recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV.

Besvar Besvar Side  <1 496497498
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 824
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 18 minutter siden kl. 22:39
Kunne jo være interessant - ja, sjovt - hvis den bruger mere, end den sparer dig for ved at slukke helt for de BL4000.

MM
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Point: 5340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 3 minutter siden kl. 22:54
Jeg tror sku ikke den bruger ret mange milliampere. Standby strøm på hver BL 4000 er 0,5 Watt.

Redigeret af Peter Pan - 5 timer 52 minutter siden kl. 23:05
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Maj-2009
Point: 837
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 38 minutter siden kl. 23:19

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Det store spørgsmål til beovox141

Remote Mains switch nr.1 er altid tilsluttet 230V. Hvor meget strøm forbruger den i standby ?
Jeg har intet diagram, og siger med det samme, jeg gider ikke skille den ad for at se relæ størrelsen. Smile

Det kigger vi da lige på.... 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 26 minutter siden kl. 23:31
Thumbs Up Mine er type 4002.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 2 minutter siden kl. 23:55
Med alle mulige forbehold, da jeg lige skal finde ud af præcis hvordan den virker....

Den er drevet af 220V direkte, da inputtet er isoleret med en optokobler på det lille grønne PCB: tcdt1102g.
Hvad man umiddelbart kan se er de to store grå drop modstande, de ligner umiddelbart tråviklede 2-3W typer dne ene er 33k, den anden 12k. 

Vi får altså 220V / 45kOhm = 4.8mA, Effekten bliver 4.8mA * 220V = 1.075W. lidt mere ved 240V
Nu er dette tal KUN for divideren og hvis den er lavet som jeg lige umiddelbart tror.

Det ser altså ud til at Peter ikke vinder noget som helst, da jeg går ud fra at han driver BEGGE højttalere fra et power relæ. Question

Hvis man kigger på levetiden er det faktisk ikke rigtigt en god ide at slukke en BL4000, selvom den jo gør det selv da den netop bruger et trigger kredsløb. Næsten alle failure modes skyldes at ting udvider sig når det bliver varme og trækker sig sammen igen når de bliver kolde. Forskellige materialer udvider sig forskelligt (Temperature Coefficient) og efter tilstrækkeligt mange af disse cyklusser, ryger der typisk en eller flere lodninger eller en printbane.

Hvis jeg får tid og er nysgerrig nok tegner jeg diagrammet op...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 1 minutter siden kl. 23:56
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Thumbs Up Mine er type 4002.

Dine Beolabs ?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 52 minutter siden kl. 00:05
I dag får man sådan en fyr her fra Kina lige ned i postkassen inklusiv kuvert og porto for en tyver.

MEN det mekaniske relæ er stadigt uovertruffent når det kommer til pålidelighed, misbrug og det er  fuldstændigt (næsten) ligeglad med hvad der tilsluttes.

Redigeret af beovox141 - 4 timer 51 minutter siden kl. 00:06
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 48 minutter siden kl. 00:09
@PP
Hvad kostede sådan en B&O remote switch fra ny Question
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 38 minutter siden kl. 00:19

Mains switch Nr.1 sender også 230V et Mains switch Nr 2. = 2 x BL 4000. Mains switch Nr 2.
står altså ikke med konstant 230V. Mains switch Nr.1 trigger som beskrevet også YouSee,s
DVB- C tuner Samsung HD 3106, som har hvis jeg husker rigtigt har standby strøm på 9 Watt.
Plus det andet jeg beskrev. Så alt i alt bliver der nok en dag overskud til nye tænder. Big smile

Til sidste spørgsmål. Jeg ved det ikke, jeg købte dem brugte for mange år siden.

Dine Beolabs ?. -------- Nej type nr. 4002 er på mine Mains switch.

Redigeret af Peter Pan - 4 timer 32 minutter siden kl. 00:25
Til top

Besvar Besvar Side  <1 496497498

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu