recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Batteripakke til Squeezebox Radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBatteripakke til Squeezebox Radio

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
C K N Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2005
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Emne: Batteripakke til Squeezebox Radio
    Sendt: 20-Marts-2010 kl. 15:28
Jeg er selv ejer af en Squeezebox Radio, og har siden jeg købte den, ventet på den batteri/fjernbetjenings-pakke, som var tilbehør. Den er nu kommet til salg på Logitech's egen hjemmeside, hvis det skulle interesse nogen... Prisen er 379 kr.

Har lige selv bestilt, og er da lidt spændt på hvor lang batteritiden er... Smile
Til top
Vinkender Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-December-2005
Sted: Denmark
Point: 90
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 17:04

Hvad er din erfaring blevet med batteritiden ?

Overvejer at have en stående på badeværelset, hvor den kun vil blive sat til strøm når den skal lade batteriet op. De ca. 6 timer som der står på Logitechs hjemme side fortæller ikke om det er når den er tændt/ibrug eller om det er i standby mode. Så hvis den generelt står i standby med uret tændt, og tændes dagligt ca. 20 min ved morgenbadet :-) hvor lang tid holder batteriet så ?
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 19:36
Den slukker selv helt, når den har stået i 20 minutter uden at spille.
Det gør den for ikke at dræne batteriet på"pjat"
Jeg har selv opnået over 10 timers nonstop musik på en opladning, men jeg har også prøvet at dræne det på under 3 timer en aften vi havde den med nede ved "lejrbålet" i baghaven. Altså med dårlige Wifi forhold.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 20:42
Ok. Tak for info. Når den selv slukker, efter de 20 min. når den ikke bruges/spiller, bruger den så ikke stadig batteri ? Hvis den ikke gør det kan jeg altså forvente at den ved 20 min. brug om dagen kan holde ca. 1 måned på én opladning....eller er det for optimistisk ?? :-)
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 03:47
Det er jo svært at spå, da volumeniveau også spiller kraftigt ind på forbruget.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 08:35
Jeg har ikke prøvet om den dræner batteriet når den er slukket. Men den slukker for "alt". Dvs alt undtagen hvad der er nødvendigt for at holde uret gående og registrere om nogen tænder den. Så hvis 20 dage er for optimistisk, så tror jeg ihvertfald at 10 dage er mere end realistisk. Måske er 20 dage muligt.
Men hvis det var mig,  så ville jeg lade den bo et andet sted i nærheden af badeværelset, f.eks i et gæsteværelse eller hvad ved jeg. Så står den tilsluttet strøm dér og er lige til at tage med i bad. Radioen slipper for mere fugt end nødvendigt og du slipper for at vente på opstart hver gang. Ellers kan det godt lade sig gøre at installere strøm i et badeværelse. Men det skal sikkert sikres særligt (tror jeg nok).

Mht strømforbrug og volumen. Ja volumen har noget at sige, men styrken af WIFI signalet har langt mere at sige. Det er minimalt hvad forskel der er i strømforbrug mellem standby og afspilning ved 50% volumen f.eks.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 12:19
Ok tak for svaret. Ja du har nok ret i, at jo mindre fugt jo bedre. Så det ender nok med at den fast står til strøm i soveværelset, og man kan medtage den til det tilstødende badeværelse om morgenen Smile
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu