recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BBC fra 1N til 2E sommer 2013.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BBC fra 1N til 2E sommer 2013.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
herregaarden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2011
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér herregaarden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

hvad betyder denne frekvens og hvordan indstillinger man den:

3718 R
tp 21

jeg plejer at bruge frekvenser der ser således ud  10254
Jeg stødte ind i det da jeg skulle sætte motorskål op, hvor udgangspunktet var 10 grader vest - med disse frekvensområder.


Det ligner en C-Band frekvens. 
KU-Band er som selv skriver, i dette format: 10524 H

Hvis det er 27.5w du er ude efter, skal du indstille efter: 11495V,44.100,9/10/DVB-S2

 

Til top
svbg1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svbg1979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 22:37

En mulighed for fortsat at kunne se de britiske tv-kanaler er via hjemmesiden filmon.com

Under kategorien UK TV Channels i venstre side kan der vælges mellem BBC’s og ITV’s kanaler samt Channel 4's og Channel 5's kanaler.

Der kan også ses mange andre kanaler.

Hvis man også ønsker at se de tyske, østriske, schweisiske og franske tv-kanaler, så blive de streamet via følgende hjemmesider:

youfreetv.net/index.php?section=channel&value=daserste

tv-stream.to

tv-kino.net/stream/live/de/ard-hd.html

schoener-fernsehen.com

Der kræves hverken log ind eller anden registering for at se tv-kanalerne via de pågældende sider. På nogle sider kan man lade sig registrerer, men det er ganske frivilligt.

Du kan herunder se screenshots fra de forskellige sider.










Redigeret af svbg1979 - 16-December-2012 kl. 22:39
Til top
wiik Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2008
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wiik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2013 kl. 19:21
Hej.
Er der nogen fra Fyn der har haft held med at tage signal fra Astra 2F? Jeg bor på midtfyn og har en parabol på 1,5 m. Kan ikke længre tage channel 5 + søstre kanalerne fra 2F.
Er der nogen der har haft held til at finde dem og hvor stor parabol bruger i så?
 
 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 13:35

Hej Wiik.

Jeg håber dit indlæg kan blive begyndelsen til, at vi kan finde ud af hvor store
paraboler man skal bruge for at modtage Astra 2F de forskellige steder i Danmark.

Men når man ønsker at modtage de svage sinaler fra 2F i Danmark, er det også vigtigt at man
bruger et meget følsomt LNB og en af de bedre modtagere. En modtager med høj følsomhed.

Så kan vi ikke få dig til at oplyse hvilket LNB og SAT modtager du bruger?

Hilsen Carsten.

Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af wiik wiik skrev:

Hej.
Er der nogen fra Fyn der har haft held med at tage signal fra Astra 2F? Jeg bor på midtfyn og har en parabol på 1,5 m. Kan ikke længre tage channel 5 + søstre kanalerne fra 2F.

Er der nogen der har haft held til at finde dem og hvor stor parabol bruger i så?

 

 


Vær opmærksom på at så store paraboler kræver byggetilladelse
Hvis først vinden tar så store skåle, kan der virkelig ske ting og sager.
Spørg den lokale tekniske forvaltning
E.L.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2013 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af herregaarden herregaarden skrev:

Modtager 27.5w med 1m skål. Dog ingen A/V Signal. Kan indtaste pid,sid osv. i editor, men hjælper ikke.....

Hej.

Der er nogle grupper der har fundet BISS for BBC på 27,5 Vest.

Jeg tror at de har brugt 'brute-force' værktøjer på PC'er med overklokkede GTX 580 grafikkort og store SSD drev. De har brugt cuda parallel computing i grafikkortet til at slå op i en datafil på ca 200 GB på SSD drevet. 

Men de har hidtil holdt den fundne BISS for dem selv. De håber dermed at det varer længere før den fornys. Men jeg mener at BISS koden eftehånden er så udbredt at den ikke kan holdes hemmelig meget længere.

Jeg fik selv for et par dage siden en email med DF xx xx xx xx xx xx 86 med ønske om at jeg ikke offentliggør den. Jeg har i øjeblikket ingen mulighed for at checke om den er rigtig, så det har jeg heller ikke tænkt mig at gøre.

Men hvorfor skriver jeg så den lange indledning. De gør jeg for at I hver især selv kan vudere hvor meget i vil investere i nye modtagere. Selv kan vudere hvor længe i tror at ovennævnte kode kan bruges?

Her er de to modtage jeg ved kunne modtage BBC fra 27,5V uden problemer med den tidligere BISS: 

ATLAS HD 100, Den er af et fabrikat jeg i forvejen har 3 modtagere fra. De er gode til at opdatere firmware, selv i tidligere generationer:


Technomate 5402 HD som har et Dolby Digital Plus mærke på forsiden:


Jeg kan kun foreslå at I checker de forums hvor I plejer at finde information.

Og husk, der er jo ikke tale om betalingskanaler.

Hilsen Carsten.
 




Redigeret af csell - 16-Februar-2013 kl. 20:15
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu