recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 850851852853854 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2021 kl. 19:17


En Surround Receiver er grundlaget for de fleste hjemme mediesystemer. eARC (Enhanced
Audio Return Channel) er nu for det meste opdatere i 2021 versioner. Det giver mulighed
for at overføre lydinformation uden tab. Dette gælder for objektorienterede formater, Dolby-
TrueHD og Dolby Atmos, hvilket betyder at brugeren kan nyde surround-lyd i al sin prakt,
gennem et enkelt HDMI-kabel. Brug HDMI eARC til let at aktivere kvalitetens surround lyd.

Click here.

Kræves et specielt HDMI kabel for eARC ? .

Oprindeligt skrevet af morten.laustsen morten.laustsen skrev:

Hvis HDMI kablet er eARC kombatibelt, så står der Ultra High Speed på kablet.
Hvorimod HDMI kabler med High Speed "kun" kan håndtere ARC. Det handler
om båndbredde.

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

eARC kræver, at der er datakanal i kablet. Det er der i de såkaldte "Ultra High Speed"
samt "High Speed with Ethernet" certificerede kabler. Men ikke de regulære
"High Speed" kabler, som Morten også forklarer.

Her er hvad HDMI-organisationen skriver:

HDMI 2.1 eARC (Enhanced Audio Return Channel) – Will this work with any HDMI cable?
This works with HDMI High Speed Cables with Ethernet and the new Ultra High Speed HDMI Cable.

Click here.

Læst her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2021 kl. 11:00
                      -

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2021 kl. 11:21
Faldt over Sinox TV stande i et Harald Nyborg katalog. De må være interessante for B&O fans.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2021 kl. 08:21
Tilbage i mit yndlings hjørne, efter en god ferie. Thumbs Up

        
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2021 kl. 09:30
Positivt træk fra Bang & Olufsen at bringe Spotify Connect
funktionaliteten tilbage. Dette skulle være de mulige versioner,
måske flere følger efter.

M5 - Ny version:   1.27.47107.120390320
       Gammel version: 1.26.45904.61640457

M3 - Ny version:  1.12.47109.120390320
       Gammel version: 1.11.45906.61640457

Beosound 1 GVA - Ny version: 1.10.47110.120390320
                             Gammel version: 1.9.45907.61640457

Hvordan sætter du f.eks. Beoplay M3 op til brug med Spotify ? - Læs her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2021 kl. 07:08
                            B&O sætter salg af Gården på pause.  

                      

Gården har stået tom, siden B&O i 2018. I maj 2019 blev den markante hovedbygning ved indkørslen
til Struer sat til salg for 26,5 millioner kroner. Men nu vil B&O selv vende tilbage og fylde bygningerne
med liv. Hvis du var klar med et bud, så er det for sent: Efter et par år med fremgang og flere ansatte,
vil B&O vende tilbage og fylde længerne på "Gården" med liv .

Vi har valgt at sætte salget af Gården på pause. Vi ser på planer for, hvordan vi selv kan bruge den.
Det er stadig planer, men hvad det udmønter sig i helt konkret, er det for tidligt at sige, skriver Martin
Skov i en mail til avisen. Ifølge Martin Skov er baggrunden den markante fremgang for B&O i løbet af
de seneste par år - og ikke mindst et ønske om at pleje virksomhedens rødder i Struer:

Struer og denne ikoniske bygning er en del af vores DNA, og vi ønsker at fortsætte med at styrke
vores tilstedeværelse her. Vi har ansat mange flere nye kollegaer i Struer på det seneste, og med den
positive udvikling, vi har set de seneste 15 måneder og med de ambitioner, vi har for fremtiden, så kan
vi se flere spændende muligheder for at bruge Gården. Det er derfor at, vi nu har meldt ud, at vi sætter
salgsprocessen på pause, forklarer han. Okt. 2021. Holstebro dagblad. - Tryk her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2021 kl. 08:45
B&O Newsroom - Seneste nyt. - Click here.

AI Sound Max
Smile


Redigeret af Peter Pan - 21-Oktober-2021 kl. 08:55
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 07:00
Bang & Olufsen club - 2.840.330 hits.



Her kan du følge B&O's produktudvikling / produktafvikling  fra Nov. 2006 til Okt. 2017.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Britone Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Oktober-2021
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2021 kl. 21:24
Jeg har med stor interesse læst en masse indlæg om de forskellige muligheder for tilslutning af B og O højtalere til den ene og anden enhed. Jeg har idag 4 Beolab 8000 højtalere og en Beolab 2 sub. som center har jeg en beløb 7-6 på også. Disse enheder har jeg samlet i en Almando Box tilsluttet mit LG TV.

På den Almando boks har jeg også en Beosound 5 med harddisk på. (Nok de mest ærgerlige penge jeg har brugt på noget overhovedet.) Da jeg har link i huset, så kan jeg ikke idag høre radio i stuen, da jeg ikke har et øje koblet på min Beosound 5. Jeg kan bruge det i mit køkken der hænger en Beolab 3500.

Nu til mit spørgsmål.

Jeg har nogle udfordringer med at min Beosound lukker ned og skal genstartes ved at strømmen skal slukkes. Det er bare ikke en holdbar løsning. så jeg på tænker at købe en Naim MuSo som centerhøjtaler (Da den kan bruges i stuen som internetradio også.  Nu skal jeg bare finde ud hvordan jeg får en løsning der med min Almando box kan indgå i en opsætning med Naim enheder.

Det virker som om jeg aldrig kommer i mål og får en løsning der bringer et smil på, sålænge jeg holder fast i mine B og O højtalere. Min Almando box er ikke løsningen i forbindelse med mit link. Så kan jeg ikke få det til at virke rigtigt. Så må jeg desværre sige at min B og O tid er et overstået kapitel. For så skifter jeg alt i til Naim. Dog skal jeg finde på en løsning omkring højtalere, de min kone ikke forstår sig på at lyd skal fylde og høres. :) 

Er der nogen andre herinde der har fået det til at lykkes med B og O højtalere med Naim enheder.?

Peter Pan.

Tak for en super nørdet måde at tilgå løsninger på. Det er der gået meget tid med at beundre.


Redigeret af Britone - 22-Oktober-2021 kl. 21:27
I en verden hvor du kan være alt. Så vær rar.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 10:32
Hej Britone. Tak for dit indlæg.

Jeg har som du ser, set lidt på Naim MuSo. Det ser spændende ud, så hvis du vælger at gå den
vej, må du gerne beskrive hvad du har fået ud af Naim Mu-so 2nd Generation. Pris 11.900. Kr.

   

Beskrivelse:
Mu-so er et trådløst musikanlæg, der nemt kan bruges som en soundbar til dit TV/storskærm via
det nye HDMi ARC in-put. Det stilrene aluminiums kabinet fremstår nu endnu mere luksuriøst i
mørk aluminium, lyden er forbedret via et større intern kabinet og højttaler enheder der er forbedret
med hjælp fra Naim’s partner Focal. Fra højopløslig streaming, Airplay,  indbygget Chromecast,
TIDAL, Spotify connect til Bluetooth og internet radio….Mu-so er et Alt-i-et anlæg. - Læs mere.

Beosound 5 / Beomaster 5 er desværer ikke produkter B&O idag souporter. Men personligt vil
jeg gå langt, for at beholde de aktive BeoLab højttaler du beskriver, indgår i dit setup. 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 10:50
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Britone Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Oktober-2021
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2021 kl. 15:29
Hej Peter Pan.

Jeg er fuldstændig enig med dig om at det ville være så synd at droppe mine Beolab 8000 i stuen. Der er ikke ret meget der estetisk kan slå dem når de hænger på væggen. Det var også derfor jeg valgte Min Almando løsning til at starte med. Men jeg tror at den Naim MuSo center kan tilsluttes  Almando udgangen hvor min centerhøjtaler sidder på i dag. Den har nemlig en AUX indgang, ellers skal jeg have en HDMI splitter på til mit eArc. 

Min Beosound 5 har jeg aldrig været gode venner med. Den fylder og så er den harddisk løsning de har lavet enormt besværlig. Nu er den heldigvis defekt så nu kan jeg afskrive den helt. Det kommer så desværre til at koste mit link i køkkenet som jeg har og er meget glad for. Det har virket upåklageligt indtil nu. Alt dette bare fordi B Og O ikke kunne lave en skærm hvor man ikke har en højttalere der stikker ud over skærmen. Det ser i min optik ud til at man ikke har haft råd til at købe den rigtige skærm til højtaleren. 

Jeg vælger så nok at montere en  https://ktradio.dk/product-details.asp?id=6656&fkLounge= MuSo QB2 i køkkenet. Nu starter jeg med at tage ind og lytte på det. 

Tak for svar og vender tilbage med hvad jeg ender op med af løsning, :) 

I en verden hvor du kan være alt. Så vær rar.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 850851852853854 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu