recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD 3D på HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

BD 3D på HTPC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: BD 3D på HTPC
    Sendt: 24-Juni-2012 kl. 14:01
Hey

Jeg har mig en HTPC. når jeg afspiller en ren 3D film via TMT5 eller XBMC registrere mit TV at det ER 3D og jeg trykker på knappen på RCU'en og tager briller på. alt spiller 100% perfekt.

afspiller jeg derimod en film hvor jeg i filmen kan vælge imellem 2D eller 3D så fungere det ikke.
dvs jeg kan altså godt tage en orginal 3D Avatar og i menuen vælge 3D. JEg får også en "effekt" på skærmen men fjernsynet detektere ikke det er korrekt signal. Når jeg aktivere filmens 3D får jeg en synlig forskel (der kommer røde felter uden for de normale områder) men intet andet virker...

afspiller jeg 2D er alt 100% normalt i selvfølgelig 2D mode...

gør jeg noget forkert eller ?
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 893
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 00:10
du fortæller ikke hvilket grafigkort du bruger, det skal jo understøtte hdmi 1.4 for at vise 3d

Redigeret af jespermart - 27-Juni-2012 kl. 00:11
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 22:23
Hej Jesper

tak for dit input men hvis du nærlæser kan du se jeg ingen problemer har med 3D film så længe det "kun" er en 3D film ... problemet opstår kun i det tilfælde hvor jeg under "menu opstart" skal vælge afspil i det ene eller andet format ...

men det er et Intel HD2000 onboard så ja det er 1.4
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af jespermart jespermart skrev:

du fortæller ikke hvilket grafigkort du bruger, det skal jo understøtte hdmi 1.4 for at vise 3d

Og nej skal ikke understøtte hdmi 1.4 for at vise 3D, PS3 har kun hdmi 1.3 og klarer da opgaven uden problemer.

Mit AMD 5450 som også "kun" har hdmi 1.3 klarer også 3D uden problemer. Samme gør mit AMD 5650. Dog uden hardware acceleration på begge kort. Du får først fordelen af hdmi 1.4 hvis du har en reciever som understøtter det, da du kan nøjes med et kabel. Ellers er det i princippet ligegyldigt, hvis der ingen lipsync problemer er ved at køre med 2 kabler.

Til spørgeren.

Har du prøvet opdatere din grafikdriver?

Ellers prøv hent demoen af PowerDvd 12 og se om den kan gøre det for dig?

TMT er jeg ikke særlig gode venner med. LOL

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2012 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Til spørgeren.

Har du prøvet opdatere din grafikdriver?

Ellers prøv hent demoen af PowerDvd 12 og se om den kan gøre det for dig?

TMT er jeg ikke særlig gode venner med. LOL

yups... jeg kører med nyeste driver fra www.intel.com via deres autoupdate utility ... har også management engine og de andre "krævede" tjenester...

dedikeret 3d materiale: fungerer 100% i både xbmc og tmt
materiale der både kan 2d/3d virker IKKE i xbmc da jeg ikke kan har en "menu" til dette skift

materiale der både kan 2d/3d kan der skiftes imellem i TMT (aktivt valg) men fjernsyn ser det ikke som 3D

har ikke prøvet Cyberlink ... har ikke "fundet" en stabil release ...

Familien Sidder lige nu og ser "puss in boots 3d" ... min datter og kone ser sq lidt dumme ud med de briller på ... heh ...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu