|
Batteripack til Pure DAB radio er defekt |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2015 kl. 16:15 |
|
Batterierne er vokset i tykkelse, så de næsten ikke kan være i batteri rummet på radioen. Skilte batteripakken ad for at se hvilken værdi de 6 AA genopladelige batterier har. Til stor forbløffelse er der kun 2 flade batterier på 7,4 volt 4000 mAh af Li-polymer.
Kan man mon købe erstatningsbatterier? Målene på et batteri er LxBxH: 130x43x8 mm Redigeret af Kampus - 11-Januar-2015 kl. 16:17 |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Et hurtigt besøg hos Google, gav dette:
Så måske skal du bare daffe ned til din lokale Radio- & TV-biks... Tag den gamle batteripakke med, så du får den rigtige...
Redigeret af turbo2 - 11-Januar-2015 kl. 16:49 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Jeg mente om det er muligt at udskifte selve batterierne, så jeg ikke skal flåes igen for at få noget "originalt". Batterirummet i radioen kan huse 6 AA opladelige batterier, men Pure har lavet det så sindrigt med et ladestik, at man guddødemig er tvunget til at give overpris for deres batteripack.
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
AA-batterierne holder så nok heller ikke så længe som den på billedet?
Desuden skal du nok ikke lige købe pakken hos Panasonic Center, da du SKAL have deres tillægsforsikring oveni - denne kan ikke fravælges.
Redigeret af turbo2 - 11-Januar-2015 kl. 17:21 |
||
![]() |
||
|
Har lige tjekket hvornår batteripacken er købt. Det var i juni 2008, et år efter jeg købte radioen. Så en levetid på godt 6 år er vel ok, når det ikke kan være anderledes. Jeg vil mene at 6 AA opladelige batterier koster NOGET mindre end en ny batteripack. Men så skal de til gengæld oplades uden for radioen.
Når radioen står i køkkenet, sætter jeg netstikket i. Men det er dejligt fleksibelt at tage radioen med derhen hvor jeg nu opholder mig, så kan slet ikke undvære batteripacken. |
||
![]() |
||
Smeller ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2008 Status: Offline Point: 13 |
|
Kan du tage et mere tydeligt billede af toppen af cellerne og hvordan de er tilsluttet beskyttelses kredsløbet?Så jeg kan se om der også er ledninger til temperatur sensorer på batterierne.
|
||
![]() |
||
|
Der ligger en løs ledning med en lille fortykkelse ned langs batterierne. Det må næsten være en temp føler.
Men har fundet et kompatibelt batteri i batteribyen.dk til 299kr. Der står godt nok ikke noget om typen, om det er Li-polymer, eller li-on eller noget helt tredje. |
||
![]() |
||
ThomasP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
|
Batteriet fra Batteribyen ser ud som en god løsning. Du kan muligvis spare 100-150 kr. på at købe batterierne fra Kina, men så skal du selv i gang med at lodde og lime.
OK, rigtige mænd køber ikke nyt, så længe man selv kan holde det gamle udstyr i gang med eget værktøj (jeg har lige bestilt et par li-on batterier fra Kina til 80 kr. inkl. porto - de ville have kostet 120 kr. plus porto i Danmark). ![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19800 |
|
449 kroner fordelt på over 6 år er noget der ligner 70 kroner om året. Køber du originalt, er du sikker på at det passer 100% sammen, så du undgår batterier der ødelægges på grund af forkert ladestrøm.
Klaus |
||
![]() |
||
|
Spænding og strømstyrke matcher det originale meget godt. Faktisk er der lidt højere styrke = længere spilletid.
http://www.batteribyen.dk/dab-radio-pure-c6l-batteri-ikke-original-1 Umiddelbart er kappen og stikket også helt identiske. Så fordi der står Pure på det, koster det 150kr mere. Redigeret af Kampus - 11-Januar-2015 kl. 19:33 |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5359 |
|
Hvis du zoomer ind på billed med label i venstre side står der Lithium-Polymer Battery Pack, så det burde være OK ![]() Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Jep, det er dette. Mærkeligt at mit link ikke virker, når dit gør.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |