recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BBC fra 1N til 2E sommer 2013.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BBC fra 1N til 2E sommer 2013.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 20:10
Hej Doee.

De er normalt kodet i det 20 år gamle BISS, de er kun sjældent FTA.

Men det klares også af den ovenstående firmware opdatering.

Og det er vist ikke muligt at modtage den på Linux modtagere.


Til dem der vil prøve at se, hvor stor disk de behøver,

kan det være nemmere først at justere til Hispasat på 30,0° Vest

og så dreje disken over til 27,5

Kan jeg få dem af jer der prøver, at skrive hvor store diske i bruger?

Hilsen Carsten.

 


Redigeret af csell - 15-December-2012 kl. 20:10
Til top
herregaarden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herregaarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Doee Doee skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Eller at modtage alle BBC ,ITV 1 HD og Channel 4 HD fra 27,5 Vest DVB-S2 11495 V SR 44100 9/10 QPSK.
 


Er de konstant FTA? Og kender du noget til fremtidsperspektivet i dem?

Nej, de er krypteret i BISS format. Har dog været FTA, men som hovedregel er de krypterede.



Til top
herregaarden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herregaarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

De er normalt kodet i det 20 år gamle BISS, de er kun sjældent FTA.
Men det klares også af den ovenstående firmware opdatering.
Og det er vist ikke muligt at modtage den på Linux modtagere.

Ret mig endelig hvis jeg targer fejl, men selvom BISS er 20 år gammelt, er det så stadigvæk ikke ulovligt at omgå krypteringen? Selv hvis det kunne la' sig gøre
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 21:43

Hej Herregården.

Jeg ved det ikke, det tror jeg at man skal være advokat med speciale inden for dette internationale område for at kunne vudere.
Der skal jo også tages hensyn til EUs 'audio visual media direktiv' og om myndighederne syntes at BBC virkelig prøver at forhindre almindelig adgang.

Men for mig hænger ret og moral sammen. Nu taler vi Engelsk TV. Hvor mange her inde syntes at det er i orden at ændre deres IP til en engelsk for at se BBCs iPlayer?
Vil de fleste af os der gør det, så akseptere at blive straffet, hvis vi bliver opdaget?
Ja jeg vil. Og det tror jeg også de fleste andre vil.

Syntes jeg at det vil være ulovligt at modtage SKY betalings TV uden et gyldigt abonnement kort? Ja det syntes jeg, da de bruger dagens teknologi. Vil jeg syntes at det vil være i orden at tegne et SKY abonnement i England og så tage modtageren med og bruge den i Danmark?
Moralsk vil jeg nok syntes det er i orden, da SKY stadig modtager deres betaling.

BBC iPlayer bruger et meget simpelt IP detekterings system som er meget nemt at omgå, det har BBC ikke gjort noget ved. BBC bruger også på 27,5 vest et meget simpelt BISS system som også er meget nemt at omgå. Om det ene er mere lovligt eller moralsk vil jeg lade være op til den enkelte at afgøre. Husk, der er jo ikke tale om betalingskanaler.

Hilsen Carsten.

Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Men for mig hænger ret og moral sammen. Nu taler vi Engelsk TV. Hvor mange her inde syntes at det er i orden at ændre deres IP til en engelsk for at se BBCs iPlayer?
Vil de fleste af os der gør det, så akseptere at blive straffet, hvis vi bliver opdaget?
Ja jeg vil. Og det tror jeg også de fleste andre vil.

Der er intet ulovligt i at ændre ip-adresse og derved omgå geoblocking, så der kan næppe blive tale om straf... :-)

At bryde en kryptering er noget heeelt andet.
Til top
herregaarden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herregaarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 01:19
Modtager 27.5w med 1m skål. Dog ingen A/V Signal. Kan indtaste pid,sid osv. i editor, men hjælper ikke.....
Til top
Doee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Doee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 01:52
Tak for spændende oplysninger d'herrer.

Kan man betale sig til modtagelse af ITV/BBC på normalstr. parabol via tegning af Skypakke? Eller henter Sky-kunder også deres BBC/ITV kanaler via Astra 1N nu og 2F fremover?

Er da helt på'en med abstinenser hvis de ryger udenfor rækkevidde.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 09:31

Hej.

Jeg ved ikke om Herregaarden justerede  efter DVB-S2 transponderen eller om han fandt en DVB-S transponder til at justere efter på 27,5 Vest?
Men nu er du der hvor alle andre går i stå. Jeg kender i øjeblikket kun 1 eller 2 modtagere der kan modtage dette signal. Hovedproblemet er at PMT det meste af tiden bliver sendt anderledes end man plejer. Jeg mener den rigtige løsning er at bruge en SAT modtager hvor fabrikken har indbygget denne mulighed i modtageren. De koster ca 1000 kr.

Endnu en der har lyst til at kommentere lovligheden, det er det man har forums til. Men jeg tror det er fordi jeg har løbende i tråden har meldt for dårligt ud.

Det det drejer sig om er, at man individuelt køber og bruger en modtager der fra fabrikken leveres med mulighed for at modtage disse kanaler fra BBC på 27,5 Vest.
Brugeren kender ikke BISS, men os der er teknisk kyndige ved at der inde i modtageren er en BISS funktion.

Det kan jeg ikke se kan være ulovligt.

Jeg mener heller ikke det kan være ulovligt for brugere der allerede har sådan en modtager at opdatere til den seneste firmware fra fabrikken, heller ikke hvis det så nu pludseligt bliver muligt at modtage disse BBC kanaler.


Man har lige skiftet de første kanaler over til 2F. I midten af 2013 opsendes 2E og i begyndelsen af 2014 2G. Alle 3 satelliter får både spot beams med FTA kanaler rettet mod England og wide beams hvor man nok vil ligge betalings kanalerne. På hvilke satellitter og beams de enkelte SKY programmer kommer til at ligge vides endnu ikke. Alt vil bare være et gætværk.

Men ellers skriver SKY kunder under på at de kun vil bruge udstyret til modtagelse i England eller Irland.

Hilsen Carsten.

Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 13:16
Jeg undskylder, at jeg blandede mig! Jeg kommenterede ikke på BISS, men specifikt på geoblocking og generelt på kryptering.

Læs evt. på folketingets hjemmeside, hvis det har interesse: http://webarkiv.ft.dk/?/samling/20021/udvbilag/kuu/l19_bilag35.htm

Hvis mine indlæg ikke har relevans i indlægget, må I gerne ignore dem. Jeg læste blot med, fordi jeg selv interesserer mig for om, det fortsat forbliver muligt at modtage BBC via parabol i DK.
Til top
herregaarden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herregaarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Jeg ved ikke om Herregaarden justerede  efter DVB-S2 transponderen eller om han fandt en DVB-S transponder til at justere efter på 27,5 Vest?

Jeg har indstillet efter 11495v,44100,9/10,DVB-S2
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Maj-2005
Status: Offline
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 16:05
hvad betyder denne frekvens og hvordan indstillinger man den:

3718 R
tp 21

jeg plejer at bruge frekvenser der ser således ud  10254
Jeg stødte ind i det da jeg skulle sætte motorskål op, hvor udgangspunktet var 10 grader vest - med disse frekvensområder.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 17:27
Hej Pade.

Så lave frekvenser ligger i C båndet og R betyter at den er højre polariseret, bruges i USA. Se link for forklaring:


 
Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 16-December-2012 kl. 17:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu