recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 810811812813814 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 07:37
Man behøver ikke at lægge en formue hvis man mangler et tv. Her tips og inspiration.
Se B&O BV 7- 40" MK3. LCD TV, inclusive BL7- 4 og 2 stk Beolab 6000. Pris 5.000 Kr. - Tryk her.

Dette tv er et BeoVision 7- 40" Mk3. LED TV. - Made in Denmark, med implementeret 7.1
Surround processor. Her findes muligheder for integration af div. brugbart tilbehør, som de fleste
der elsker god lyd, vil være tilfreds med. Billed kvaliteten af OLED-paneler, skal ikke debatteres her.



Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 11:16
Er der kommet censur på nu:)? Når noget ikke skal debateres...

Nå, men jeg har nu afhændet alt mit B&O og dertil hørende udstyr - Almando mm. Årsagen er faktisk i sin enkelthed, at jeg har brug for 65 " tv i min stue og for at få det i B&O skal jeg slippe 100.000. Godt nok er jeg glad for fodbold og en serie/film, men der må være grænser. 

Den anden og vigtigste grund er, at jeg satte mig ned og prøvede at skitsere mit behov, og fandt reelt ud af at stereo er min højeste prioritet - magter faktisk heller ikke at have stuen klistret til med højtalere.

Hørte forskellige muligheder og valget faldt på en Lemus Home 150 med tilslutning af HDMI - Spotify Connect mm - og en simpel rumkorrektion, så i min stue for det til at lyde fantastisk. Kan vælge hvilket TV jeg skal bruge, styre lyden på TV fjenbetjening, resten er stadig det samme undtagen Multirum - hvor jeg bruger Google Home. Kan nu skifte TV uafhængigt af alt muligt andet.

Kunne også have valgt Buchart aktive højtalere med en trådløs Wisa transmitter eller det samme fra System Audio.

Fælles for de 2 første er at det er helt unge mennesker, der har set en niche i markedet og kommet med muligheder, som jeg synes er enkelt og smart. Dejligt med driftige unge i landet. 

Tror desværre at Bang og Olufsen har sat sig solidt mellem 2 stole. 1 hvor der skal minimum bruges 5 andre højtalere for at få den købte ydelse( til 100.000)  og en anden hvor tv størrelsen går til 48 tommer. En anden ting er deres soundbar, som jeg personligt synes fungerer OK til tv, men ikke rigtig formår stereo lytningen. Synes det er en yderst flot TV, men ikke til mit behov.

Har stadig min A9 i alrummet og M5 i soveværelset, men her venter jeg bare på at Naim Muso QR kommer ned i pris

Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 15:37
Hvilken censur - og hvad er det, der ikke skal debateres?

Det er dog tydeligt, at indlægget ikke har ret meget med trådens titel at gøre.....med mindre du altså køber et Lg-tv.
I så fald vil Peter Pan jo nok klappe i sine små hænder over dine valg Wink

Alligevel tillykke med dit nye setup.

MM

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Granly Granly skrev:

Jeg fandt reelt ud af at stereo er min højeste prioritet - magter faktisk heller ikke at have stuen klistret til med højtalere.
 
OK Granly, sådan er vi jo forskellige. Vi modtager tv kanaler via YouSee's mpeg-4 HD DVB-C set-top boks.
Og benytter 3.1 højttaler til TV kiggeri (understytter dialog via BL7- 4 centerkanalen). BL 4000 bag højttaler,
tænder automatisk op, når en tv kanal sender 5.1 surround. Lyden via denne audio opsætning, er vi glade for.

Redigeret af Peter Pan - 26-November-2020 kl. 17:24
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 20:08
millemis. Det var såmen bare den sidste sætning i Pans indlæg før mit, jeg regerede på. Årh nu har ontopic måske aldrig været denne tråds største fordel og jo synes netop at mit indlæg giver mening. Ville som sådan gerne have haft et rent Bang og Olufsen setup - men 2 tv til over 100.000 er udvalget, hvis man vil have 65". Derfor er jeg ikke 100 % B&O
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 22:40
@Granly
Hvis du mente sætningen:
Billed kvaliteten af OLED-paneler, skal ikke debatteres her.’, må jeg nok tage Peter Pan i forsvar (sker ikke så tit).
Mon ikke han blot mente, at han - i lovprisningen af sit eget BV7-40 MK3 - vælger at se bort fra, at dets billedkvalitet er rent l*rt set i forhold til en moderne OLED-skærm.

Iøvrigt har det altid været dyrt at købe B&O-tv.....bare spørg Peter Pan, hvad hans BV7 kostede dengang Wink

Personligt vægter jeg lydkvaliteten og lydmulighederne i et Beovision højere end kvaliteten fra skærmen.
At du ser anderledes på det, er helt tydeligt........og jeg undrer mig da heller ikke over dit valg.

Sådan er vi jo forskellige.

Jeg har heller ikke sådan lige de ca 70.000 kroner et BV ECLIPSE 65” koster - til gengæld jeg er fint tilfreds med mit Avant 55” og mit nuværende højtaler setup (plus Beolink-mulighederne).

MM


Redigeret af millemis - 26-November-2020 kl. 22:55
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 08:05
Granly / millemis.


Priser på BeoVision 7-40" Mk. III Full HD + tilbehør.
 

Jeg har aldrig fortrudt dette køb. Star

Derimod købte jeg 18 mdr. tidligere et BV7-40" Mk II. Det skulle jeg
ikke have gjort. Det fik jeg kun 40.000 Kr. for, da jeg solgte det. Confused


Redigeret af Peter Pan - 06-December-2020 kl. 10:54
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 07:09
Navnene på de næste LG OLED TV:
LG har løftet sløret for hvad der kommer efter X-navngivningen af OLED TV. LG udkommer med nye OLED TV i 2021,
og nu har de løftet sløret for navngivningen. Det var i 2016 at LG begyndte at navngive deres OLED TV med to tegn.
Modellerne det år kom til at hedde B6, C6, G6 og E6. Med den navngivning er det også let at se hvilken årgang sådan
et TV er. En LG OLED C7 er fra 2017, et E8 er fra 2018 osv. Her i 2020 kom modellerne så til at hedde X for 10.
Eksempelvis LG OLED CX.- LG OLED GX.

LG fortsætter den navngivning i 2021, men starter forfra. Så modellerne til næste år vil hedde 1. Som LG OLED C1 osv.
Hvilke modelserier de planlægger med næste er der ikke kommet nyt om. De nye modeller LG OLED TV ventes
præsenteret i forbindelse med CES-udstillingen til januar, der grundet corona denne gang bliver en ren virtuel udstilling.

Af Lars Ladingkær.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 09:29
Bang & Olufsen - Click here.
TV Contour-Eclipse-Harmony. Download pdf.



Redigeret af Peter Pan - 28-November-2020 kl. 09:56
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2020 kl. 07:38
Skab magiske øjeblikke denne jul. Find den perfekte julegave.

B&O har skænket mindeværdig lyd og design siden 1925, så stol på os til at hjælpe
dig med at skabe varige minder. Gaver: Vi fejrer vores 95-års jubilæum med et udvalg
af nogle af vores mest tidløse designs, og mindeværdige produkter. Perfekt som gaver
til din dine nærmeste, eller til dig selv. - Click here. - Endnu en valgmulighed - Click here.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 07:33


Smag og behag.



AV Amplfier to LG's TV.
Det er positivt at B&O har gjort det godt i så mange år. Det betyder jo
der er masser af brugt  AV grej at vælge imellem der ude. Jeg ser
gerne 'nørderier' med formålet, at få glæde af de ældre B&O klenodier.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2020 kl. 06:42





Redigeret af Peter Pan - 01-December-2020 kl. 08:23
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 810811812813814 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu