recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bassproblemer bose acoustimass 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bassproblemer bose acoustimass 10

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jakob_kp Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Februar-2013
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_kp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bassproblemer bose acoustimass 10
    Sendt: 19-Februar-2013 kl. 13:38
Hej :o)

Er helt ny herinde, så er slet ikke sikker på dette er det korrekte sted at spørge om hjælp, men here it goes.

Jeg har et lidt ældre Bose acoustimass 10 højtalersæt, som jeg har store problemer med at få en ordentlig bass igennem når jeg afspiller musik.

Alle højtalerne kører ind via subben og så over i min reciever (som vist i vedlagte billede), hvilket vil sige, at der ingen direkte "subforbindelse" er til recieveren, og jeg kan derfor ikke manuelt skrue op og ned for bassen, da den slet ikke bliver registreret. 

Det er åbenbart den måde de ældre Bose systemer kører på, men jeg ville virkelig gerne finde en måde at øge bassen på, da den stort set er ikke eksisterende når jeg afspiller musik.

Recieveren, er en Denon avr1911, og har prøvet at rode med en pokkers masse instillinger uden den store ændring.
Så hvis nogen ligger inde med en fantastisk idé til at løse dette problem, ville jeg blive lykkelig :)

På forhånd tak!
Jakob
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19863
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 14:43
Start med at læse denne:
http://worldwide.bose.com/productsupport/assets/pdf/guides/acoustimass/am10_series2/en/owg_en_am10_series2.pdf

Klaus

Redigeret af KlausDM - 19-Februar-2013 kl. 18:48
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 15:41

Vigtige ting.

Speaker Setting at receiver

Left and Right Front Large

Center Large

Left and Right Surround Large

LFE (low frequency effects) ON

Subwoofer OFF

Crossover frequency 200Hz

Ingen Bas

Make sure the speaker connections at the receiver or amplifier are correct (+ to + and - to -).

If you are using Dolby Digital (AC-3) programming, verify that the settings are correct at thereceiver. Be sure the source material (laserdisc, DVD, or broadcast programming) is DolbyDigital encoded.

Ikke nok eller for meget Bas

Move the Acoustimass module closer to a wall or corner to increase bass. Move it farther

too much bass from a wall or corner to decrease bass.

Set the Loudnessor Bass Boostcontrol on your receiver to increase or decrease bass.

Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_kp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 08:06
Tak for svarene, har været hele brugervejledningen igennem, og prøvet lidt med det du forslår ovenfor. Desværre uden stor succes :/
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 08:31
Det er bare et enormt svært problem, da man ikke selv kan "høre" showet... Måske lidt en tumpet ide, men vil det være muligt du lavede en video hvor du afspillede noget musik? Det lyder af h..... til, men man kan ofte få en smule fornemmelse af hvor meget bas output der er, så kan vi måske fornemme, om det bare er dig der ikke føler dit modul kan løfte opgaven, altså om du i det hele taget burde have et andet mere basfyldt anlæg :)...

Mine erfaringer med Boses produkter er dog, at det leverer rigelig med bas, endda som en til tider stor fed pukkel, der mangler desværre også nogle frekvenser i de moduler, og det kan være din musikgenre ligger indenfor dette område?

Er det både når du ser musik og film ?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Vigtige ting.

Cool, du kunne læse manualen :-)

Klaus
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af jakob_kp jakob_kp skrev:

Tak for svarene, har været hele brugervejledningen igennem, og prøvet lidt med det du forslår ovenfor. Desværre uden stor succes :/

Det vigtigste er at du får sat din forstærker op til at køre uden sub og fronter til "large", idet der ingen subwoofer er i systemet, men en form for "basmodul" til fronter og center.

Hvis det kun er i stereo der mangler bas, så er det fordi surround delen skruer op for bassen, når du laver autokalibrering. Kan du ikke bruge Audyssey kalibreringen til stereo (slå "direct" fra), så den hjælper dig.

Skub "bashøjttaleren" ind i et hjørne - hjælper det noget på bassniveauet?
Tag den ene kanal fra - hjælper det noget på bassniveauet?

Klaus
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Point: 453
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jb17j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 08:59
Hej
hvis jeg ikke husker helt forkert så skal du ikke opfatte anlægget som højtaler med sub, men som højtaler med bas. og skal reguler dem der efter på forstærker.
men bas modul kan jo være defekt.
mvh
Jan B
Mvh Jan B
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2013 kl. 14:56

Oprindeligt skrevet af jb17j jb17j skrev:

hvis jeg ikke husker helt forkert så skal du ikke opfatte anlægget som højtaler med sub, men som højtaler med bas. og skal reguler dem der efter på forstærker.

Det kommer an på hvilke lydindstillinger der bruges, det er ikke på alle man kan indstille Bas og Diskant på.
Er der mulighed for indstilling af f.eks Dynamisk EQ på Reciver.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jakob_kp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2013 kl. 15:57
Tak for alle svarene, kan se der er en masse ting at prøve sig frem med.
Jeg har været ved at lege lidt med det hele, både ved at placere bassen i et hjørne, og ændre nogle indstillinger både ved musik afspilning og film. Og det har da hjulpet en smule på bas niveauet, dog ikke, efter min mening, til et tilfredstillende niveau.
Jeg er udemærket klar over, anlægget er af lidt ældre dato, men er ikke i tvivl om det kan levere mere end det gør nu.

Jeg vil fortsat rode med det, og gode råd er altid velkomne. På forhånd tak :o)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu