recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bankoverførsel ved køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bankoverførsel ved køb

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bankoverførsel ved køb
    Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 10:42
Er der nogle herinde, som har erfaringer med bankoverførsel?

Både ved butikskøb og privatsalg (Guloggratis og Den blå avis)?

Noget siger mig, at det er noget man skal være forsigtig med. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 10:59

Som udgangspunkt. Absolut No Go. Det er gjort med brugere her på forummet, har her ikke oplevet problemer. Andre har dog oplevet det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 11:17
Når du har overført pengene, så fanger bordet og du kan ikke få banken til at tilbagefører pengene.

Selv når du betaler en regning i din netbank fanger bordet. Har du tastet forkert beløb eller forkert kontonr, så er det modtageren, der skal tilbagefører pengene. Banken kan intet gøre.

Der var for nogle år siden en sag med en landmand, der havde overført et stort beløb, men var kommet til at taste et forkert kontonr. Modtageren var under konkurs, så pengene var tabt.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 11:31
Jeg kan så undre mig over, hvorfor ejerne bag Gul & gratis og Den blå avis, accepterer bankoverførsel som betalingsmiddel?!

Redigeret af tonice25 - 10-Oktober-2015 kl. 11:32
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 11:39

Det er de nok ligelade med, men ja det burde ikke forekomme, da der jo ikke er nogen sikkerhed.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Elmstrom Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Marts-2011
Sted: Danmark, Århus
Point: 316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Elmstrom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 11:51
Der er den sikkerhed at 98% af folk man møder er fornuftige og rimelige.

Jeg har handlet utrolig meget brugt, altid med bankoverførelse og nu mobilepay som betaling. Har aldrig oplevet nogle snød mig. Hvis man ikke kan leve med den risiko, kan man jo bare købe fra nyt af.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 12:20
Hold nu op! Jeg har lavet 116 handler herinde med bankoverførsel enten den ene vej eller den anden. Selvfølgelig er der en risiko, og derfor begrænser jeg overførsler til få hundrede kroner.

Hvis det er større og dyrere ting, foretrækker jeg at hente selv, hvis det er indenfor en radius på 100 km.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 12:23
Med fokus på Gul & gratis og Den blå avis. Er sælger ikke registreret med Nemid, så skal man nok ikke indlade sig på bankoverførsel.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 12:38
Det er nok rigtigt, da sikkerheden er mindre derinde. Ville heller aldrig købe en nyere mobil tlf derinde.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 13:01
Folk er nok også mere bevidste med Mobilpay, i forhold til den gamle bankoverførsel?

Redigeret af tonice25 - 10-Oktober-2015 kl. 13:02
Til top
matx2008 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juni-2011
Sted: Kbh, Danmark
Point: 188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér matx2008 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 13:30
Mobilepay er ikke mere sikkert end en bankoverførsel. Nem-id validering er heller ikke nogen garanti. Bare fordi en person validerer sig, betyder det jo ikke at han sender varen eller at den er som beskrevet.

Jeg har handlet en del gennem årene og det går normalt helt fint med en bankoverførsel, men jeg prøver også at være forsigtig. Har da haft en par kedelige oplevelser og en enkelt hvor jeg gik hele vejen med en politianmeldelse (go fik mine penge tilbage).

Ærgrelsen over at blive snydt sidder længe efter at glæden over et godt tilbud er forsvundet...
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 14:37
Jeg er blevet snydt en enkelt gang, hvor det også blev til en politianmeldelse så jeg fik nogle af mine penge tilnage. Det var en eler anden taber der sad i Thailand og ville foprlænge sin ferie. Senere fandt jeg ud af at jeg kunne tjekke hvilket land hans mail var sendt fra via ip-adresse, men det er ikke noget jeghar gidet at gøre siden. jeg har lavet bankoverførsler til både tyskland og england i fb. m. ebaykøb.

Bankoverførsel er ikke noget man skal være bange for, og for at være ærlig så er livet for kort til at til være mistroisk og til at bekymre sig om uærlige mennesker. Det godt være det er lidt naivt, men jeg vælger at tro på det bedste. hvis jeg en sjælden gang imellem har behov for ro i sindet, så tager jeg en telefonsamtale med sælger for at høre lidt om hvad jeg køber. Fuskere ved ofte ikke særligt meget om varen de sælger, da de enten ike har den eller ikke er kommet til den på ærlig vis. Hvis det er dyrere ting jeg køber, spørger jeg ogte til kvittering og eventuelt original emballage. Får jeg ikke et ordentligt svar køber jeg ikke. Jeg er mere bange for at få hælervarer end for at blive snydt.

Hvis ikke personen er konkurs eller i forvejen er forgældet, så kan man få sine penge retur, hvis man anmelder det. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu