recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBang & Olufsen - Fortid & Nutid LG TV

 Besvar Besvar Side  <1 261262263264265 909>
Forfatter
Besked
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2018 kl. 22:49
Hej Frederik301

Lækkert, at du kan skrue op og ned for systemet. Måske jeg skulle give det et forsøg eller to mere med mit nuværende tv.

Subwooferen bliver som bekendt kun aktiveret ved lyde under 150 Hz, så ved lyde derover er der kun de små satelitter til at levere varen.

Fra tv oplever jeg også, at jeg må skrue lidt højere op på surroundreceiveren, når denne indgang fra tv vælges. I modsætning til ved en tilsluttet netværksstreamer.

Som jeg skrev, har jeg valgt Pure Direct på den tilsluttede surroundreceiver, men hvis du ikke vælger dette, men stiller på bas med videre, så må dette også komme ud via Pre Out. Men måske jeg er forkert på den?

Toslink til receiver. Ja, men retur skal ske via Pre Out, så du kan regulere volumen. Det med at bruge højttalerterminalerne forstår jeg ikke helt? Om det overhovedet er muligt?

Lige nu ser jeg et taleprogram på DR2, Deadline, og der er ikke synderligt med bas, kun når der er lidt musik undervejs, hører jeg fra bassen også, så det er nok, som systemet er, når der ikke er krav til subwooferen, altså under de 150 Hz.

Jeg formoder, at du har prøvet at tilkoble din mobil eller en anden kilde, så du har et indtryk af systemets formåen, når den rette lydkilde er tilkoblet. Virkelig bastung musik som fx "Partition" af Beyoncé eller den lidt lettere "Tuesday" af Burak Yeter.

Mvh. Jørgensen
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2018 kl. 20:19
Hej Frederik301

Afstedkommet af dine lytteproblemer med Beoplay S8, har jeg fået lyst til at eksperimentere, da jeg må medgive, at lyden kan være lidt tynd i fx samtalesituationer som anført. Det vil nedenstående nok ikke ændre synderligt på, da bassen ikke kan trylles frem, hvis den ikke er i lydmaterialet.

Da jeg har et sæt aktive Beoplay S3, som jeg før Beoplay S8 har brugt til mit tv, kan jeg via RJ45-udgangen på Connection Hub'en koble nedenstående lille kabel til, som jeg vil købe hjem i næste uge, når jeg har bedre tid.


Kombineret med Beoplay S8 kan det måske blive helt godt. Beoplay S3 har en hidsig bas for størrelsen, og da der er en diskantenhed også, så må det være mere harmonisk end de små satelitters enlige fuldtoneenhed.

Formentlig kommer jeg til at koble Beoplay S8 satelitterne fra, da det ikke er sikkert, at lyden vil være helt synkron op i registeret, når lyden behandles af forskellige forstærkere, men det må komme an på en prøve.

Mvh. Jørgensen
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2018 kl. 15:01
Spændende, læs de to sidste indlæg. Fortsættelse følger - her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2018 kl. 22:37

I forbindelse med opsætning af min NL/ML converter har jeg lavet en liste over hvilke Masterlink
kommandoer den accepterer... og hvilke knapper på mine fjernbetjeninger der skal anvendes

 

Søren B

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 21:04
Hm - jeg var lidt for hurtig i sidste uge, for udgangen på Connection Hub'en er selvfølgelig optaget af et RJ45-hanstik med ledning ned til subwooferen, så den og satelitterne får noget lyd at leve af, så jeg er tilbage ved start.

Findes der mon en splitter med hanstik i form af RJ45, der splittes over i et hun minijackstik og et RJ45 hunstik? Alternativt et RJ45 hanstik, der splitter ud til to RJ45-hunstik? Edit: Se næste indlæg, har fundet løsning.

Det har jeg ikke kunnet finde. Jeg er ikke til lodning eller at lave ledninger selv, men et Beocenter som fx Bremdal Radio kan måske lave et, så det vil jeg prøve at undersøge, medmindre der er andre købemuligheder, der kan skaffe mig, hvad jeg ønsker? Edit: Har som anført fundet løsning.

I det mindste har jeg ved anden kabling med bedre skærmning fået fjernet den smule brum, der var med den midlertidige kabling.

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 13-Marts-2018 kl. 21:18
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2018 kl. 21:17
Hvad man ikke kan finde ved at google ;-)


Det var jeg ikke klar over, at det fandtes. Jeg har endda lige købt kabler derfra til opsætningen af systemet.

Mvh. Jørgensen

Edit: PS Er dog lidt i tvivl, da der står, at det er et telefonadapterkabel? Om det kan bruges til lyd, men til den pris stikker det jo ikke af...


Redigeret af Jørgensen - 13-Marts-2018 kl. 21:22
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 00:03

@ Jørgensen

B&O anbefaler -

 


Redigeret af Peter Pan - 15-Marts-2018 kl. 10:57
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2018 kl. 22:40
Hej Peter Pan

Tak for den udførlige skitse.

I dag modtog jeg telefonadapteren og ved at sammenligne stikket med det, der allerede sidder i Connection Hub'en, kunne jeg se, at det ikke var de samme ben, der var anvendt.

Nu vil jeg tage kontakt til Bremdal Radio og bede dem bestille dit forslag til en RJ45 Y-splitter hjem. Det er der, jeg har købt Beoplay S8 i januar.

Mit lydeksperiment er dermed sat på pause indtil videre.

Mvh. Jørgensen
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 08:57
Er du til iPhone, så kan du her se hvor enkelt et TV og aktive BeoLab højttaler kan tilsluttes.
 
 
Apple Lightning Digital AV Adapter. Dansk pris ? - Se her.


Redigeret af Peter Pan - 16-Marts-2018 kl. 09:17
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 09:57
@PP

Hvordan får du trigger til dine BL9 i ovenstående billede ?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2018 kl. 12:43

@ beovox141

Tilslutning af BL 9 til systemer, der ikke er fra Bang & Olufsen. Hertil skal bruges en særlig adapter med
et almindeligt Jack stereo stik i den ene ende og et DIN-stik i den anden (kabel til linjesignal –
fås som ekstraudstyr hos din Bang & Olufsen forhandler). Sæt LINE–RIGHT–LEFT omskifteren på LINE.

 
Eller DIY
 


Redigeret af Peter Pan - 16-Marts-2018 kl. 16:09
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2018 kl. 17:40
Nu hedder tråden jo fortid og nutid og en af de ting der har ændret sig markant over årene, er muligheden for at få produkterne serviceret og eventuelle problemer afhjulpet. Tager man et kig på nedenstående link er det klart, at der er noget der skal forbedres.


En god del af problematikken grunder i valget om at fratage kunderne muligheden for reparartion hos trediepart. 
Den komplette mangel på servicemanualer og dokumentation, sammenholdt med registreringen af moduler, satte en effektiv stopper for en hurtig lokal servicering. 
Panelerne eksempelvis,- ikke alene KAN nogle af de angiveligt døde paneler faktisk reddes, men der findes også tilgængelige paneler, der kan erstatte de orginale. Den gode nyhed er selvfølgelig at et produkt som Eclipse (TV delen) ikke længere har noget med B&O at gøre, og i LG universet er et nemt og hurtigt at finde relevant information. Worst case swapper man blot hele panelet med det orginale C7 og pusher softwaren. 
Plastik OEM kasserne der udgør AV produkternes "core" er derimod produkter, hvis eneste retning er ned i skraldespande, når der opstår problemer... 

Her er et produkt der efter 20 år stadigt serviceres nemt og enkelt! 



B&O Overture (Product placement "Sum of all fears 2002")


Redigeret af beovox141 - 18-Marts-2018 kl. 17:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 261262263264265 909>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu