|
Bankoverførsel til butik? |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
(Disclaimer: Jeg er ikke involveret i sagen her)
Fordi det ikke var et problem for dig, kan det sagtens være det for andre. Vores system er f.eks. designet til at en faktura udskrives når varen fysisk leveres, dvs. når fakturaen laves fjernes varen fra lagersystemet. Og gør jeg det før varen er indkøbt, kan det lave ballade i regnskabet. Derfor kan jeg ikke skrive en faktura før varen rent faktisk leveres. I en tilsvarende situation ville du derfor fra mig ikke få en faktura, men en ordrebekræftelse. En udspecificeret ordrebekræftelse ville jeg så dog også som minimum forlange. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Hej BS,
Jeg ser det ikke som noget problem. Det er i min verden meget normalt at en importør som udgangspunkt ikke handler med private og derfor ikke har kørt maskineriet i stilling til et privat salg. Spørg om han ikke vil skrive en bekræftelse på din bestilling over mail og samtidig angive sit cvr. nummer og kontooplysninger. Hvis du kender firmaet og kan se at det er korrekt cvr. nummer, så burde der ikke være nogle problemer. Faktura og følgeseddel kan forventes efter varekøbet. business to business salg foregår jo også normalt ved at man afgiver en bestilling og betaler før eller efter levering afhængig af aftalen. Hvis du selv havde et cvr. nummer, så kunne du måske godt få kredit og modtage varen først.
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
@cyber: Det er også ca. det jeg lander på efter at have læst svarene i tråden samt tænkt ekstra over sagen.
Mvh BS
|
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
Det hedder nu post opkrævning og koster kr.66,- (2014 priser)
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
|
Den kan vel også tænkes, at medarbejderen (eller indehaveren) ønsker at køre denne privathandel uden om regnskabsbøgerne og lave lidt jyske dollars...
|
||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
|
Næppe, da det er en importør og derfor videresælger en vare. Det er lidt svært at sige man har købt 10 højttalere, men kun kan gøre rede for salg af 8 og har et varelager på 0. Det er lettere med egen produktion.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |