|
Bankoverførsel ved køb |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 10:42 |
Er der nogle herinde, som har erfaringer med bankoverførsel?
Både ved butikskøb og privatsalg (Guloggratis og Den blå avis)? Noget siger mig, at det er noget man skal være forsigtig med.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som udgangspunkt. Absolut No Go. Det er gjort med brugere her på forummet, har her ikke oplevet problemer. Andre har dog oplevet det. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
Når du har overført pengene, så fanger bordet og du kan ikke få banken til at tilbagefører pengene.
Selv når du betaler en regning i din netbank fanger bordet. Har du tastet forkert beløb eller forkert kontonr, så er det modtageren, der skal tilbagefører pengene. Banken kan intet gøre. Der var for nogle år siden en sag med en landmand, der havde overført et stort beløb, men var kommet til at taste et forkert kontonr. Modtageren var under konkurs, så pengene var tabt. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 30 ![]() -- ![]() Oprettet: 17-Juli-2013 Status: Offline Point: 1328 |
Jeg kan så undre mig over, hvorfor ejerne bag Gul & gratis og Den blå avis, accepterer bankoverførsel som betalingsmiddel?!
Redigeret af tonice25 - 10-Oktober-2015 kl. 11:32 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er de nok ligelade med, men ja det burde ikke forekomme, da der jo ikke er nogen sikkerhed. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Elmstrom ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2011 Sted: Danmark, Århus Status: Offline Point: 316 |
Der er den sikkerhed at 98% af folk man møder er fornuftige og rimelige.
Jeg har handlet utrolig meget brugt, altid med bankoverførelse og nu mobilepay som betaling. Har aldrig oplevet nogle snød mig. Hvis man ikke kan leve med den risiko, kan man jo bare købe fra nyt af. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Hold nu op! Jeg har lavet 116 handler herinde med bankoverførsel enten den ene vej eller den anden. Selvfølgelig er der en risiko, og derfor begrænser jeg overførsler til få hundrede kroner.
Hvis det er større og dyrere ting, foretrækker jeg at hente selv, hvis det er indenfor en radius på 100 km. |
|
![]() |
|
Med fokus på Gul & gratis og Den blå avis. Er sælger ikke registreret med Nemid, så skal man nok ikke indlade sig på bankoverførsel.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det er nok rigtigt, da sikkerheden er mindre derinde. Ville heller aldrig købe en nyere mobil tlf derinde.
|
|
![]() |
|
Folk er nok også mere bevidste med Mobilpay, i forhold til den gamle bankoverførsel?
Redigeret af tonice25 - 10-Oktober-2015 kl. 13:02 |
|
![]() |
|
matx2008 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Juni-2011 Sted: Kbh, Danmark Status: Offline Point: 188 |
Mobilepay er ikke mere sikkert end en bankoverførsel. Nem-id validering er heller ikke nogen garanti. Bare fordi en person validerer sig, betyder det jo ikke at han sender varen eller at den er som beskrevet.
Jeg har handlet en del gennem årene og det går normalt helt fint med en bankoverførsel, men jeg prøver også at være forsigtig. Har da haft en par kedelige oplevelser og en enkelt hvor jeg gik hele vejen med en politianmeldelse (go fik mine penge tilbage). Ærgrelsen over at blive snydt sidder længe efter at glæden over et godt tilbud er forsvundet... |
|
![]() |
|
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Jeg er blevet snydt en enkelt gang, hvor det også blev til en politianmeldelse så jeg fik nogle af mine penge tilnage. Det var en eler anden taber der sad i Thailand og ville foprlænge sin ferie. Senere fandt jeg ud af at jeg kunne tjekke hvilket land hans mail var sendt fra via ip-adresse, men det er ikke noget jeghar gidet at gøre siden. jeg har lavet bankoverførsler til både tyskland og england i fb. m. ebaykøb.
Bankoverførsel er ikke noget man skal være bange for, og for at være ærlig så er livet for kort til at til være mistroisk og til at bekymre sig om uærlige mennesker. Det godt være det er lidt naivt, men jeg vælger at tro på det bedste. hvis jeg en sjælden gang imellem har behov for ro i sindet, så tager jeg en telefonsamtale med sælger for at høre lidt om hvad jeg køber. Fuskere ved ofte ikke særligt meget om varen de sælger, da de enten ike har den eller ikke er kommet til den på ærlig vis. Hvis det er dyrere ting jeg køber, spørger jeg ogte til kvittering og eventuelt original emballage. Får jeg ikke et ordentligt svar køber jeg ikke. Jeg er mere bange for at få hælervarer end for at blive snydt. Hvis ikke personen er konkurs eller i forvejen er forgældet, så kan man få sine penge retur, hvis man anmelder det. |
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |