TX-MODULE Transmitter with integrated antennas.

Supports WiSA Interoperability.

https://www.profusionplc.com/parts/swm908sd-tx-module

https://www.profusionplc.com/parts/usb-tx



Redigeret af Peter Pan - 17-November-2020 kl. 22:02
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2019 kl. 15:10
B&O har jo brugt WiSA-teknologien i mange år.
De var faktisk med i udviklingsprocessen dengang.

Jeg hørte selv første gang om WiSA i 2012 og tænkte, at det måtte da være en teknologi, som B&O kunne være interesseret i.
Lidt senere så jeg et af John Wilkinsons ‘Home Theater Geeks’ shows, hvor han havde besøg af de to oprindelige udviklere:
og her blev B&O netop nævnt som partner.
Senere samtaler med B&O-medarbejdere viste da også, at de var interesserede på et meget tidligt tidspunkt i udviklingen.

B&O har altså været med på WiSA-vognen fra starten af.

Forskellen på det, som B&O gør og det, den nuværende WiSA Ready-udvikling (f.eks med LG’s tv) kan, er at B&O har kombineret denne fornuftige trådløse højtaleropkobling med deres egen avancerede audio-processering i de BSys4-baserede produkter.
Dette harr bl.a den fordel, at man kan blande trådløse/WiSA-forbindelser med kablede/PL-forbindelser (dette øger antallet af udgange/kanaler til rådighed for audioprocessoren betragteligt).
De lavede desuden ret tidligt både transmittere og receivere til indbinding af ældre produkter.

Så jo, jeg kender WiSA-mulighederne ganske godt.
På trods af, at jeg principielt er mere til kablede forbindelser, anser jeg WiSA for et godt supplement dertil - brugbart i mange opsætninger.
Når man kender de muligheder, der iøvrigt ligger audioprocessoren i de BSys4-baserede produkter, kan det dog synes lidt magert med de muligheder, der er i en WiSA Ready inclusive dongle-løsning.
Dér er Axiim’s løsning noget mere fleksibel.

Hvad man nu har brug for, er vel op til den enkelte!

Jeg har mine personlige præferencer dér og betragter den trådløse mulighed, som B&O’s produkter (tv, højtalere osv) har, som et godt supplement.....et udvidet tilbud for at kunne bruge deres produkter lige nøjagtigt som det passer en.

Et setup udelukkende baseret på WiSA-tilslutning med de relativt simple audioprocesseringer, jeg har set indtil nu, kan jeg ikke umiddelbart forstille mig herhjemme.
Men hvis man blot vil bruge B&O-højtalere (nye eller gamle med WiSA-receivere) uden at ville involvere andet B&O, er det vel en måde at gøre det på.

MM


Redigeret af millemis - 10-December-2019 kl. 17:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 623624625626627 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu