recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - BD30 + Onkyo605 = HD lyd? Og Anmeldelser
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBD30 + Onkyo605 = HD lyd? Og Anmeldelser

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Emne: BD30 + Onkyo605 = HD lyd? Og Anmeldelser
    Sendt: 20-Maj-2008 kl. 14:37

Ja jeg har ovenstående setup og har efterhånden set en del blu-ray's. Men det undrer mig kolossalt meget at Onkyoen ikke vil fortælle mig hvilket format den dekoder.

Der er i displayet foroven nogle indikationer med TrueHD og HD MSTR og PCM MULTI CH. Men jeg kan ikke få nogen af dem til at lyse op. Kun DTS lyser når der skiftes til Neo:6, men det er uafhængig af hvilken kilde der tilføres.

At den så også skulle skrive det med stor skrift ses her:

Løsning: HDMI AUDIO OUT sættes til "OFF"



Redigeret af Kampus - 26-Maj-2008 kl. 14:46
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 15:49

Det er formentligt på grund af HDMI's indbyggede "intelligens" eller hvad man nu skal kalde det... Onkyo'en er som standard sat op til at sende TV'ets EDID informationer videre til afspilleren. Det betyder blandt andet at TV'et fortæller afspilleren at den kun kan modtage stereo-lyd, og så sender afspilleren kun stereo-lyd... Med andre ord mangler du ikke kun HD-lyd, du har slet ikke 5.1 lyd i det hele taget. Du skal slå denne feature fra i enten tv eller receiver - jeg kan dog ikke huske på rygraden specifikt hvad de funktioner hedder i menuerne...

Det er iøvrigt et problem der er rigtigt mange der slet ikke er klar over at de har - de bruger bare systemet som det er, uden at opdage at der er noget galt. Der er rigtigt mange rundt omkring i landet der sidder og hører pro logic lyd på deres ganske dyre surround-anlæg.



Redigeret af AV Precision - 20-Maj-2008 kl. 16:18
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 17:22
Det er da virkeligt et problem! Kunne jo se at Recieveren bare skriver PL II, og så er det bare ikke godt nok. Jeg må se om Christian (CSN TEKNIK) kan komme med en god forklaring, og gerne en anvisning på hvad der skal indstilles hvor. Manualen er rent ud sagt noget møg, og så er den selvfølgelig på engelsk, hvilket ikke gør det spor lettere.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 17:44

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er da virkeligt et problem!
 

Ja sgu! Hvorfor tror du jeg råber og skriger for at folk skal betale hvad det koster for at få en fagmand til at kigge éns system igennem? (og med "fagmand" mener jeg ikke en nystartet elev fra den lokale Fona/Merlin/Whatever). Det er dérfor jeg bliver lidt småknotten når folk siger at dét at betale for optimering af éns system, kun kan betale sig for de entusiaster der for det første kan se/høre selv de mindste forskelle, for det andet har brugt 50k+ på systemet. Det er sjovt nok netop de "almindelige" forbrugere der har mest ud af at få en fagmand på besøg - der er _utroligt_ mange af dem der har helt grundlæggende fejl i opsætningen, ala dette med Pro Logic (et andet eksempel er DVD-afspillere og især set-top boxe der er sat op til ikke at levere 16:9 signaler). "Vi andre" har en tendens til at glemme at disse helt grundlæggende og åbenlyse ting er noget rigtigt mange forbrugere - også mange der rent faktisk HAR brugt 50k+ på systemet - ikke kender noget til. Og med HDMI er problematikkerne faktisk slet ikke særligt åbenlyse længere, som dit spørgsmål jo beviser - din system-beskrivelse i din signatur afslører jo at vi har fat i en entusiast her, og alligevel er der en så helt basal fejl i din opsætning (som du ikke kan gøre for). Gad vide hvor mange entusiaster der sidder derude, som ikke lige får skrevet et indlæg på nettet og får løst problemet, men bare affinder sig med at "sådan skal det nok være" - eller endnu værre, de ringer til den lokale radiomand, som kommer ud og kigger på systemet, men heller ikke kan finde ud af det - og så fortæller kunden at "det er som det skal være", fordi det er det nemme svar. Jeg har set værre opsætningsfejl end dette, hos folk der HAR betalt flere tusinde kroner for en "professionel installation".

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Kunne jo se at Recieveren bare skriver PL II, og så er det bare ikke godt nok. Jeg må se om Christian (CSN TEKNIK) kan komme med en god forklaring, og gerne en anvisning på hvad der skal indstilles hvor. Manualen er rent ud sagt noget møg, og så er den selvfølgelig på engelsk, hvilket ikke gør det spor lettere.  

Hvis du har købt den hos Christian, så giv ham da et kald - han kan stensikkert løse problemet for dig.

Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 17:49

Hej.

Jeg har samme afspiller som du har, og en Onkyo forstærker, men ingen problemer.
Har du lyd på HDMI-udgangen på din Onkyo? Prøv at slå den fra.

m.v.h.

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 17:50

er det ikke den du har købt af hother? for så burde den, da være sat op til narrestreger. og han burde da også vide lidt til det.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 17:58

Jeg har mødt problemet før på lignende setups (Onkyo forstærker, Pana tv), bare med andre modeller, og som jeg husker det kunne problemet løses gennem indstillinger enten i TV'et eller i receiveren - men nu sidder jeg og surfer manualer, og jeg kan altså ikke finde frem til præcist hvilke indstillinger det drejer sig om... På tv'et skal du kunne vælge at TV'et er en del af et AV-system, så slår den EDID'en for lyden fra. Det var vist en PZ700 jeg gjorde det på sidst, ved ikke om funktionen findes på PV600. HDMI Audio Out i receiveren skal være "off", men såvidt jeg kan læse mig til burde du slet ikke have lyd på, hvis den står på "on". Ellers kan jeg kun finde HDMI Control som kunne have nogen indflydelse, men det burde ikke være dét. Så lige her og nu, uden at have apparatet i nærheden så jeg kan "pille", kan jeg kun give et skub i den rigtige retning og sige at det er deromkring du skal lede...

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:34

Hey Kampus!

Således: Hardware set-up / gå til HDMI og sæt audio output til: "off"

Godt nok har jeg 705, men mon ikke det virker hos dig også??!!

Så skulle du kunne se hvilket format du bitstreamer fra din afspiller!

I hope so!

Peter



Redigeret af Pede8000 - 20-Maj-2008 kl. 19:38
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:49

BINGO!!! Problem løst!!!

Det var HDMI audio out der stod på on. Da jeg fik den sat på off, skete der sytten ting inden i recieveren, og relæerne klikkede som sød musik.

Du skal have 1000 tak Otto, det havde jeg aldrig fundet ud af selv

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:51
Også tak til Sommelle og Pede8000. I har fuldstændig ret
Til top
doit Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:55
Det virker da lidt åndsvag man skal sætte HDMI audio output til off?! Så skulle man da tro der ingen lyd kom ud via HDMI kablet..
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2008 kl. 19:56

Altid til tjeneste!  

Nu får du helt sikkert en meget større lydoplevelse (specielt med de højtalere du har!!!)...

Jeg er bare SÅ glad for min!! 

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu