recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD afspiller med analog 7.1 udgang? HELP!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD afspiller med analog 7.1 udgang? HELP!

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2009 kl. 21:40
til Prospect
jeg har aldrig tjent så mange penge som under finanskrisen på aktier
men ud over det klager jeg ikke.
En billig? Hvad er din årsindkomst, 4000 for en afspiller er ikke billigt for de fleste.

en brugt denon 3805 er da bedre end en foreksempel en sony forstærker til 4000 kr. Ved godt en sony sikkert har hdmi og de nye formater.
men hvis man kan leve med nogle analog kabler og en afspiller som kan decode. Mener jeg stadig at det er et bedre valg.

Redigeret af xcardman - 13-Februar-2009 kl. 21:41
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej Shiva

Prøv lige at kigge lidt på Sony BDP-S550 for den kan mange af de ting du eftersøger.

Det blev faktisk lige nøjagtig den, valget faldt på  ...af forskellige årsager, som ikke nødvendigvis kan tilskrives nørderi

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 13:29

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

min denon 2105 havde ingen problem, så går udfra en denon til nypris 18000 også kan.

Nu ved jeg ikke, hvad du svarer på, for du har ikke fået citeret.

Men hvis du svarer på, at din Denon AVR2105 laver bass management på 5.1 analog input, tror jeg, at du er gal på den. Af manualen til Denon AVR2105 side 23 (engelsk udgave) fremgår det, at receiveren laver pass through på 5.1 analog input.

Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

min denon 2105 havde ingen problem, så går udfra en denon til nypris 18000 også kan.

Nu ved jeg ikke, hvad du svarer på, for du har ikke fået citeret.

Men hvis du svarer på, at din Denon AVR2105 laver bass management på 5.1 analog input, tror jeg, at du er gal på den. Af manualen til Denon AVR2105 side 23 (engelsk udgave) fremgår det, at receiveren laver pass through på 5.1 analog input.

Har efterhånden også boret en del i dette emne, og det er endnu ikke lykkedes mig at finde en receiver som giver mulighed for diverse justeringer af surround-lyden, når man bruger 5.1/7.1 analog input.

Nogen der ved om afspillere med analog 5.1/7.1 output har mulighed for justeringer på surround lyden (level, LFE x-over, delay, etc..)? Ellers kan jeg ikke rigtigt se ideen med at have dekodning af HD-lyden i afspilleren og så sende den analogt til receiveren?
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 13:47

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Har efterhånden også boret en del i dette emne, og det er endnu ikke lykkedes mig at finde en receiver som giver mulighed for diverse justeringer af surround-lyden, når man bruger 5.1/7.1 analog input.

Du skal have fat i H/K (uden HD-lyd) eller Lexicon . Om der er andre ved jeg ikke. Men de A/V receivere der løbende nævnes på diverse forums tjekker jeg gerne op på bare for nysgerrighedens skyld.

Nogen der ved om afspillere med analog 5.1/7.1 output har mulighed for justeringer på surround lyden (level, LFE x-over, delay, etc..)? Ellers kan jeg ikke rigtigt se ideen med at have dekodning af HD-lyden i afspilleren og så sende den analogt til receiveren?

Alle BD-afspillere har en eller anden form for bass mangement. Som eksempel har Sony S550 indstillinger for afstand og sound level.

Denon DVD3800BD og Marantz BD8002 har fuld bass management indbygget.

Redigeret af Gerdes - 14-Februar-2009 kl. 13:51
Den der køber dyrt græder kun en gang. Den der køber billigt græder flere gange.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 13:58
OK tak.

Er nemlig ikke meget for at erstatte min gode receiver, bare fordi den ikke har HDMI

Jeg må se om jeg kan finde en blu-ray afspiller med gode bass management justeringer.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 14:02

OK tak.

Er nemlig ikke meget for at erstatte min gode receiver, bare fordi den ikke har HDMI

Jeg må se om jeg kan finde en blu-ray afspiller med gode bass management justeringer.

Hvilken A/V receiver har du?

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

OK tak.

Hvilken A/V receiver har du?

En Pioneer VSX-1015.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 14:18

En Pioneer VSX-1015.

Det er også en lækker A/V receiver. Kan godt forstå du ikke vil af med den. Du må finde en passende BD-afspiller til den .

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 14:32
til Gerdes

Det er muligt jeg har taget fejl af bass management på en denon 2105, men du har stadig mulig for at sætte din sub lfe spor op med 10db i analog ch, ellers kom der ingen bass til sub. 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 00:33
Nu har jeg checket manualen for en BDP-S550, og den har 'Bass Management' som kan klare delay, level og højttaler størrelse.

Men, den har dog en væsentlig mangel. Man kan ikke justere 'crossover' for LFE kanalen, hvilket er tåbeligt! Har checket rundt om på nettet og det ser ud som er sat til at skære ved 100 eller 120Hz (manualen nævner intet om det...), hvilket jeg finder alt for højt.

Nogen der kender en BD-afspiller - i en prisklasse der er til at betale - som har 'bass management' inkl. justerbar crossover?
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 00:42

Nogen der kender en BD-afspiller - i en prisklasse der er til at betale - som har 'bass management' inkl. justerbar crossover?

Hvordan definerer du "en prisklasse der er til at betale"?

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu