recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Batch omdøbe billeder m.v. efter dato
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Batch omdøbe billeder m.v. efter dato

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10469
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Batch omdøbe billeder m.v. efter dato
    Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 10:53

Efter at have været på safari sammen med 6 andre personer har vi efterfølgende delt de billeder og videoer vi har taget, med hinanden. Derfor har jeg nu flere hundrede billeder og videoer jeg gerne vil have omdøbt  i rækkefølge efter optagelsestidspunkt, uanset format (nogle af videoerne er optaget i mov, andre i mp4 format).

Kender i et værktøj, gerne gratis,  der kan klare det? Jeg har selv  Advanced Renamer, men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan man får det til at omdøbe efter dato.

Flemming

Redigeret af fltk - 02-Oktober-2023 kl. 10:54
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 11:14
Slettet
Flemming

Redigeret af fltk - 02-Oktober-2023 kl. 11:16
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 11:20
Du kan bruge Namexif - den kan kun én ting (det du ønsker), men gør det til gengæld nemt og hurtigt.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 12:29
SuperSmileyer
Mange tak.

Flemming

Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
JesperRou Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-August-2009
Sted: Østjylland
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperRou Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 12:50
PowerShell som findes på alle windows maskiner :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 13:20
På Mac kan man i stifinderen bare sortere filerne efter tidspunkt, dernæst klikke "Rename" og definere filnavnene plus en talværdi (f.eks. 1 og opefter). Det tager få sekunder. Nu er det mange år siden jeg sidst arbejdede fast i Windows men det må da kunne det samme?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

På Mac kan man i stifinderen bare sortere filerne efter tidspunkt, dernæst klikke "Rename" og definere filnavnene plus en talværdi (f.eks. 1 og opefter). Det tager få sekunder. Nu er det mange år siden jeg sidst arbejdede fast i Windows men det må da kunne det samme?

Det kan Windows også. Problemet er når der er mere end et format. Så starter det med 1 for hvert format. F.eks. er den første fil i mov format fra den 20/8 og den første fil i mp4 format fra den 30/8. Disse to filer kommer til at ligge lige efter hinanden, også selvom der er mange andre filer der er dateret i perioden 21/8 til 29/8.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 16:36
Flemming kunne Du ikke sende filerne gennem Handbrake, således alle film"stumperne" er i samme format ?

Ved godt der er et lille kvalitetstab

Redigeret af yahooboy - 02-Oktober-2023 kl. 16:37
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Flemming kunne Du ikke sende filerne gennem Handbrake, således alle film"stumperne" er i samme format ?

Ved godt der er et lille kvalitetstab

Jeg havde overvejet en konvertering, men droppede det p.g.a. eventuelt kvalitetstab, men mest fordi jeg var bange for at miste metadata, hvor optagelsestidspunkt jo er lagret.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2023 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det kan Windows også. Problemet er når der er mere end et format. Så starter det med 1 for hvert format. F.eks. er den første fil i mov format fra den 20/8 og den første fil i mp4 format fra den 30/8. Disse to filer kommer til at ligge lige efter hinanden, også selvom der er mange andre filer der er dateret i perioden 21/8 til 29/8.

Flemming

Bare for at være sikker: Skyldes det måske, at du i stifinderen først sorterer efter filformat og dernæst bruger andensortering på dato?

På Mac er filformatet ligegyldigt når man nummererer med den indbyggede funktion, så længe man bare har sorteret udelukkende på dato/tidspunkt først.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2023 kl. 11:29

Bare for at være sikker: Skyldes det måske, at du i stifinderen først sorterer efter filformat og dernæst bruger andensortering på dato?

Filerne var korrekt sorteret efter dato i stifinder. Alligevel blev de navngivet i den rækkefølge som jeg nævnte tidligere.

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
MikeW Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MikeW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2023 kl. 10:56
Check denne for Powershell omdøbning:https://www.youtube.com/watch?v=UKvkPnbQqwI
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu