Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6693
|
Sendt: 04-April-2010 kl. 01:15 |
tvkartoffel skrev:
En oppo 83 er givet vis bedre, men der er ikke engang nogen der har spurgt dig om hvilken skærm du skal se billedet på?
|
På 50" er der forskel på Panasonic og Oppo ved dvd-afspilning. Det er ikke sikkert at der er på 32".
|
Venlig hilsen KB
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 04-April-2010 kl. 11:15 |
pr76 skrev:
Naiera skrev:
Som nævnt før skal du ha' en Oppo hvis du skal have god dvd-afspilning. Panasonics BD-afspillere er gode til BD, ligesom langt de fleste afspillere på markedet er, men gør absolut intet ud over det sædvanlige når de afspiller dvd.
Det ville måske være en idé at snuppe en BD-afspiller til en tusse, og så finde en Denon DVD-1930 eller 1940 brugt et sted. Det burde kunne gøres for under halvdelen af hvad en Oppo 83 koster, men vil så også tage lidt mere plads på hylden, og et par ekstra indgange på setuppet.
|
Jeg har haft en 1930 og sådan en køber jeg ikke igen. Syntes heller ikke at dvdbillede var noget at skrive om, faktisk temmeligt dårligt 
Lyder til at OPPO er den eneste bdafspiller som kan afspille dvd i ordenlig kvalitet. Syntes bare at 5K er en del til mit forbrug, uden surround osv  |
Nu ved jeg ikke hvilket TV du har. Men hvis det er et Pio, så er der også den mulighed at få en afspiller med "Source Direct" output. Så kan Pio'en ta' sig af de-interlacingen og opskalleringen. Og det gør den faktisk ganske udmærket. Ved ikke om der ud over Pio og Oppo er afspillere med Source Direct.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 04-April-2010 kl. 11:22 |
Jeg har haft en 1930 og sådan en køber jeg ikke igen. Syntes heller ikke at dvdbillede var noget at skrive om, faktisk temmeligt dårligt
så er jeg lidt bange du må droppe dvd og kun se HD, hvis du ikke vil købe en dyr afspiller.
blu-ray afspiller i den billge ende har et noget dårligere billede.
husk et display har rigtig meget at sige ved dvd billede også. I min verden langt mere end afspiller
Redigeret af xcardman - 04-April-2010 kl. 11:23
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 04-April-2010 kl. 12:48 |
Kampus skrev:
Nu ved jeg ikke hvilket TV du har. Men hvis det er et Pio, så er der også den mulighed at få en afspiller med "Source Direct" output. Så kan Pio'en ta' sig af de-interlacingen og opskalleringen. Og det gør den faktisk ganske udmærket. Ved ikke om der ud over Pio og Oppo er afspillere med Source Direct. |
Faktisk kan man på den philips jeg nævnte længere oppe i tråden vælge "native". Med denne indstilling får man det der svarer til "source direct". Det er dog ikke en funktion jeg benytter til noget videre, da mit panasonic TV scalerer dårligere end afspilleren. tvkartoffel
Redigeret af tvkartoffel - 04-April-2010 kl. 13:11
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
|
Sendt: 04-April-2010 kl. 14:00 |
pr76 skrev:
|
Hvis du syntes at 1930'eren havde temmeligt dårlig dvd-afspilning, så forstår jeg ikke hvorfor du kan bruge PS3'en til noget. Jeg synes bare du burde smadre pengegrisen og snuppe en Oppo 83. Eller, som foreslået, hvis du har et Pioneer tv, kan du finde en afspiller der kan levere source direct. Det kan den lille Oppo, f.eks.
|
 |
pr76
Bruger
Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
|
Sendt: 04-April-2010 kl. 14:49 |
Naiera skrev:
pr76 skrev:
|
Hvis du syntes at 1930'eren havde temmeligt dårlig dvd-afspilning, så forstår jeg ikke hvorfor du kan bruge PS3'en til noget.
Jeg synes bare du burde smadre pengegrisen og snuppe en Oppo 83. Eller, som foreslået, hvis du har et Pioneer tv, kan du finde en afspiller der kan levere source direct. Det kan den lille Oppo, f.eks.
|
PS3`n havde da langt pænere billede. Alt stod mere klart, farverne var pænere. Billede på 1930 var grynet iforhold til PS3.
|
 |
jr00
Bruger
Oprettet: 20-December-2004
Point: 79
|
Sendt: 04-April-2010 kl. 15:25 |
Jeg tror også du skal slå lidt koldt vand i blodet. Ja oppo 83 er en rigtig god som dvd-afspiller, men hvis du er tilfreds med dvd kvaliteten på din ps3, så kan mindre end oppo'en nok gøre det. Det lyder til at du også godt kunne bruge pengene andre steder i dit setup. Du kan evt. se lidt på denne liste:
Det er selvfølgelig ingen facitliste, men den giver dig en ide om styrkerne/svaghederne på de forskellige afspillere. Philips afspillerene står dog ikke på listen, da de ikke føres i USA.
|
 |
tvkartoffel
Guld medlem
Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
|
Sendt: 04-April-2010 kl. 15:27 |
Er der en speciel årsag til at du ikke længere vil bruge en PS3? De kan fås til absolut rimelige penge. Den bruger selvfølgelig en del strøm, men så mange film ser du vel heller ikke.. Der kommer i øvrigt en firmware opdatering der gør dem i stand til at vise 3D blu-ray. Det er da værd at tage med hvis det har interesse.
Med hensyn til ovennævnte liste vil jeg tro at en philips bdp7300 ville komme ind ca. ved siden af LG bd390 m.h.t. DVD afspilning, da den benytter samme chipset. Sjovt nok bruger den lille OPPO også det samme chipset, men den scorer noget højere i DVD. Måske det er en variant.
AVSforum skriver selv om listen:
"Unweighted, Subjective Scoring. Legend for Audio and Feature
Scores below:"
who knows...
tvkartoffel OUT!
Redigeret af tvkartoffel - 04-April-2010 kl. 16:20
|
 |
Sionic
Bruger
Oprettet: 27-Juni-2009
Point: 165
|
Sendt: 04-April-2010 kl. 19:05 |
Skiftede selv fra Denon DVD-1940 til Oppo BDP-83'eren og jeg må sgu' sige at kvaliteten af SD DVD på Oppo'en er rigtig, rigtig god. Jeg synes ikke Denon DVD-1940 er en dårlig afspiller men Oppo'en er klart i en anden klasse. Hvis SD DVD er vigtigt for dig burde du seriøst overveje Oppo'en. Ka' varmt anbefales!
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 04-April-2010 kl. 19:20 |
synes bare ikke det fremgår nogen steder hvilken skærm det er.
for hvis det er en billig 32 tommer skærm, vil jeg absolut ikke mene en oppo er løsningen. men til lidt bedre og større skærm er en oppo 83 i sær klasse havde selv en denon 1930 og der var en kæmpe forskel mellem min px80 og pio min 500M synes nu ikke jeg har set nogen særlig forskel mellem min 1930 og min ps3 på nogen af mine skærme. har dog ikke brugt min ps3 meget til film.
Redigeret af xcardman - 04-April-2010 kl. 19:24
|
 |
pr76
Bruger
Oprettet: 27-Marts-2008
Point: 193
|
Sendt: 04-April-2010 kl. 22:10 |
tvkartoffel skrev:
Er der en speciel årsag til at du ikke længere vil bruge en PS3? De kan fås til absolut rimelige penge. Den bruger selvfølgelig en del strøm, men så mange film ser du vel heller ikke.. Der kommer i øvrigt en firmware opdatering der gør dem i stand til at vise 3D blu-ray. Det er da værd at tage med hvis det har interesse.
Med hensyn til ovennævnte liste vil jeg tro at en philips bdp7300 ville komme ind ca. ved siden af LG bd390 m.h.t. DVD afspilning, da den benytter samme chipset. Sjovt nok bruger den lille OPPO også det samme chipset, men den scorer noget højere i DVD. Måske det er en variant.
AVSforum skriver selv om listen:
"Unweighted, Subjective Scoring. Legend for Audio and Feature Scores below:"
who knows...
tvkartoffel OUT!
|
PS3 kan ikke gøres kode fri på dvd delen og da jeg ejer omk 500 reg.1 dvdfilm så er det et krav 
|
 |
TvHomer
Guld medlem
Oprettet: 03-August-2009
Point: 756
|
Sendt: 05-April-2010 kl. 10:31 |
Jeg vil klart anbefale en pioneer BDP-320, den klarer dvd fortrinligt, og kan nemt fås kodefri på dvd-delen.
Jeg vaklede mellem den og oppo´en, men endte med at vælge pioneer´en da resten af setuppet er pioneer.
Med en af de seneste firmware opdateringer er der også gjort kål på layer change og den er blevet en del hurtigere.
|
 |