recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Batteripack til Pure DAB radio er defekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Batteripack til Pure DAB radio er defekt

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Batteripack til Pure DAB radio er defekt
    Sendt: 11-Januar-2015 kl. 16:15
Batterierne er vokset i tykkelse, så de næsten ikke kan være i batteri rummet på radioen. Skilte batteripakken ad for at se hvilken værdi de 6 AA genopladelige batterier har. Til stor forbløffelse er der kun 2 flade batterier på 7,4 volt 4000 mAh af Li-polymer.

Kan man mon købe erstatningsbatterier? Målene på et batteri er LxBxH: 130x43x8 mm

Redigeret af Kampus - 11-Januar-2015 kl. 16:17
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 16:43
Et hurtigt besøg hos Google, gav dette:

Så måske skal du bare daffe ned til din lokale Radio- & TV-biks...

Tag den gamle batteripakke med, så du får den rigtige...

Redigeret af turbo2 - 11-Januar-2015 kl. 16:49
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 17:09
Jeg mente om det er muligt at udskifte selve batterierne, så jeg ikke skal flåes igen for at få noget "originalt". Batterirummet i radioen kan huse 6 AA opladelige batterier, men Pure har lavet det så sindrigt med et ladestik, at man guddødemig er tvunget til at give overpris for deres batteripack.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 17:18
AA-batterierne holder så nok heller ikke så længe som den på billedet?

Desuden skal du nok ikke lige købe pakken hos Panasonic Center, da du SKAL have deres tillægsforsikring oveni - denne kan ikke fravælges.

Redigeret af turbo2 - 11-Januar-2015 kl. 17:21
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 17:34
Har lige tjekket hvornår batteripacken er købt. Det var i juni 2008, et år efter jeg købte radioen. Så en levetid på godt 6 år er vel ok, når det ikke kan være anderledes. Jeg vil mene at 6 AA opladelige batterier koster NOGET mindre end en ny batteripack. Men så skal de til gengæld oplades uden for radioen.

Når radioen står i køkkenet, sætter jeg netstikket i. Men det er dejligt fleksibelt at tage radioen med derhen hvor jeg nu opholder mig, så kan slet ikke undvære batteripacken.
Til top
Smeller Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2008
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 17:44
Kan du tage et mere tydeligt billede af toppen af cellerne og hvordan de er tilsluttet beskyttelses kredsløbet?Så jeg kan se om der også er ledninger til temperatur sensorer på batterierne.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 17:57
Der ligger en løs ledning med en lille fortykkelse ned langs batterierne. Det må næsten være en temp føler.

Men har fundet et kompatibelt batteri i batteribyen.dk til 299kr. Der står godt nok ikke noget om typen, om det er Li-polymer, eller li-on eller noget helt tredje.
Til top
ThomasP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Februar-2006
Sted: Denmark
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ThomasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 18:18
Batteriet fra Batteribyen ser ud som en god løsning. Du kan muligvis spare 100-150 kr. på at købe batterierne fra Kina, men så skal du selv i gang med at lodde og lime.

OK, rigtige mænd køber ikke nyt, så længe man selv kan holde det gamle udstyr i gang med eget værktøj (jeg har lige bestilt et par li-on batterier fra Kina til 80 kr. inkl. porto - de ville have kostet 120 kr. plus porto i Danmark). Wink
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 18:38
449 kroner fordelt på over 6 år er noget der ligner 70 kroner om året. Køber du originalt, er du sikker på at det passer 100% sammen, så du undgår batterier der ødelægges på grund af forkert ladestrøm.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 19:28
Spænding og strømstyrke matcher det originale meget godt. Faktisk er der lidt højere styrke = længere spilletid.

http://www.batteribyen.dk/dab-radio-pure-c6l-batteri-ikke-original-1

Umiddelbart er kappen og stikket også helt identiske. Så fordi der står Pure på det, koster det 150kr mere.

Redigeret af Kampus - 11-Januar-2015 kl. 19:33
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men har fundet et kompatibelt batteri i batteribyen.dk til 299kr. Der står godt nok ikke noget om typen, om det er Li-polymer, eller li-on eller noget helt tredje.
Er det dette:
Hvis du zoomer ind på billed med label i venstre side står der Lithium-Polymer Battery Pack, så det burde være OK Wink

Mvh. JørgenT
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2015 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er det dette:
Hvis du zoomer ind på billed med label i venstre side står der Lithium-Polymer Battery Pack, så det burde være OK Wink

Mvh. JørgenT
Jep, det er dette. Mærkeligt at mit link ikke virker, når dit gør.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu