recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 816817818819820 909>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 06:04
header_logo
hero image

Den nye version af Beovision Eclipse

Det ultimative TV

Den nye version af Beovision Eclipse kombinerer billeder så livagtige, at de næsten ligner noget fra en anden verden, med lyd så kraftfuld, at den bogstavelig talt bryder ud af billedet.


OLED-skærmteknologien giver dig en helt ny TV-oplevelse takket være mere end 8 millioner selvoplyste pixels. Nyd de dybeste sortniveauer, de mest intense farver og en realistisk billedkvalitet.

hero image

Alt-i-et-musiksystem


Beovision Eclipse har et lydsystem med tre kanaler, der leverer taleoptimeret centerkanallyd samt kraftfuld stereolyd.


 

hero image

 

hero image

Hjemmebiografsystemer


Den ultimative hjemmebiograf


Det kraftfulde Beovision TV kan konkurrere med mange selvstændige musiksystemer og er centrum for imponerende hjemmebiografoplevelser.


 

hero image

Visualisér dit setup


Kan du forestille dig, hvordan Beovision Eclipse vil se ud i dit hjem? Vores AR Experience app lader dig se vores produkter i dit eget hjem. Brug den til at teste forskellige stilarter og placeringer og til at gemme og dele dine favoritter.

Download AR App

applegoogleplay

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Ud fra den gamle devise - - - Det skal være nemt at være ejer af et BeoVision TV.
Er det jeres opfattelse at det er det idag, hvis ønsket er Dolby 5.1 Surround Sound.


Oprindeligt skrevet af Viggo Helbo Viggo Helbo skrev:

Det er bestemt ikke nemt hvis man ikke er tilfreds med standardindstillingerne og ønsker at finjustere...
her er mine oplevelser.

Mig og min ECLIPSE MK2…. med et 5.1 SETUP.

Jeg er skuffet fordi… når man køber et ikke helt billig TV som Eclipse MK2…, jeg mangler hjælp i til
lydindstillinger. Det kniber lidt med forståelsen og brugen af lydindstillingerne på Eclipse og hvordan
jeg skal håndtere mit 5.1 setup.

Hvad er en forklaring på disse indstillinger:

Omdirigeringsbalance.
Omdirigeringsniveau.
Panorering.
Aktivér filtrering.

Som nævnt er der ikke megen hjælp, at hente i Eclipse-manualen. Jeg har derfor prøvet at søge på nettet,
men den største hjælp har dog været at se Henrik Baron Vejrups (HBV) videoer på YouTube/BOTF:

B&O BeoVision Eclipse.
BOTF BeoVision Basic Opsætning.
B&O BeoVision / BeoSystem - True Image Processor - Surround Sound Setuo A-Z.
B&O BeoLab 19 -Subwoofer.

Dog har jeg manglet en mere dybdegående forklaring, til de enkelte lydindstillinger.

For at få lidt almen viden om en højtalers funktion har jeg læst følgende:

https://www.hifiklubben.dk/inspiration/ ... gerer-den/

Nu til mit 5.1 SETUP….. Jeg har valgt at tilslutte følgende højtalere:

1 styk. BeolLab 2 / Subwoofer..Effekt 850 W…Frekvensområde 23 - 120 Hz
2 styk. BeoLab 8000 / Front-højtalere… Effekt 143 W… Frekvensområde 52 - 20.000 Hz
2 styk. BeoLab 6000 / surround-højtalere…Effekt 59W…Frekvensområde 55 - 20.000 Hz

Højtaleropsætningen er efter Dolby Digital system som beskrevet i BL2’s vejledning. Signalet fra BL 8000
er sløjfet fra højtaler til højtaler, og det medfører at kun et kabel er tilsluttet surround-centeret. Samme
procedure med BL 6000. BL 2 er også forbundet direkte til surround-centeret. Denne højtaler står i et hjørne
og Positionsknappen er sat til corner. I vejledningen står der nemlig, at SetUp-kontakten skal sættes på 3,
da systemet er Dolby Digital.

Nu er ekstra højtalerne kabelforbundne til lydcenteret og automatisk registreret, lydindstillingerne er
fabriksindstillet med neutrale værdier.

Indstilling af afstand:

Her er brugt et målebånd til afstandsmåling mellem primære lytteposition og højtaler.

Indstilling af højtalerniveau (SPL) i dB:

Her er brugt….HBV’s beskrivelse…. som er beskrevet her:

Download et SPL meter til din telefon
iPhone: https://itunes.apple.com/us/app/spl-met ... 06756?mt=8
Android: https://play.google.com/store/apps/details...
Her skal du sørger for at den måler i "Weighting - C" og i "Slow" når i åbner app giver det mening.
Tag mobilen og peg mikrofonen direkte op i loftet fra din primære lytte position, sæt alle dine højtalere til 0dB
vælg din center som udgangspunkt og skrue op for volumen på din beoremote til din skriver 65dB i displayet,
altså der står nu 0dB på tv'et og 65dB på dine mobil. Derefter vælger du én højtaler ad gangen og "tweaker"
skruer op eller ned for hver enkelt højtaler (ikke på volume på beoremote men man bruger pil-tasterne: op/ned.
Gentag dette til du har været alle højtalere igennem og de alle viser 65dB.

Indstilling af Omdirigeringsniveauer:

HBV’s beskrivelse:

Omdirigeringsniveauerne den er lidt svær, men B&O mener at hvis du feks har et sæt BL 9, 5, 20, 50, 90 så
skal alt bas under 120hz sendes til dem. d.v.s. har du feks et 5.1 setup bestående af : BV14, BL 9 fronter,
BL 1 surround så vil alt bas under 120hz blive sendt fra BL1 til BL9 da BL9 har flere muskler og derved bedre
kan tage sig af disse frekvenser. Det er ikke altid korrekt med mindre du spiller på reference niveau (???), hvilket
meget få mennesker gør i deres stue. Her bliver du selv nød til at teste og ændre parameter: Sæt en film scene
på som varer ca. 5 minutter, der må godt ske lidt (edge of tommorow, transformers, Mission impossible osv)lyt
til action-scenen i det niveau som du ser film på og prøv så at ændre på på omdirigeringsniveauet først på dine
fronter, derefter center og til sidst dine surround kanaler, her skal du ramme et sted hvor du er tilfreds med lyden
og hvor du syntes der er fylde nok i dit setup. Hvis du har brug for hjælp så skriver jeg gerne nogle parameter til
dig som du kan starte fra, jeg skal bare vide hvilke højtalere du har…Ja tak til “BARONEN”……jeg vil gerne have
start-parameter til mit setup. Jeg har beholdt standardindstillinger.

Aktivér Filtrering:

Under lydindstillingen på Eclipsen dukker følgende beskrivelse op.

Når filtrering er aktiveret for højtaleren omdirigeres den lave frekvens til en anden højtaler.

Jeg har aktiveret alle højtalere (minus BL2) fordi jeg mener at det er bedre at BL2 overtager alle de lave frekvenser?
Rigtig eller forkert ?

Indstilling af Omdirigeringsbalance:

Under lydindstillingen af Eclipsen vises følgende beskrivelse.

Omdirigerings-balanceen bruges til at styre det relative niveau for hver af de to lavfrekvente indholdskanaler, som
basstyrings systemet frembringer. Hvis du kun bruger én subwoofer, bør du indstille balancen til midterposition.

Da mit setup kun har én subwoofer mener jeg at balancen stilles i midterposition (er det 0) på alle enheder?
Rigtig eller forkert?
Jeg har dog beholdt standardindstillinger.

Indstilling af Panorering:

Under lydindstillingen af Eclipsen vises følgende beskrivelse.

Juster venstre/højre panorering af lavfrekvenskomponenterne til de to lavfrekvente kanaler til basstyring.

Det er sort snak for mig og behøver hjælp i forbindelse med mit 5-1 setup? Jeg har beholdt standardindstillinge.

Indstilling af delefilter (Crossover):

Jeg har “googlet” mig til følgende

1.Hvis du sætter din subwoofers crossover til f.eks. 50 Hz, så betyder det at subwooferen spiller i frekvensområdet
op til 50 Hz.. Med en flydende overgang vel at mærke.. det er altså hvornår subwooferen skal spille..

2.Crossover, den frekvens hvor dine højtalere holder op med at spille, og hvor din subwoofer begynder at spille.

3.Jo lavere crossover du vælger, jo dybere bas skal dine højtalere kunne præstere.
Har du f.eks. sattelit-højtalere vil din crossover skulle sættes højere end hvis du har store gulvhøjtalere.

4.Ved et setup med subwoofer, angiver crossover hvornår sub'en skal være aktiv. Dette kan være fra 100 hz og ned,
crossover her vælges ud fra hvornår fronter ikke længere kan gengive de dybe toner/frekvens ( med et lille overlap,
så der ikke opstår "hul" i lyden ).

For at aflaste mine ikke helt nye højtalere vælger jeg en delefrekvens på 120Hz. Rigtig eller forkert? ( BL2 har fået
nyt chassis og “BeoLabberne” har fået et eftersyn med “skumskift”)

Indstilling af Subwoofer:

LFE-indgang til loft > Passiv.

Tilpas tidsforsinkelser > 0 ms.

 Allpass-frekvens > 100Hz

Rigtig eller forkert ?
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2021 kl. 14:58
Hvorfor gør B&O ikke som eks. Yamaha.  
Med Yamaha RX A1080 medleveres en målemikrofon der sætter eks. hele 5.1 lyd delen op med en lydkalibrering.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 07:52
Det spørgsmål får vi ikke svar på. Her et par YouTube videoer Anno 2013. Det kunne lige så godt være
Eclipse MK2 's SoundCentret tilsluttet et 5.1 surround setup, i stedet for via en surround receivere.  

Projekt Hjemmebiograf - Lydkalibrering - Click here.

Projekt Hjemmebiograf - TV tilslutning - Click here.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 06:40

I B&O prisliste pr. 01.01.2017 var prisen på Connection hub 1.399 Kr.

I prisliste gældende f.o.m 1. december 2017 er Connection hub udgået.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 07:57
BeoPLAY Connection Hub giver mulighed for at tilslutte BeoPlay S8 til tv og lydkilder,

ved hjælp af optiske eller analoge kabler. Connection Hub lærer IR-kommandoer fra
TV-fjernbetjeningen eller andre fjernbetjening. Connection Hub håndterer op til 3
forbindelser ad gangen, med automatisk skifter til den sidst lydkilde der er benyttet.
Lyttes til musik når TV'et tændse, vil TV lyden tage over. 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 09:15


Er der sket nogle ændringer på Soundcenteret, fra Eclipse MKI til Eclipse MKII 's Soundcenter -



Redigeret af Peter Pan - 30-Januar-2021 kl. 11:25
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 07:05
header_logo
hero image

 

Ford Mustang Mach-E x Bang & Olufsen

Prisbelønnet lydsystem til den helt nye 2021 Ford Mustang Mach-E

Da vi skabte Bang & Olufsen lydsystemet til Mustang Mach-E, Fords nyeste elbil, vidste vi, at det skulle være noget helt særligt. Det skulle være anderledes.


Men frem for alt skulle lydsystemet repræsentere, hvad

Ford og Bang & Olufsens partnerskab står for: At skabe en unik spænding og stolthed ved hver køretur.


For når det gøres rigtigt, er det at lytte til musik i bilen en af de mest fordybende og givende oplevelser, der findes. 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2021 kl. 09:51
En Mustang på EL er faneme helligbrøde Cry
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2021 kl. 16:55


Går du og tænker på, at få dit tv professionel kalibreret. ?
Se f.eks kalibrering af BV Harmony 65".- Tryk her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2021 kl. 07:39
Trådløs Streaming med HALL WiFi Streamer.



Den streamer har indbygget 5V trigger signal du kan tilslutte direkte til dine B&O højttalere
med  RJ45 connector. HALL WiFi Streamer giver dit musikanlæg eller dine aktive højttalere
en trådløs forbindelse, så du kan styre musikken med din telefon, tablet eller computer.

Tilslut WiFi Streameren til dit anlæg eller direkte til dine aktive højttalere med det medfølgende
kabel, sæt strømstikket i og forbind via Airplay2, Bluetooth 5 eller Spotify Connect, så er du
klar til at streame din musik fra din telefon eller tablet.

Er lyden lidt kedelig fra de indbyggede tv højttalere? Tilslut HALL WiFi Streamer direkte i dit
fjernsyn med HDMI ARC og få lyden ud i dine højttalere samt styringen af volumen med din
almindelige fjernbetjening. HALL WiFi streamer skifter automatisk til HDMI hver gang du
tænder fjernsynet, uanset hvilket output du har brugt før.

Airplay2 funktionen giver dig mulighed for at afspille musik med andre kompatible airplay2
højttalere, forstærkere, streamere etc på kryds og tværs af brands.

Specifikationer: Vægt 0.300 kg. - Størrelse: 10 × 10 × 3.5 cm. - Receiver type: - Stereo.     

Strømforsyning: 5V 1.5A medfølger. - Tilslutninger: WiFi 2.4GHz & 5GHz, Bluetooth 5,
HDMI ARC, AirPlay 2, Spotify Connect, Optisk, DLNA. - Vægt: 80 Gram. Farver: Sort/Hvid.

HALL WiFi Streamer kan købes hos HALL Audio. Pris 1.499 Kr. - Click here.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2021 kl. 08:36
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 816817818819820 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu