recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bankoverførsel til butik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bankoverførsel til butik?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg har selv haft firma. Det er ikke noget problem at sende en faktura.

(Disclaimer: Jeg er ikke involveret i sagen her)

Fordi det ikke var et problem for dig, kan det sagtens være det for andre. Vores system er f.eks. designet til at en faktura udskrives når varen fysisk leveres, dvs. når fakturaen laves fjernes varen fra lagersystemet. Og gør jeg det før varen er indkøbt, kan det lave ballade i regnskabet. Derfor kan jeg ikke skrive en faktura før varen rent faktisk leveres. I en tilsvarende situation ville du derfor fra mig ikke få en faktura, men en ordrebekræftelse. En udspecificeret ordrebekræftelse ville jeg så dog også som minimum forlange.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 09:22
Hej BS,

Jeg ser det ikke som noget problem. Det er i min verden meget normalt at en importør som udgangspunkt ikke handler med private og derfor ikke har kørt maskineriet i stilling til et privat salg.

Spørg om han ikke vil skrive en bekræftelse på din bestilling over mail og samtidig angive sit cvr. nummer og kontooplysninger.

Hvis du kender firmaet og kan se at det er korrekt cvr. nummer, så burde der ikke være nogle problemer.

Faktura og følgeseddel kan forventes efter varekøbet.

business to business salg foregår jo også normalt ved at man afgiver en bestilling og betaler før eller efter levering afhængig af aftalen.
Hvis du selv havde et cvr. nummer, så kunne du måske godt få kredit og modtage varen først.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 09:33
@cyber: Det er også ca. det jeg lander på efter at have læst svarene i tråden samt tænkt ekstra over sagen.

Mvh BS
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af michael79 michael79 skrev:

køre post danmark ikke med man kan betalt ved leveringen. har man kunne en gang. 

Det hedder "per efterkrav" og blev afskaffet for nogle år siden.
Det hedder nu post opkrævning og koster kr.66,- (2014 priser)
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Poplic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2014 kl. 16:11
Den kan vel også tænkes, at medarbejderen (eller indehaveren) ønsker at køre denne privathandel uden om regnskabsbøgerne og lave lidt jyske dollars...
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2014 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

Den kan vel også tænkes, at medarbejderen (eller indehaveren) ønsker at køre denne privathandel uden om regnskabsbøgerne og lave lidt jyske dollars...

Næppe, da det er en importør og derfor videresælger en vare.

Det er lidt svært at sige man har købt 10 højttalere, men kun kan gøre rede for salg af 8 og har et varelager på 0.

Det er lettere med egen produktion.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu