Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 10:51 |
Jeg vil dog heller købe en denon 3805 brugt end for foreksempel en billig sony til 3000-4000 kr. Men rigtig hver sin smag.
|
 |
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 12:57 |
Jan.Larsen skrev:
Der er jo nok også sket en del inden i de nye recivere end bare stikket. Det er jo at gå tilbage, men hver sin smag. |
Ja det kan du sige, men min vens Denon reciever kostede altså 18K, så det er ikke 'bare' at skifte den ud, hvis man nu ikke vil gå ned i ydelse. Det er trods alt billigere at skifte BD-afspilleren og få analog HD-lyd i overgangsperioden.
@ Flemming Larsen. Det ene link var endnu en dead end, men den anden forhandler (Århus) havde minsandten een i overskud på lager. Så er det vist også slut med BD55 på landsplan Det bliver den eller Sony 550, som faktisk kan erhverves lidt billigere.
Endnu engang tak for input.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 15:16 |
netop og forskellen er meget lille hvis der er nogen Især med en god afspiller, han skal huske og sætte sin multi ch sub op med 10db
Redigeret af xcardman - 13-Februar-2009 kl. 15:19
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 15:54 |
Er der ikke noget med at hvis man kører analogt 5.1/7.1 mellem afspiller og receiver, så mister man muligheden for at justere på surround-lyden i receiveren (f.eks. kanalniveau, LFE x-over, delay, etc..).
Mener at have læst at de fleste "ældre" receivere (dem uden HDMI) kun har mulighed for at lave alle de normale surround-justeringer hvis man inputter et digitalt signal via optisk eller coax?
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 16:19 |
min denon 2105 havde ingen problem, så går udfra en denon til nypris 18000 også kan.
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 16:52 |
xcardman skrev:
min denon 2105 havde ingen problem, så går udfra en denon til nypris 18000 også kan. |
OK, har bare læst om flere receivere hvor "behandlingen/justeringen" af surround-lyden, kun kan foretages på det digitale signal. Men, det kan selvf. være at nogle receivere digitaliserer de analoge lyd-inputs, så de man kan foretage alle surround justeringerne? Det er ihvertfald noget man skal være opmærksom på, så man ikke tror at man kan få glæde af de nye lydformater med sin gamle surroundreceiver, hvis bare man bruger de analoge indgange. Medmindre afspilleren har muligheder for at justere på lyden.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 17:00 |
du har helt ret, men det skulle ikke være noget problem med denon. som hans ven også har.
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 18:32 |
xcardman skrev:
han skal huske og sætte sin multi ch sub op med 10db |
Hvorfor det?
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 18:45 |
et LFE spor er ca 10 db lavere ved analog overførelse. Det skal stilles på hans denon.
|
 |
Shiva
Guld medlem
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 19:07 |
xcardman skrev:
et LFE spor er ca 10 db lavere ved analog overførelse. Det skal stilles på hans denon. |
Takker
|
|
 |
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 20:36 |
xcardman skrev:
Jeg vil dog heller købe en denon 3805 brugt end for foreksempel en billig sony til 3000-4000 kr. Men rigtig hver sin smag. |
En billig? Hvad er din årsindkomst, 4000 for en afspiller er ikke billigt for de fleste 
|
 |
Puma
Guld medlem
Oprettet: 05-September-2004
Point: 596
|
Sendt: 13-Februar-2009 kl. 21:30 |
Hej Shiva
Prøv lige at kigge lidt på Sony BDP-S550 for den kan mange af de ting du eftersøger. Blot hedder den ikke Panasonic, hvilket for mange i dette forum er et must.
Husk at Sony trods alt er en af bagmændene bag blu-ray formatet....Jeg føler man får meget afspiller for pengene hos Sony.
Der med ikke sagt, at der findes bedre produkter, men disse befinder sig også i en helt anden prisklasse som måske mest henvender sig til dem som er til store kasser med massiv alu. fronter og fokus på billedkvalitet på en niveau hvor man taler om ting som ikke har den store betydning....
Specielt sammenholdt med den store betydning som billedkvaliteten på den enkelte blu-ray udgivelse har for billedkvaliteten....Idet dette efter min opfattelse er den helt store faktor mellem en super HD oplevelser og et niveau som blot er en mindre forbedringer i billedekvaliteten i forhold til SD DVD..Altså forhold som vi som forbruger ikke har den store indflydelse på når vi tale valg af afspiller.
Men hvor om alting er ligger Panasonic ikke blandt disse nørd produkter, idet de efter min mening har valgt en linie som hedder main stream blu-ray til folket til en pris på 2000-3000 kr. for en afspiller, hvilket jeg tror er god strategi fra deres side.
Redigeret af Puma - 14-Februar-2009 kl. 18:42
|
 |