recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV.

Besvar Besvar Side  <1 654655656
Forfatter
Besked
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1413
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 39 minutter siden kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Jeg tror nu, at det ovenstående gælder for den case, der er brugt til at pakke ICEpower-modulet ind i LOL LOL LOL

MM
Det tror jeg ikke du har ret i.

Om det nu var et billede af Peter Pans egne forstærkere, ved jeg ikke?
Men firmaet Ghentaudio sælger cases og tilbehør og de sælger også færdigtmonterede ICEpower-moduler i sådanne kasser.
Se deres hjemmeside.

ICEpower-forstærkerne som sådan udvikles/designes i Danmark.
Se wiki-artiklen, jeg linkede til:

ICEpower a/s is a 40+ employee firm, involved in applications of class-D amplifiers. The company's engineering development is carried out in its Danish headquarters in Søborg’

Så det, der står på kassen/på Peters billede, betyder vel blot, at den dér blot er skruet sammen i China.....
......men der står ’Designed and Manufactured in China’.

Hvor selve ICEpower-modulet er lavet, vides dermed ikke.
Helt sikkert ikke i Danmark - men hvor så?

Man kan iøvrigt undre sig over de priser, de tager for en samlet (!) løsning på f.eks Ebay:
Eller hos Ghentaudio selv:

ICEpower-modulerne er plug’n’play og de cases koster altså ikke alverden.
Priserne (på alle nødvendige dele) kan ses på PartsExpress-hjemmesiden, som Peter Pan linkede til.
Jeg er iøvrigt ikke sikker på, om alle ICEpowers forstærker-moduler er til at få fat i....i løs vægt.

Det er så nemt at ‘samle’ disse, at selv jeg kunne finde ud af at gøre det Embarrassed

Her er en video, der viser hvordan det kunne gøres:

MM

Redigeret af millemis - 8 timer 30 minutter siden kl. 00:21
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6094
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 34 minutter siden kl. 07:17
Medens der evt. søges efter et ICEpower ASP 1000W/ 500W print, med teksten 'Made in Taiwan', vil
jeg tilknytte en komentar. Er det ikke nærmest uhørt, hvis der i 2020 blev udviklet elektronik produkter
der kan holder 15 år + med 230V tilsluttet, minus når vi er på freie.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 654655656

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu