recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Batch kommando efter standby?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBatch kommando efter standby?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2007 kl. 23:14

Det var da godt at høre.

Din gamle PC understøtter ikke (eller er ikke sat op til) S3 standby, som også kaldes Suspend to RAM. Hvis du ikke kan stille det i BIOS, så kan den simpelthen ikke og så må du enten leve med støjen  eller slukke for PC'en.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Har du været inde i Device Manager - Network adapters - Properties - Power Management og sætte kryds i 'Allow this device to bring the computer out of standby'?

Det og så samme indstilling i BIOS er det eneste jeg har gjort for at få det til at virke.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Jeg har forstået det således:

En magic packet kan vække computeren fra shut down (S5), men IKKE fra Standby(S1/S3) og hibernate(S4) medmindre man laver omtalte opsætning for netkortet.

Kører den så ikke stort set hele hele tiden? Mere eller mindre enhver aktivitet på netværket vil vække pc'en fra standby/hibernate.

Det kører måske fornuftigt, hvis de eneste pc' på netværket er klienten og serveren?

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2007 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Din gamle PC understøtter ikke (eller er ikke sat op til) S3 standby, som også kaldes Suspend to RAM. Hvis du ikke kan stille det i BIOS, så kan den simpelthen ikke og så må du enten leve med støjen  eller slukke for PC'en.

Jeg kan ikke finde noget der hedder S3 i bios så det understøtter den nok ikke. Jeg har prøvet med et program der hedder MST og det skriver også at det eneste den understøtter er S1 og S4

Delphi:

Har ikke lige prøvet, men en magic packet skulle kunne vække computeren fra alle tilstande hvis netkortet understøtter det. Jeg har købt et nyt et i stedet det onboard der var. På dette er der et stik med 3 ben der kan forbindes til en WOL connecter på bundkortet.

Det eneste der vækker computeren hjemme hos mig er hvis man 1. sender en magic packet 2. starter Mediaportal 3. forsøger at komme i kontakt med et share. Så jeg har ingen problemer med at den starter i tide og utide.

MVH Stefan

Redigeret af stefanb - 29-November-2007 kl. 12:01
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu