recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD med DD lydspor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD med DD lydspor

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 13:48
Du OVERDRIVER Startrek!!! Prøv lige at komme ned på Jorden og se at der er måske nogle få stykker der er ringere på BD end DVD. Og mht til lyd er BD ALTID bedst, også med DD 5.1 lyd
Til top
Stromgren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2010
Sted: Valby København
Point: 275
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 13:49
the prestige er kun med dd lydspor

og rambo 4 ja den var med dts hd, der står bare bag på coveret engelsk surrond sound dårlig info
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du OVERDRIVER Startrek!!! Prøv lige at komme ned på Jorden og se at der er måske nogle få stykker der er ringere på BD end DVD. Og mht til lyd er BD ALTID bedst, også med DD 5.1 lyd

Hvis du læser højer oppe, så skrive jeg at der netop ikke er lyde der er det størst problem med BD men billede, og det er desværre mere en nogle få stykker, der er i samme kvalitet som DVD, så hvorfor købe en BD udgaven til 200 kr. når du kan få samme kvalitet på en DVD til 50 kr.

Redigeret af Startrek - 03-Maj-2010 kl. 13:54
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis du læser højer oppe, så skrive jeg at der netop ikke er lyde der er det størst problem med BD men billede, og det er desværre mere en nogle få stykker, der er i samme kvalitet som DVD, så hvorfor købe en BD udgaven til 200 kr. når du kan få samme kvalitet på en DVD til 50 kr.
Sjovt nok så er priserne på de der BD'er helt nede på 40-50 kr. Så hvorfor gi' 50 kr for en DVD, der sandsynligvis er ringere, ihvertfald på lydsiden. Du får ikke mig op af stolen med dit propaganda cirkusTongueLOL
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 13:57

Der er nu en hel del titler:

3 ud af 5 er altså lysår bedre end dvd. Udgivelser som Adventureland og Terminator 3 er film jeg ikke ville være bange for at bruge til at demonstrere hvad HD kan, selvom de jo ikke er referencekvalitet. Hvis vi fjerner alt undtagen 2/5 og derunder har du en meget kort liste tilbage. Vær opmærksom på at der findes mindst 4000 BD-udgivelser i USA alene.

Iøvrigt er det en noget sløv kilde du bruger som bevis, da mange af de nævnte er tv-serier og andet lignende, samt opskaleringer af japanske anime-serier. Sidstnævnte er selvfølgelig ikke BD-formatet værdigt, men sådan er der så meget, og her vil jeg mene snakken går på deciderede filmudgivelser, og ikke japanske tv-serier udgivet til et uendelig smalt publikum i USA.
Til top
Stromgren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Januar-2010
Sted: Valby København
Point: 275
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 14:00
min første top 10 tråd Big smile
Panasonic TX-P50G30Y
Marantz sr7005 receiver
Nad t557 Bluray
Dali Lektor 6 fronter
Dali Lektor Lcr Center
gale 3060 Bipolar Bag
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Men er lyden så dårlig fordi det kun er DD+?

Det mener jeg aldrig at have påstået er tilfældet Wink Men i forhold til Blu-ray og hele idéen med HD (som burde gælde for billede og lyd), så ér det unægteligt lidt sløjt at der var så få HD DVD-titler med HD-lyd.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 14:04

Plus at den del filmselskaber er begynd at komme med nye overførelser, derved har de jo anerkendt at den først overførslen var noget bras.

Det her er igen en af de typiske Startrek påstande, der gør en trend ud af en lille håndfuld eksempler. Af titler der er blevet genudgivet på Blu-ray kan jeg umiddelbart komme på Terminator 2 (hvor den første udgivelse alligevel aldrig kom ud udenfor USA), RoboCop (som blev hevet hjem fra butikkerne og så udgivet i endnu en mangelfuld udgave) samt Gladiator, som angiveligt skulle være på vej.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 14:12
Ja de er blive genudgivet i Amerika, i Europa skal vi stadig slås med de gamle udgaver.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af Stromgren Stromgren skrev:

hvad sker der for at mange BD film udgives med almindeligt DD lydspor
eks.
The island
Kiss Kiss Bang Bang
The prestige
Rambo 4
og der er fler jeg bare ikke lige kan komme på
Rejsen til jordens indre 2009 med Bredan Fraser på BD udgaven er med alm. DD 5.1
Filmen er en total skuffelse, lyd sporet er bestemt heller ikke noget at skrive hjem om, men om det skulle være ringere end på DVD udgaven ved jeg ikke, mon ikke de er ens.?
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Men er lyden så dårlig fordi det kun er DD+?

Det mener jeg aldrig at have påstået er tilfældet Wink Men i forhold til Blu-ray og hele idéen med HD (som burde gælde for billede og lyd), så ér det unægteligt lidt sløjt at der var så få HD DVD-titler med HD-lyd.

Det har du heller ikke, det var et spørgsmål generelt LOL.

Men DD+ kan da trods alt laves i en forholdvis høj kvalitet ?
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Plus at den del filmselskaber er begynd at komme med nye overførelser, derved har de jo anerkendt at den først overførslen var noget bras.

Det her er igen en af de typiske Startrek påstande, der gør en trend ud af en lille håndfuld eksempler. Af titler der er blevet genudgivet på Blu-ray kan jeg umiddelbart komme på Terminator 2 (hvor den første udgivelse alligevel aldrig kom ud udenfor USA), RoboCop (som blev hevet hjem fra butikkerne og så udgivet i endnu en mangelfuld udgave) samt Gladiator, som angiveligt skulle være på vej.

Men det stadigvæk, er de dårlige udgivelser ringere end dvd ?
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu