|
Bankoverførsel til butik? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja har han varen på lager. Vis jeg vad så med at køre til adressen og tage rede penge med. Så er du mere på den sikker side. Eller så send en Check den kan man tække tilbage.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jeg formoder han bestiller delene på fabrikken/hovedkontoret når jeg afgiver bestilling/betaler jeg tror ikke stumperne er lagerbeholdning hos importøren. Jeg tror jeg venter på en faktura og så overfører penge. Som jeg skrev tror jeg ikke han beholder pengene uden at sende varen men vil gerne have papirene på plads først.
Mvh BS
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Uanset hvad skal der foreligge en faktura efter købet, men det er ikke nøvendigvis muligt at lave en faktura før købet(sandsynligvis en udfordring i deres økonomisystem). Der skal man bede om et skriftligt tilbud, så man har mulighed for at se en udspecificering (hvis ikke personen ved hvordan et sådant skal laves, så bed ham tage fat i nogle kolleger. - Det er noget man SKKAL kunne lave som virksomhed)
Jeg ville umiddelbart vælge Dankort overførsel. Her har du jo rent faktisk en mulig sikkerhed via banken, men en bankoverførsel vil de muligvis kunne se lidt hurtigere. (men det kræver man får et tilbudsnummer eller lignende så økonomi kan parre din indbetaling med noget i deres system. Hvis ikke et sådant vil kunne fås, så vil jeg under ingen omstændigheder gå den vej. Det er ikke altid de vil sende med en regning vedlagt, da de måske er bange for at pengene ikke bliver betalt. Det kan have noget med firmapolitik at gøre, men handler man med private, burde de have fastlagte procedurer for den slags. PS - du kan eventuelt gå i avanceret søgning på cvr.dk og søge på den pågældende adresse og se hvem der har til huse på adressen. Det plejer at være ret let. Redigeret af claus_jac - 14-Januar-2014 kl. 19:13 |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Faktisk ville det være lettere at hente stumperne på fabrikken og det har jeg også forsøgt at få på plads men de vil have at al kontakt går gennem importøren hvilket vel også er helt efter bogen. Desværre for mig :-)
BS
|
|
![]() |
|
michael79 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 258 |
køre post danmark ikke med man kan betalt ved leveringen. har man kunne en gang.
|
|
![]() |
|
bbond ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 410 |
Altså.. helt ærligt -
er det ikke nemmere at fortælle navnet på denne anderkendte forhandler, frem for at starte en gætte-konkurrence ![]() Bond
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det hedder "per efterkrav" og blev afskaffet for nogle år siden. |
|
![]() |
|
Jeg har ikke startet tråden for at hænge nogen ud. Overhovedet. Jeg var meget i tvivl om hvad mit næste skridt skulle være og derfor bad jeg om jeres mening. Hvad i gætter på eller ej er for mig uden betydning.
Jeg har heller ikke et ønske om at betale på efterkrav eller at have alle mulige udveje for at slippe ud af handelen bagefter. Jeg skal bruge de RIGTIGE komponenter og BETALER for dem. Jeg syntes bare forløbet under handelen har undret mig. Thats it. Mvh BS
|
|
![]() |
|
mrj ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-August-2011 Status: Offline Point: 6 |
Det ville jeg ikke gøre
Jeg har betalt med bank overførsler 2 gange og jeg hader det. Det var større indkøb(f.eks. køkken) så de fik pengene af 3 omgange og den sidste del først når de var færdige. Men jeg kan simpelthen ikke se nogen god grund til at gøre det på den måde. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
En fysisk butik hvor man ikke kan betale med dankort.
Er det en kiosk?
Hvad betaler man med i butikken, hvis man kun har dankort?
Det lyder sgu ærlig talt mystisk.
|
|
![]() |
|
@mrj: Jeg kan følge dig 100% og det handler i den slags sager om tillid til hinanden. Jeg skal jo stole på at de sender varene og at det er de rigtige. Omvendt skal butikken stole på at jeg betaler. De udviser IMHO med deres adfærd at de ikke stoler på at jeg betaler ved at forlange pengene inden jeg får varene og så knækker min tillid også en smule (at de måske har grund til det ud fra deres erfaring er en anden sag). Det går helt skævt når jeg syntes at handelsforløbet er lidt skævt. Tilliden er ikke væk og hvis jeg får de nødvendige oplysninger så overfører jeg gerne pengene. Men som du siger er det med en lidt blandet fornemmelse.
@Mufti: Jeg skal være helt ærlig og sige at jeg faktisk ikke ved om de har en fysisk butik, men jeg tror det ikke. Når jeg skriver >butik< er det en reference til at det er et sted der handler med private folk. Hvis det kun var B2B kunne jeg forstå omstændighederne. Som sagt har hovedkontoret henvist mig til importøren. Mvh Brian
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Men så må de sende en faktura man kan betale.
Og ja. Så er man ikke beskyttet på samme måde som ved dankort betalinger. Jeg har selv haft firma. Det er ikke noget problem at sende en faktura. Sidst jeg betalte en håndværker med bankoverførsel fik jeg en faktura først. Den kom med det der nye noget der hedder elektronisk post. ;-) Derfor synes jeg det lyder mystisk. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |