recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bassen buldrer fra pladespiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bassen buldrer fra pladespiller?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
krisitianh89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2011
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krisitianh89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 16:34
Min pladespiller er opsat som manualen foreskriver. 

Manual : http://www.argonaudio.com/wp-content/uploads/2013/09/Argon-TT1-UK-instruction-manual-re-work.pdf

Billeder kommer om lidt.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krisitianh89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 16:39
Ingen mislyde, skratten buldren osv osv ved afspilning af rock,pop, reggae etc. 

Ved afspilning af elektronisk musik skratter og brager det (især ved tung bas og hurtige beats)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 16:45
Det kan sagtens være pickuppen der er problemet. Du skal ha en med et mere stift nåleophæng ala Ortofons Concorde Night Club. Den havde jeg på min tidligere pladespiller, og her var problemet nærmest omvendt, for lidt bas på rytmisk musik. Tror denvil være velegnet til dit musik.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér krisitianh89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 16:57
Okay og en sådan pickup passer til min pladespiller? 

Nu hører jeg Bob Marley, før Neil young (180 g) og er ok tilfreds. - Men hård Techno, Deep House, Tech House etc lyder helt af helvede til. 

Jeg må prøve og fikse den stelforbindelse som Prasmus og Nagash snakker om.

Hvad med en ny Riaa, det forbedrer vel også lydbilledet væsentligt. Min HI-FI Pusher foreslår en todelt Riaa. - Der er også en ret høj susen når nålen er oppe. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2014 kl. 17:02
Det kommer an på om pickup shield og tonearm har en forbindelse der kan skrues fra hinanden.
Til top
Prasmus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2005
Sted: Denmark
Point: 538
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prasmus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 08:29
Jeg vil gerne revidere mit input. Når du er så sikker på at lyden er så genre afhængig, så tror jeg vi skal lede andre steder.

Jeg hælder mest til placering (akustisk tilbagekobling) og pick-up'en (evt. blot forkert nåletryk / antiskating).

Hvis du også har problemer med bassen ved meget lavt niveau (eller hovedtelefoner) så er det pick-up'en og/eller nålertyk etc. Hvis problemerne er større ved bare rimelig niveau eller derover, så er det formentlig akustisk tilbagekobling og evt. manglende subsonisk filter.

Hvis du direkte kan se dine basenheder blafre og ikke følger musikken, så er det helt klart akustisk tilbagekobling mellem højtalere og pladespilleren (primært pick-up og arm), og det vil forklare skrat og buldren. Dette kan kun løses effektivt ved en anden placering og/eller et subsonisk filter.

Jeg ved ikke om din RIAA har indbygget subsonisk filter og om det overhovedet findes i RIAA enheder. Hvis ikke, og du kan få en RIAA med et subsonisk filter, kunne det måske afhjælpe dit problem. Ellers tror jeg ikke et skift af RIAA vil hjælpe dig med DET problem.

Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2014 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af Prasmus Prasmus skrev:

Jeg vil gerne revidere mit input. Når du er så sikker på at lyden er så genre afhængig, så tror jeg vi skal lede andre steder.

Jeg hælder mest til placering (akustisk tilbagekobling) og pick-up'en (evt. blot forkert nåletryk / antiskating).

Hvis du også har problemer med bassen ved meget lavt niveau (eller hovedtelefoner) så er det pick-up'en og/eller nålertyk etc. Hvis problemerne er større ved bare rimelig niveau eller derover, så er det formentlig akustisk tilbagekobling og evt. manglende subsonisk filter.

Hvis du direkte kan se dine basenheder blafre og ikke følger musikken, så er det helt klart akustisk tilbagekobling mellem højtalere og pladespilleren (primært pick-up og arm), og det vil forklare skrat og buldren. Dette kan kun løses effektivt ved en anden placering og/eller et subsonisk filter.

Jeg ved ikke om din RIAA har indbygget subsonisk filter og om det overhovedet findes i RIAA enheder. Hvis ikke, og du kan få en RIAA med et subsonisk filter, kunne det måske afhjælpe dit problem. Ellers tror jeg ikke et skift af RIAA vil hjælpe dig med DET problem.

Jeg synes også det mest af alt tyder på akustisk tilbagekobling.

Et godt trick er at sætte pladespilleren på en haveflise.

B&O og Thorens bruger flydende ophæng i deres pladespillere. Så måske skulle du overveje en anden model.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu